Stalschoenen in huis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Stalschoenen in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 14:05

Ik woon inmiddels 2 jaar in onze fijne maisonette. Bij de entree hebben wij een klein halletje (2x1,5) waarna er een trap naar boven volgt. Dat kleine halletje is voor mij de plek om mijn stalschoenen uit te trekken en neer te zetten. Je kan je vast voorstellen wat voor geur dat afgeeft en dat ik die geur prima kan verdragen op stal, maar niet in huis.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing om mijn schoenen in dat halletje geurloos op te kunnen bergen.

Hebben jullie ideeën?

(Ik heb geen berging of schuur waar ik ze in kwijt kan)

MarlindeRooz

Re: Stalschoenen in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:06

Kan je ze niet op stal laten? Ik zou ze anders in een plastic box van de action oid stoppen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:08

Buiten goed uitstampen/afborstelen en dan in een plastic bak met deksel. Ik weet niet of het werkt, maar misschien kan je ze na gebruik ook inspuiten met zo'n kledingspray van bijvoorbeeld Robijn?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:09

Een schoenenkastje, een goed afsluitbare kist of doos, of de schoenen op stal achterlaten. :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 14:21

Helaas geen ruimte om de schoenen op stal achter te laten, althans, geen fijne afgesloten ruimte waarin ze een beetje op kunnen drogen als het erg geregend heeft..
Een kist of een bak is wel een idee.. Alleen het wordt wel lastig om iets te vinden wat in dat halletje past :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:22

Ga je met de auto naar stal?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:25

Anne. schreef:
Helaas geen ruimte om de schoenen op stal achter te laten, althans, geen fijne afgesloten ruimte waarin ze een beetje op kunnen drogen als het erg geregend heeft..
Een kist of een bak is wel een idee.. Alleen het wordt wel lastig om iets te vinden wat in dat halletje past :)

Kist of bak lijkt me ook geen optie als het nog moet drogen?

Hier staan de schoenen in de bijkeuken maar ik heb dan wel het soort schoenen wat geen water opneemt en dergelijke dus de geur valt altijd reuze mee.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:32

In een houten kist zouden ze gewoon moeten kunnen drogen, maar of dat ook de geur tegen houd? Wellicht dat geurzakjes voor in de kledingkast daarbij zouden kunnen helpen. Of gewoon zo'n geurding in het stopcontact.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:39

De zolen op een laagje soda (evt met water) zetten.

Als je een verwarming hebt kun je er een bakje azijn op zetten. Verdampende azijn bind geurtjes en zo verdwijnt het sneller.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:41

Onder een afdakje op het balkon? Moet je ze wel in de hand meenemen door het huis.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:41

In de auto laten staan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:57

Ik wil binnenkort een laarzenrek aan het hek van de paddock bevestigen en daar mijn rubberenlaarzen ophangen. Word idd ook gek van de stank en het gedoe.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:04

Ik laat ze ook op stal of in de auto. En dan daar telkens van schoenen wisselen.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:08

Rubber laarzen aan doen en deze afspoelen op stal.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:14

Ik heb ze in de auto liggen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:32

Ik heb twee paar stallaarzen en twee paar stalschoenen in de hal staan, en die ruik je niet? := Nou bagger ik door de blubber in m'n regenlaarzen, die staan wel op stal. Daar mest ik ook mee uit.

Als ze echt stinken dan is in de auto laten ook geen optie, dan meurt je auto daar naar. Lijkt me ook niet lekker. Kun je ze anders niet op stal laten? Dat je van schoenen wisselt als je op stal komt en voor je weer weg gaat?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 12:33

s winters staat ponylief op een paddock waar -als het even flink regent- niet alles even goed wegloopt. Erg nat is het niet, maar op sommige plekken blijft de pies dan een beetje hangen in het zand :=. Dát ruik je voornamelijk. Ik doe verder alles met die schoenen aan, wisselen halverwege vind ik zo'n gedoe :P
In de auto is écht geen optie, die moet binnenkort verkocht worden en de paardengeur moet er ook echt uit zijn dan.

Ik denk dat ik op stal ga kijken wat de mogelijkheden zijn om ze daar te laten staan.. eventueel in mijn kast op een handdoek met een goeie vochtvreter erbij..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:37

Kun je je laarzen niet goed afspuiten voordat je naar huis gaat?

Dan moet de ergste geur er toch wel af zijn.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:40

Ik heb ze in een plastic tasje in de gang staan.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:58

Ik heb mijn schoenen in een redelijk afgesloten plastic bak in de kofferbak van mijn auto staan, met wat vochtvreters er bij, de bak heeft aan de zijkant twee draagopeningen, dus lucht kan er wel een beetje uit.
Verder heb ik een Ambi Pur luchtverfrisser in de auto. Mensen vinden het altijd lekker ruiken in mijn auto, het stinkt in ieder geval niet naar paard.

Mijn kofferbak is wel volledig afgesloten met mijn hoedenplank.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:24

Anne. schreef:
s winters staat ponylief op een paddock waar -als het even flink regent- niet alles even goed wegloopt. Erg nat is het niet, maar op sommige plekken blijft de pies dan een beetje hangen in het zand :=. Dát ruik je voornamelijk. Ik doe verder alles met die schoenen aan, wisselen halverwege vind ik zo'n gedoe :P
In de auto is écht geen optie, die moet binnenkort verkocht worden en de paardengeur moet er ook echt uit zijn dan.

Ik denk dat ik op stal ga kijken wat de mogelijkheden zijn om ze daar te laten staan.. eventueel in mijn kast op een handdoek met een goeie vochtvreter erbij..

Plastic bak in de auto neerzetten met deksel? Schoenen in de bak, in de kofferbak?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:25

Heb je een balkon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:26

Kan je ze niet op het balkon zetten? Eventueel onder een plastic bak of iets dergelijks?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:53

Ik spoel mijn schoenen altijd op stal even af met de tuinslang als ik wegga. Als ik thuis kon laat ik ze eerst een paar uur op de deurmat buiten staan zodat de ergste lucht eruit gaat. Dan zet ik ze in de hal en is het goed te doen