Ben ik vorig jaar opgelicht?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jetwii

Ben ik vorig jaar opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 01:01

Ik hoop dat het hier goed staat.

Vorig jaar 12-02 kocht ik een auto met nieuwe apk.
Ik was goedgelovig daar ik mijn oude auto ook bij hun liet keuren altijd.
De eerste week kwam ik er al achter dat er twee banden niet goed waren en die zijn toen gemaakt maar ze zouden een rekening sturen een vriend van mij heeft toen tegen hun dat zenietgoed bezig waren een auto met nieuwe apk verkopen maar met slechte banden.

Toevallig doe ik nu een uitgebreidde kenteken check want ik was benieuwd.
Nu kwam er als afkeurpunt uit vorig jaar 12-02 apk gekeurd op dag van aankoop dusdat er een band afgekeurd was daar stond bij gerepareerd.
Als tweede afkeurpunt stond werking toestand verplicht licht retroflector, nu is hij nu voor de keuring en blijkt dit ook nog steeds te zijn.

Ik twijfelde nog wel om naar die vriend te gaan omdatik altijd bij deze garage wou maar dit zegt genoeg toch.
Wou het toch even kwijt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 01:22

Jahoor gebeurd wel vaker bij verkeerde garages. Worden auto's goed gekeurd terwijl ze afgekeurd zouden moeten worden (zelf ook meegemaakt). Beste wat je kan doen als je dat vermoeden hebt, is een rapport op laten maken bij een eigen uitgekozen onafhankelijke garage. Daar kan je meerdere dingen mee doen maar persoonlijk zou ik, als er gekke dingen uitkomen, geen vertrouwen meer hebben in de verkopende garage en geld terug vragen.

La Vie en Rose 

jetwii

Re: Ben ik vorig jaar opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 01:41

Ja ik kom hier ook nooit meer ga nu geen geld meer terugvragen want was vorig jaar zelf zo dom en kom er nu pas achter dus te laat

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:10

Het is jammer dat het al een jaar geleden is. Opgelicht is een groot woord, dat ligt eraan wat je voor de auto hebt betaald en wat de verdere staat van de auto is. Ik zou er niet meer naar teruggaan en voortaan je auto ergens anders in onderhoud zetten.
Het komt inderdaad vaker voor dat auto's eigenlijk niet door de keuring komen maar toch worden goedgekeurd. Als de garage pech heeft, komt er controle door de RDW. Je kunt zelf ook altijd naar de RDW stappen als je het niet eens bent met een apk keuring. Kost 45,- dat je terugkrijgt als je je gelijk krijgt en de auto inderdaad ten onrecht goed of afgekeurd is. Daar heb je 1 jaar de tijd voor na de apk keuring.

Is het al zomer?

Muurp
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:20

Ik verplaats je topic even naar ons technische forumonderdeel :)

LZP -> HTT.

''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Choiix

Re: Ben ik vorig jaar opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:43

De werking verplicht licht wordt vaak opgelost door even twee losse reflectors losjes tegen je auto te plakken, zodra ze dan weten dat ze geen steekproef krijgen gaan die er weer af. Dat is vrij normaal. De band kan ook best gerepareerd zijn, een band die slecht is kan best nog door de apk komen (minimaal 1,6mm dacht ik, maar pin me hier niet op vast). Dan is een band gewoon al "op". Wij hebben ook wel eens een band met een slechte plek gehad, die werd gewoon gerepareerd met een prop en kwam toen weer door de APK. Band had nog 4,5mm profiel dus vond het zonde om die band weg te doen daarvoor.

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie