Schimmel verwijderen in slaapkamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vevina

Schimmel verwijderen in slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 22:37

Beste bokkers!

In mijn slaapkamer heb ik schimmel, omdat ik hier ook mijn ratten heb staan wil ik niet met giftige antischimmels aan de slag gaan.
Nu zag ik deze onderstaande foto en ik vroeg mij af wat precies baking soda is en waar koop je het? Bij de supermarkt zie ik schoonmaak soda en baking soda om te bakken, dit beide moet ik niet hebben verwacht ik?

Weet daarnaast iemand of je dit kan gebruiken op een muur? Of beschadigd het de muur/verf?

Afbeelding

Goof

Re: Schimmel verwijderen in slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:50

Waar heb je schimmel? Kozijn, muur, vloer? Welke ondergrond?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:55

Waar komt de schimmel vandaan?
Als het in je muren of vloer zit moet je daar echt niet willen slapen hoor!

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 22:58

Het zit op de muur die grenst aan de badkamer

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:59

Wat voor soort schimmel? Op je muren of zo? Dus heb je te veel vocht in je muren / in je kamer?
Oud huis?
Dan meer stoken, raam open als het mooi weer is om te ventileren en vocht kwijt te raken.
In geval van ergens lekkage en daardoor schimmel zal dat aangepakt moeten worden.
Schimmel maak je effectief dood met chloor, als in gewoon chloor, let op dat is natuurlijk wel niet op alle gekleurde oppervlakken een goed idee.
Ratten zou ik dan uit de kamer verwijderen die dag dat je het gebruikt.

De HG schimmel verwijderaar is ook gewoon chloor in een hippe fles met spuitmond.

Lees net muur van badkamer die aan jou grenst, dan zal er daar ergens lek zijn, dan wel tegeltjes niet goed waterdicht gevoegd etc.
Huisbaas zou daar wat aan moeten doen in tussentijd je en je medebewoners (ga er van uit dat je op kamers zit bij een huisjesmelker in dit geval :D ) douche goed laten ventileren en drogen na het douchen. Maar zal dus wat aan gedaan moeten worden.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 05-03-17 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:59

Dan is de kans groot dat de schimmel helemaal vanuit de badkamer door de muur gegroeid is naar jouw kamer. Als het IN een muur zit krijg je het er niet uit. Dan moet je het er echt uit hakken en de muur opnieuw vullen een stucen.
Schimmel is erg ongezond en idd, daar moet je niet willen slapen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:00

Dan zit er sowieso vocht in je muur en zal je daar toch echt iets aan moeten doen.

Schoonmaken kan ook gewoon met water, soda en een sponsje. Het is wel binnen no time weer terug.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 23:07

Ik zit inderdaad op kamers en verwacht niet dat de huisbaas het ziet zitten om de muur eruit te hakken, ik vroeg voor de opties voor een ventilatierooster en dat vond die al te duur.. -O- het zijn momenteel 3 plekjes met schimmel, maar ik weet natuurlijk niet of er achter de verf misschien meer schimmel zit. Ik zelf verblijf hier voor 5 maanden nog en ga er dan uit, maar tot die tijd wil ik wel hier veilig kunnen slapen. Ook belangrijk voor de ratten! Dus oplossingen die maar tijdelijk zijn maakt mij persoonlijk niet uit, als het voor die periode wel veilig is om te slapen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:09

Als je over 5 maanden vertrekt zou ik het gewoon goed schoonmaken en het daarbij laten.
Laat zoveel mogelijk je slaapkamerraam open staan voor ventilatie.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:11

Ik heb dit probleem ook gehad, met chloor alles gewassen en erna dikke verflaag erop. Overal vochtvreters op de kamer en veel luchten. maar ja dit k*t huis is waardeloos en de huurbaas vindt alles prima dus jaaa... dan gaat er maar steeds een laag verf over. Moet zeggen dat ik het nu al lang niet meer heb zien terug komen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:12

Oppervlakte schoonmaken heeft geen zin als het in je muur zit.
In een kamer met schimmel in de muur slapen is vreselijk ongezond en kan tot blijvende long problemen komen. Sommige schimmels zijn kankerverwekkend.
Dat chloorspul is meer voor het behandelen van de voegen in badkamer bijvoorbeeld, het heeft geen diepte werking.

Tot die tijd proberen de plekken toch zo goed mogenlijk schoon te houden en altijd raam open houden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:59

Je hebt van die vochtzuig apparaten. Dat trekt dan het vocht uit jouw kamer, waardoor je aan jouw kant minder last van schimmel krijgt. Ze zijn best prijzig, geloof ik. Misschien kun je er eentje lenen? Het is maar voor een paar maanden.... :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:09

Betaal je huur inclusief gas water en licht? Dan zou ik oliekachel op stroom (zo'n radiator ding) op de kop tikken op marktplaats en flink stoken bij die muur.... scheelt allicht iets.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:13

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 22:31

Bedankt iedereen voor de berichtjes. Ik heb toch even mijn huisbaas een mailtje gestuurd, hij zegt dat er onmogelijk schimmel in de muur kan zitten :\
Ik ga het maar gewoon schoon maken en hopen dat het voor 5 maanden vol te houden is

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:38

Wat een ei joh.
Als er geen of slechte ventilatie in de badkamer zit heb je zo schimmel te pakken. Heb je foto's mee gestuurd?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 22:50

Goof schreef:
Wat een ei joh.
Als er geen of slechte ventilatie in de badkamer zit heb je zo schimmel te pakken. Heb je foto's mee gestuurd?

Hij is 3 weken terug hier geweest om de schimmel van de badkamer muur te halen, deze muur zat flink onder de schimmel. Toen gaf ik aan het idee te hebben dat er schimmel in mijn kamer zit, dit ontkende hij echter. En nu als ik de schimmel uit mijn kamer wil halen moet ik maar gewoon met antischimmel spray spayen -O- een foto heb ik niet meegestuurd, misschien slim om alsnog te toen! Al twijfel ik of het nut heeft...

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:04

Wij hadden in de slaapkamer ook schimmel naar aanleiding van vocht in de muur. Eerst steeds met schimmelreiniger aangepakt maar we bleven bezig. Uiteindelijk een vochtscherm of hoe het heet? aangebracht. Is een soort verf, doorzichtig lijkt op water, wat het vocht 'in' de muur houd en de schimmel niet meer kan groeien.

Na 6 maand komt de schimmel er bij ons jammer genoeg weer doorheen. Dus gaan weer verder met schimmelreiniger tot we verhuizen. Maar die andere maanden heeft het prima geholpen :)