Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:30

Wat geven zij aan dat het geluid is dan?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 20:30

Goof schreef:
Wat geven zij aan dat het geluid is dan?


Een los klepje in het dashboard.

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:33

Nou dat is iig geen reden om de auto te wantrouwen dan.
Maar als het serieus dat is is dat toch zo door hen op te lossen lijkt me? Heb je het niet meteen gevraagd?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 20:39

Goof schreef:
Nou dat is iig geen reden om de auto te wantrouwen dan.
Maar als het serieus dat is is dat toch zo door hen op te lossen lijkt me? Heb je het niet meteen gevraagd?


Klepje is vastgezet door hun maar je bliift her geluid horen. Klepje is het dus niet.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:58

maar stomme vraag heb je er in januari überhaupt mee gereden? want het klinkt meer alsof je er nog helemaal niet mee gereden heb.
geluid had je in januari toch ook moeten horen? en het naar 1 kant trekken had je toch ook dan al kunnen voelen?

heb je uberhaupt zelf wel eens onder je auto gekeken? kijk eens naar je banden, want als je banden verkeerd zijn afgesleten kan hij ook trekken.
of als je velgen en banden niet zijn uitgebalanceerd kan dat ook, of misschien is 1 kant van de wielophanging krom.

waarom ga je er niet eens mee naar een andere garage, en vraag aan hun wat hun kunnen vinden aan je auto.

BigOne
Berichten: 38323
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:05

Ga op je gevoel af, vreemde geluiden bij auto's altijd serieus nemen en je hebt gewoon garantie, dan vinden ze je maar een zeur. Naar de garage, monteur naast je en laten horen aan hem, zo doe ik het altijd dan weten ze meteen waar het vandaan komt. Die garage zit niet te wachten op slechte reclame en tot nu toe doen ze aardig hun best, ze zijn het ook verplicht.

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:10

Blijft tobben lees ik. Ben je lid van de ANWB ts? Voor een degelijke check?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 13:35

Ben lid van de ANWB. maar ik ga op dit moment geen extra geld in de auto 'pompen' voor keuringen etc.

Heb contact gehad met de dealer en we gaan morgen langs om even mondeling te praten.
We neigen er zelf erg naar om de koop te laten ontbinden op basis van een ondeugdelijk product.

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:38

Je hoeft geen hele keuring uit te voeren. De meeste garages vinden het echt geen probleem om even te kijken waarom de auto naar rechts trekt en te kijken waar het geluid vandaan komt. Waarschijnlijk zijn ze met een paar minuten klaar. Heb jij je second opinion en daar kan je mee terug naar de verkopende garage.
Door alleen met hen in gesprek te blijven word je kennelijk niet echt wijzer. Zij doen hun best (op hun manier), jij bent niet tevreden. Kleine moeite om er heel even een ander naar te laten kijken.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:09

Romeo2007 schreef:
Maar... de auto trekt nog steeds naar rechts en kleppert bij het rijden over onregelmatig wegdek.
Weet even niet goed hoe verder. Ik vertrouw de auto niet meer.


Dat de auto niet recht rijdt na het uitlijnen zou ik ook niet vertrouwen. Heb ook zo een auto gekocht, dacht het gemakkelijk op te lossen was. Helaas was het hele onderstel scheef.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 14:29

Goof schreef:
Je hoeft geen hele keuring uit te voeren. De meeste garages vinden het echt geen probleem om even te kijken waarom de auto naar rechts trekt en te kijken waar het geluid vandaan komt. Waarschijnlijk zijn ze met een paar minuten klaar. Heb jij je second opinion en daar kan je mee terug naar de verkopende garage.
Door alleen met hen in gesprek te blijven word je kennelijk niet echt wijzer. Zij doen hun best (op hun manier), jij bent niet tevreden. Kleine moeite om er heel even een ander naar te laten kijken.


De ervaring leert dat dit hier in de omgeving niet zo makkelijk gaat. Men wil de auto dan een dag hebben en gaan 'onderzoek doen'. Hier zijn dan toch kosten aan verbonden.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 14:30

FatCat schreef:
Romeo2007 schreef:
Maar... de auto trekt nog steeds naar rechts en kleppert bij het rijden over onregelmatig wegdek.
Weet even niet goed hoe verder. Ik vertrouw de auto niet meer.


Dat de auto niet recht rijdt na het uitlijnen zou ik ook niet vertrouwen. Heb ook zo een auto gekocht, dacht het gemakkelijk op te lossen was. Helaas was het hele onderstel scheef.


Hier ben ik zelf ook bang voor. Dat er een WOK melding opgezeten heeft en dat het onderstel niet recht is.

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:37

Als dat zo is had je dat al met proefrijden moeten merken natuurlijk, dat ontstaat niet na proefrijden.
Bovendien moet je dat ergens in de geschiedenis van de auto terug kunnen vinden. Heb je al naar de tenaamstellingsdata gekeken? Valt daar iets in op?

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:45

Kan het misschien zijn dat hetgene de bumper beschadigd heeft misschien net meer beschadigd heeft dan de bumper alleen?

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 14:47

Goof schreef:
Als dat zo is had je dat al met proefrijden moeten merken natuurlijk, dat ontstaat niet na proefrijden.
Bovendien moet je dat ergens in de geschiedenis van de auto terug kunnen vinden. Heb je al naar de tenaamstellingsdata gekeken? Valt daar iets in op?


Ik heb meerdere malen met de auto proefgereden. Toen was er niks aan de hand.
Er zijn maar 2 prive eigenaren geweest tot nu toe bij de auto, waarvan ik dus de 2e.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 14:47

The_Cat schreef:
Kan het misschien zijn dat hetgene de bumper beschadigd heeft misschien net meer beschadigd heeft dan de bumper alleen?


Daar dacht ik ook aan. Maar het was echt alleen opervlakkige lakschade en geen deuken.

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:50

Romeo2007 schreef:
The_Cat schreef:
Kan het misschien zijn dat hetgene de bumper beschadigd heeft misschien net meer beschadigd heeft dan de bumper alleen?


Daar dacht ik ook aan. Maar het was echt alleen opervlakkige lakschade en geen deuken.

Goh, maar wil dat iets zeggen? Mijn tante heeft enkele weken geleden een ongeluk gehad, op het eerste zicht niets aan de auto buiten krassen in de bumper (ook geen deuken) maar nu de auto naar de garage is voor de verzekering blijkt hij scheef te zijn nu .

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:08

ik zou de auto terug brengen; zoveel mankementen voor die prijs? No way dat ik nog vertrouwen er in had gehad dat het nog goed komt...en zeker voor die prijs moet de auto gewoon goed zijn.
Gaat niet om een oud barrel van 500 euro.
Je bent er nu al meerdere malen mee terug geweest. maar er blijven iedere keer weer mankementen naar boven komen.
Zou, gezien de prijs, voor mij voldoende zijn om de koop te ontbinden en bij een andere garage voor die 10 k een andere auto te gaan kopen.

Alleen al dat ze hem niet netjes rijklaar hebben gemaakt voor je hem ophaalde; de bandenspanning, schoon afleveren, koplampen; dat zijn juist de standaard dingetjes die horen bij het rijklaar maken. En garage wist dat ts de auto pas in april ging ophalen, dus die hebben die auto echt niet al in januari rijklaar gemaakt.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:16

Inderdaad wat xxCYNNxx zegt, zo kún je geen vertrouwen meer hebben al helemaal niet voor die prijs!

Sommige garages besteden te weinig aandacht aan het uitlijnen waardoor het niet goed (of soms helemaal niet!) gedaan wordt. Het is onvoorspelbaar dat garages dit toestaan, het is hartstikke gevaarlijk!

Ik hoorde op een gegeven moment bij onze auto ook klepperen bij onregelmatig wegdek. Zou het me verbeelden. Ik heb toen toch voet bij stuk gehouden, het zat me gewoon echt niet lekker. Bij nader onderzoek bleek de veer voor doorgebroken te zijn!!!! En ik reed veel met die auto heb echt een engeltje op mijn schouder gehad

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:22

Romeo2007 schreef:
The_Cat schreef:
Kan het misschien zijn dat hetgene de bumper beschadigd heeft misschien net meer beschadigd heeft dan de bumper alleen?


Daar dacht ik ook aan. Maar het was echt alleen opervlakkige lakschade en geen deuken.


Dat wil niet perse iets zeggen.
Zeker bij kunstof bumpers kun je de deuk er gemakkelijk uit duwen (warm föhnen en terug in vorm helpen).

Maar het kan ook zijn dat je dit nu meer werkt omdat je je er meer bewust van bent.

Als je genoeg redenen hebt om de koop te ontbinden zou ik dit doen, vertrouwen in de auto is weg.
Maar de garage is je wel elke keer netjes tegemoet gekomen naar mijn mening

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Re: Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:26

Heb je gekeken naar de kilometerstand? Toen en nu? Dat zie ik nl. nergens terug komen in het topic.

PippaLuca

Berichten: 1220
Geregistreerd: 07-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:38

Is de auto ingevoerd?

Je kunt de schadehistorie van de tijd dat hij in Nederland is controleren.

Ga is even naar http://www.autoweek.nl/kentekencheck, daar kun je tot 1 Juni een WOK schadehistorie zien. Voer links het kenteken in. Onder 'Kentekencheck Basis' staat in het rood verder. Even je gegevens invullen en een bestandje downloaden, staat daar onder de WOK schadehistorie. Als hij ingevoerd is kun je ook via de BPM kijken of hij schade heeft gehad. :)
Laatst bijgewerkt door PippaLuca op 19-04-17 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:42

Sasqiua schreef:
Heb je gekeken naar de kilometerstand? Toen en nu? Dat zie ik nl. nergens terug komen in het topic.

Dat vraag ik me ook af. 1ste gevoel is namelijk dat de wagen in de tussentijd als leenauto is gebruikt en dat daar alles behalve netjes mee omgesprongen is.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 15:30

Vanmiddag gaan we op gesprek. Ben benieuwd wat eruit komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:56

Succes! Laat je de uitkomst weten?