Dus nu... Kan ik nog een maandje rondcrossen in mijn Kart, maar dan moet ik toch echt afscheid gaan nemen...
En dat betekent ook op zoek naar een ander racemonster. Mijn ''eisen":
- STUURBEKRACHTIGING (die les heb ik wel geleerd van mijn Kia Kart)
- Prijsklasse 1000-1500 (de verwachting is dat ik over 13 maanden afstudeer en ik daarna lekker fulltime kan gaan werken. Zodat ik dan ook kan sparen en een groter budget (over)heb voor een wat luxer autootje)
- Het gaat dus om een periode van +/- 2 jaar om rond te kunnen crossen
- Het liefste minder dan 100.000 op de teller
Ik heb natuurlijk al wat speurwerk gedaan en het een en ander ben ik tegengekomen.
- Daewoo Matiz: leuke autootjes, lekker goedkoop en vaak in een prima staat in de prijsklasse die ik zoek. Enige minpunt is dat ik het misschien wel een beetje te iel vind. Na mijn koekblik wil ik graag wat meer ''auto'' (hoeft niet groot, maar net even wat meer).
- Ford Ka: ik word al verliefd op ze als ik naar ze kijk... Kanariegeel, knaloranje of mooi zilver, maakt me niet uit: ze zijn allemaal leuk. Maar... Hoe zitten deze in elkaar? Kan ik met een gemiddelde Ford Ka uit 2003 nog een paar jaar vooruit? Zijn er ervaringen?
- Peugeot 206 uit 2000. Deze staat bij de garage waar ik altijd voor onderhoud kom. Toen ze erover vertelde, was het al snel geen optie meer dachten mijn ouders en ik: 180 op de teller en uit 2000. Tot ik hem vanavond op de website zag staan en ik op slag verliefd ben geworden.... Hoe is Peugeot qua aantal km's? Hebben jullie daar adviezen in? Het is verder een nette, goed onderhouden auto. Echt een autootje en geen koekblik. Nog best een luxe wagentje ook: stuurbekrachtiging, verduisterende ramen, alarm. (Ja, dat is luxe na mij Kia Kart!!!)
Moet ik een ander merk zeker in mijn overweging meenemen? Hebben jullie adviezen n.a.v. mijn ''eisen''?

.
.