Makkelijk afwasbare make-up

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Makkelijk afwasbare make-up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 11:36

Hoi allemaal.

Ik ben opzoek naar makkelijk afwasbare make-up. Ik kan ivm gevoelige huid/ogen niet zo goed tegen de schoonmaakmiddelen.

Weten jullie misschien een merk wat daar aan voldoet.

Smee__

Re: Makkelijk afwasbare make-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:37

Het meeste van mijn make-up is van Essence (Kruidvat) en dat gaat er altijd heel makkelijk af :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:40

Ik verplaats je topic even naar [MWS] Mensenwelzijn en Sport, daar past dit onderwerp beter.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:41

Volgens mij bestaat er een mascara van Clinique die je met warm water af kunt wassen...
Misschien is dat iets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:42

Ik heb een speciaal washandje/doekje waarmee ik zelfs waterproof make-up met alleen warm water kan verwijderen! Die van mij is van optidee (ooit gratis gekregen) maar je kan ze bij de Action of op Aliexpress ook wel vinden.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:42

Ik heb gewoon NIET waterproof make-up van verschillende merken en haal dat elke avond met een wattenschijfje met heet water of micellair water weg.

Ik heb Maybelline Lash Sensational mascara en oogschaduw van Rimmel meestal.
Blush en bronzer ook van maybelline geloof ik.

Ik kan niet tegen conserveringsmiddelen op mijn huid, dus doe het vaak met alleen warm water er af halen en soms een drupje Bio oil, gaat prima.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:47

Make-up eraf halen met kokosolie, waterproof, normaal, even tussen je vingers wrijven, op je ogen doen, inmasseren en het gaat er zo af!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:02

Sem_ schreef:
Volgens mij bestaat er een mascara van Clinique die je met warm water af kunt wassen...
Misschien is dat iets!

High impact curl mascara van Clinique inderdaad (grijs ding met zilverkleurige dop), komt met wat warm water zo van je wimpers af zonder te vlekken of uit te lopen, super spul!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:19

Idd GEEN waterproof mascasa die heb je van diverse merken. Ik heb nu zelfs die van de Lidl en die is super long lash.

Verder was ik altijd mijn gezicht met warm water en wat zeep. En dan vaak die van Dove of Lux. Dat werkt voor mij het beste.

Van als die doekjes wordt mijn gezicht zo vet.. en vindt die doekjes nog duur ook. Washandje en zeep is lekker makkelijk.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:30

Elke makeup is makkelijk afwasbaar, afhankelijk was het middel wat je gebruikt om de makeup mee te verwijderen. Permanente makeup daargelaten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:33

Waterproof en niet te veel op je huid smeren naast een dagcreme.

Zelf gebruik ik miscelair water van Garnier, zonder parabenen.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 16:00

Ik kan niet tegen al die reinigingmelk/tonic maakt niet uit welk merk. Daarom zoek ik nu met water afwasbare make up :D

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:03

is een make up eraser niet iets voor je? dat is een doekje die je alleen nat hoeft te maken waarmee je vrijwel alle make up eraf kan halen.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:05

Ik gebruik oogmakeup remover van Nivea, dat is de enige die ik prettig vind. Daarnaast haal ik het grootste deel van mijn mascara er vaak onder de douche al af, scheelt ook een hoop! Waterproof draag ik nooit. Ik vrees dat als je echt mascara wilt die er perfect met water af gaat je diep in de buidel moet tasten?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:06

als je echt zo`n gevoelige huid hebt zou ik juist GEEN goedkope make up nemen. Maar een make up welke het liefst zo natuurlijk mogelijk is, en zeker ZONDER dierlijke toevoegingen. en investeren in een goede (wederom zo natuurlijk mogelijke) gezichtsreiniger/verzorger. en idd als het niet watervaste make up is, gewoon een wattenschijfje of ander zacht doekje gebruiken. warm water erop niet boenen. het water het werk laten doen. dat wil zeggen, even het warme doekje op je ogen laten rusten en dan zonder te duwen weg vegen.

Kijk goed welke make up je aan schaft. want hoe goedkoper hoe meer troep er in zit, en hoe meer troep hoe meer een trigger voor een al gevoelige huid.

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:10

Ik gebruik als reiniger Miscelair water en reinigingsgel van Garnier!
Heel zachtaardig voor je huid en voor de gevoelige huid ook goed te doen! :j

Makeup is over het algemeen heel makkelijk afwasbaar met water (tenzij het echt waterproof is maar dat is het nooit helemaal..), een reiniger verzorgt en reinigt je huid dieper dan alleen warm water ;)

Mijn mascara (too faced) gaat er daarin tegen wel redelijk vanaf met water maar haal toch nog wel wat restjes weg als ik een watje met daarop reiniger gebruik..

edit: toevoeging op reactie boven mij over makeup:

Dat klopt ook! Ik merk met mijn eigen huid dat ik heftiger reageer als ik de goedkopere merken gebruik, omdat hier meer 'troep' in zit. Sinds ik daar achter ben gebruik ik eigenlijk alleen nog maar wat duurdere producten. Merk een groot verschil, kost wat maar dat liever dat ik bijna elke week voor de schappen sta op zoek naar iets wat dan wel werkt
Laatst bijgewerkt door gwennndolyn op 11-04-17 16:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:13

Sjafrane schreef:
Ik kan niet tegen al die reinigingmelk/tonic maakt niet uit welk merk. Daarom zoek ik nu met water afwasbare make up :D

Maar je zegt dat je niet tegen conserveringsmiddelen kan, ik noem er eentje zonder. :+ Ik kan er namelijk ook niet tegen.

Het probleem van het afwassen van make up met water, is dat je het nooit helemaal weg kan krijgen. Ik weet niet hoe het met de dure make up zit, maar mijn mascara van Bourjois (16 euro geloof ik?) krijg ik er onder de douche niet af. Wel van m'n wimpers, maar niet van de huid. Ik heb altijd kringen onder mijn ogen van de mascara. En ik douche langer dan 10 minuten normaal gesproken.

Ik wil al die resten niet op mijn huid achterlaten, zodat ze in m'n porieën kruipen. Daar is mijn huid me te gevoelig voor.

Wat je eventueel nog wel kan proberen is rozenwater, maar dan wel échte van de toko en niet bij de kruidvat uit een flesje, want daar zitten ook conserveringsmiddelen in :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:16

MAKEUPDOEK!! https://www.facebook.com/makeupdoek/ https://www.makeupdoek.nl/

Juist in jouw situatie echt ontzettend ideaal, alleen de doek en water en verder geen reinigingsmiddel of wat dan ook nodig. Hij kost 14.95 euro, maar met code 'beurskorting' gaat er 4,95 vanaf. En er komen geen verzendkosten bij. Dus maar 10 euro. En dat heb je er zo uit doordat je geen reinigers meer hoeft te kopen.

Ik heb zelf met mijn neus bovenop de demonstratie gestaan (uitproberen door een klant, dus geen nep) en werkt echt super. Heb hem zelf ook gekocht, maar nog niet gebruikt omdat ik maar sporadisch makeup gebruik :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:18

Emmaa_ schreef:
Ik heb een speciaal washandje/doekje waarmee ik zelfs waterproof make-up met alleen warm water kan verwijderen! Die van mij is van optidee (ooit gratis gekregen) maar je kan ze bij de Action of op Aliexpress ook wel vinden.

Deze heb ik ook maar na een paar keer gebruiken werd mijn hele huid gevoelig door dit ding...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:20

Ik gebruik juist de makeupdoekjes van de action (paarse verpakking, van de blauwe moet je water toevoegen en wordt mijn gezicht ook droog) en die werken erg fijn en zijn niet heftig.

Mijn make-up wil er ook onder de douche vanaf, gewoon geen waterproof mascara kopen :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:21

Ik zweer ook bij miscelair water. :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:24

Iris82 schreef:

Is dat iets anders dan micellair water?

}:)

Ts, probeer eens Ultrabland van Lush. Is héél zacht.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:25

Nant schreef:
Ik heb gewoon NIET waterproof make-up van verschillende merken

Ik ook. Schoonmaken doe ik met een zeepvrij ph neutraal wastablet van eucerin (verkrijgbaar bij de apotheek).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:30

lieveli schreef:
Iris82 schreef:

Is dat iets anders dan micellair water?

}:)

Ts, probeer eens Ultrabland van Lush. Is héél zacht.

Kak. Ik wist ff niet meer hoe ik het moest schrijven en heb de spelling bij Gwennndolyn afgekeken. Faal...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:31

Ik heb gegoogled :')