Achterwaarts tot 4 jaar???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judith_H

Berichten: 1083
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:06

We zijn ondertussen ruim een maand verder en mijn zoontje zit nu sinds 1 week in de nieuwe stoel. Hebben er uiteindelijk nog lang over gedaan om er 1 uit te zoeken.
ben vorige week naar de winkel geweest om verschillende te passen/meten.

Ik heb uiteindelijk na meer onderzoek 2 stoelen uitgekozen die ik wilde bekijken. De 2way pearl omdat we het systeem al hebben en de Axiss zonder fix (dus een vooruitstoel met gordel systeem tegenover een achteruit kijk stoel met de 2wayfix).

Het is uiteindelijk de Axiss geworden. Wel vooruit dus en ook met gordel.
De 2way Pearl vond ik zelf erg log en diep en vooral erg dik overkomen. De kuip is in verhouding niet veel groter dan die van de maxi cosi, terwijl de behuizing eromheen enorm dik is.

Hebben gekeken hoe die pearl in de auto zat en ondanks dat wij grote auto hebben, moest de bijrijdersstoel een flink stuk naar voren om ruimte te maken voor de autostoel in de achterwaartse stand.
Hierdoor zit de bijrijder (en dat is bij ons vaak het geval), behoorlijk met zijn knietjes in zijn neus.

Plus dat zoontje er eigenlijk hetzelfde in zit als in de maxi cosi, vrij gedrongen en strak met de armpjes/beentjes. Hij werd er niet vrolijker van eigenlijk.

Terwijl toen wij hem in de axiss zetten, zelfs in de winkel, hij gelijk begon te lachen en veel vrijer met armpjes en beentjes kon bewegen. Ondanks dat die enorm strak zat aangesnoerd.

Dit, plus het feit dat de axiss draaibaar naar de autodeur toe is, heeft de doorslag gegeven. Zoontje was namelijk de afgelopen 1,5 week enorm aan het jammeren en huilen in de maxi cosi, dus dan doe ik hem geen plezier met de pearl. Ook al had ik dat wel een fijn idee gevonden.

Maar ik heb nu zelf gezien hoe de axiss is vast gesnoerd aan de achterbank, met een extra beveiliging achter de kuip welke je kan vast snoeren.
Het is een solide en stevige stoel, waarbij hij ook in 8 verschillende standen kan (dus ook zo goed als liggend).

Hij is nu bijna 1 jaar, dus zou nog voor een maand of 3/4 achterwaarts vervoerd "moeten" worden.
Dat is dan helaas nu niet het geval, maar het comfort van mijn zoontje is ook wel belangrijk. Hij zit elke dag in de auto, autorijden met een huilend kind is niet fijn en ook niet zo veilig, aangezien je dan zelf ook afgeleid bent.

En inderdaad, jullie hebben gelijk qua gewicht. Hij was ten opzichte van de vorige meting maar 100 gram aangekomen. Dus dat gaat zeker minder hard nu. Dus dan doe je inderdaad wel een hele tijd over die 15 a 18 kilo.

De 2wayfix plaat bewaren wij op zolder, voor eventueel een volgende kindje. Dan kan die ook weer de eerste tijd in de maxi cosi pebble op de 2wayfix.
Dan zien we daarna wel of die dan doorschuift naar de Axiss....

pmarena

Berichten: 48238
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:43

Het gaat ook niet zozeer om hoe stevig het stoeltje in de auto zit, maar hoe het hoofdje van een klein kindje naar voren gegooid wordt bij een voorwaarts stoeltje.

Het is mooi dat je een stoeltje hebt gevonden waar jullie kleine met plezier in zit, maar voor anderen die nog geen geld uitgegeven hebben aan een voorwaarts stoeltje plaats ik toch nog even onderstaand filmpje waarbij je het verschil ziet tussen wat er met een kindje gebeurd wanneer je plotseling moet remmen / ergens tegenaan botst.

Er zijn immers zat veel ruimere achterwaartse stoeltjes dan de 2WayPearl...daarvoor hoef je zo'n kwetsbaar klein kindje niet vooruit te zetten :)



Het is niet voor niets al in verschillende landen verplicht om de eerste jaren achterwaarts te vervoeren.

Maxi-cosi loopt erg achter wat achterwaarts vervoeren betreft. Bij bvb. Britax hebben ze hele fijne +:)+
https://www.britax-roemer.nl/autostoeltjes

En 1 van de beste adressen voor advies, ze verzenden ook naar NL en andere landen:
www.carseat.se