Misschien kunnen we hier onze ervaringen delen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
heb ook nog nooit gehoord van een perspectief verklaring, sinds wanneer bestaat dat? Eleionomae schreef:Ik heb van mijn uitzendbureau gewoon een werkgevers verklaring gehadheb ook nog nooit gehoord van een perspectief verklaring, sinds wanneer bestaat dat?
ik vind die verklaringen nutteloos haha, het is zo'n wassen neus. Eleionomae schreef:Bij mij hadden ze iets meer dan een jaar geleden genoeg aan de werkgevers verklaring. Was al wel ruim 4 jaar in dienst bij het uitzendbureau, dat scheelt wellicht. Nog geen 4 maanden later raakte ik daar mn baan alsnog kwijt, ookal stond in de verklaring dat ze de intentie hadden me te houdenik vind die verklaringen nutteloos haha, het is zo'n wassen neus.
Eleionomae schreef:Ja ik wist ten tijde van de hypotheek ook niet dat ik 4 maand later geen werk meer had. Dus ze hebben akkoord gegeven op die verklaring. Mijn man had op dat moment ook nog geen vaste aanstelling dus het was een hypotheek op 2 verklaringen. Maar wel beide meer dan 3 jaar arbeidsgeschiedenis en daar keken ze met name naar.
Dus of dat arbeidsverleden mij zal helpen? Ik betwijfel het... Eleionomae schreef:Dan zit je inderdaad in een lastiger situatie. Gelukkig liggen hier de huizenprijzen niet zo hoog en konden wij verder makkelijk een hypotheek krijgen maar als je alleen bent is het zeker lastig.
Je hebt niet de mogelijkheid om te lenen binnen de familie? Dat je meer 'eigen' kapitaal inbrengt? Dat was ons plan B. Dan hadden we €50000 van mn vader geleend.
Alleen niet zonder die perspectiefverklaring. _Anke_ schreef:Ik werk bij een hypotheekverstrekker en ik zie wel vaker de perspectiefverklaring voorbij komen. Niet iedere geldverstrekker accepteert deze en nog niet ieder uitzendbureau werkt hier. Bij ons worden alleen die onder de Randstad groep vallen geaccepteerd.
De perspectiefverklaring is geen intentieverklaring, maar een aparte verklaring naast de werkgeversverklaring, welke wordt uitgegeven door het uitzendbureau en dat zij verwachten dat gezien je leeftijd, opleidingsniveau en functie, het inkomen dat je nu verdient, in de toekomst ook zal blijven verdienen.
Normaal gesproken wordt bij iemand die via het uitzendbureau werkt en niet in vaste dienst bent, dan wordt het gemiddelde genomen van de afgelopen 3 jaar als inkomen. Meestal is dat lager dan je huidige inkomen
_Anke_ schreef:Het kan best zijn dat ze de weken van Yacht dan gaan doortellen om in aanmerking te komen voor een perspectiefverklaring, maar dit durf ik niet zeker te zeggen.
Op het moment dat je contract over een maan afloopt, wordt normaal gesproken navraag gedaan of dit contract ook daadwerkelijk verlengd wordt.