Van de zomer organiseren wij namens onze vereniging activiteiten in de OntvangstWeek van Delft. Ik ben verantwoordelijk voor o.a. personeelsplanning.
In het verleden gebeurde dit in Excel en omdat er vaak meerdere planners aan het werk zijn ging hier nog wel eens wat mis (dit moet eigenlijk wel omdat er gewoon heel veel te doen is en het nogal geestdodend is om alleen maar constant mensen te bellen om te kijken of ze een dienst willen vullen)(daarnaast deelden sub-verantwoordelijke mensen ook nog wel eens wat in buiten de organisatie om waardoor je dubbele indelingen krijgt).
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar software die een aantal dingen kan om ons leven wat makkelijker te maken, óf naar functies in Excel die dit voor ons kunnen doen.
- Het flaggen van mensen die dubbel staan ingedeeld, of die twee diensten te dicht op elkaar hebben (bijvoorbeeld klaar zijn om 4u 's nachts en weer beginnen om 8u 's morgens, of die van een andere locatie moeten komen in een te korte tijd)
- Een mogelijkheid tot het inplannen van veel mensen (ca. 80-90) en veel diensten (een stuk of 40 per dag gedurende 4 dagen, misschien iets meer)
- Een mogelijkheid tot het printen van een groot schema, die fysiek opgehangen kan worden zodat de mensen zichzelf ook in kunnen schrijven. (Maar dit kan eventueel handmatig gedaan worden.)
Ik neig toch naar Excel, maar ik vraag me af hoe je het eerste punt zou kunnen bewerkstellingen. Bovendien denk ik als er gratis personeelsplanningssoftware bestaat eea toch wel een pak makkelijker wordt, bepaalde diensten zijn bijvoorbeeld elke dag hetzelfde en dat hoef je dan maar één keer in te voeren lijkt me.
Als iemand ideeën of suggesties heeft hoor ik dat graag, alvast bedankt