Sinds december wonen we in ons nieuwe huis. Helemaal vernieuwd inclusief dak. Helaas worden we geregeld wakker van een hoop kabaal. Via het dak horen we hem binnen komen om inmiddels over ons plafond te lopen.
Wat zou dit kunnen zijn? Het klinkt rustig maar het lijkt op sommige momenten wel een inbreker. Je hoort hem niet rennen maar heel relaxt verplaatsen van de ene naar de andere kant. Van een klap op het plafond is het niet snel onder de indruk...
Vorige week de ongediertebestrijding laten komen. Die behandeld het nu als een rat. In de goot zie je vaag vieze modder afdrukjes van een poot wat lijkt op een rat. Echter zijn we nu bijna een week verder en is er niks van het 'gif' gegeten en liggen de vallen leeg op zijn plek. Ook heeft de bestrijder fluoriserende gele poeder neergelegd. Met een speciale lamp kan hij later kijken of hij een spoor kan vinden. Maar ik zie nog niet dat er door de poeder gelopen is. Wel zie ik plukken haar en snorharen liggen en vanmorgen lag er een behoorlijk keutel.
Iemand ervaring met zoiets? Woendag komt de bestrijder weer en dan hoop ik zelf ook wat meer info voor mezelf te hebben.
De keutel

Wie kan ons een beetje helpen?
Groetjes Danique