Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Madje1992 schreef:Hoi hoi,
Ik heb het via google geprobeerd en via zoeken op bokt. Maar nergens kom ik er achter.
Het is een behoorlijk technische vraag, dus snap het ook als niemand er iets van weet.
Maar ik ga binnenkort naar Duitsland voor stage, maar heb dan alleen mobiel internet.
Wifi of iets anders van internet voor de laptop is niet mogelijk. Maar ik moet natuurlijk wel voor school aan bestanden kunnen werken en deze ook kunnen opsturen.
Alleen hoe kun je zonder wifi of internet van je Macbook naar je iPhone bestanden overdragen.
Ik heb een Macbook Air uit 2011 en een iPhone 5.
Van alles gelezen over Airdrop, maar daar heb je wel wifi voor nodig. Dus dat kan ik helaas niet gebruiken. En als ik mijn iPhone aan mijn laptop koppel, kan ik er alleen dingen via iTunes op zetten. Hij word bij mij in Finder niet weergeven.
Wie o wie heeft de tip voor mij?
Liselot schreef:Airdrop gaat via bluetooth en niet via internet, dus dat zou gewoon moeten lukken
janderegelaa schreef:Madje1992 schreef:Hoi hoi,
Ik heb het via google geprobeerd en via zoeken op bokt. Maar nergens kom ik er achter.
Het is een behoorlijk technische vraag, dus snap het ook als niemand er iets van weet.
Maar ik ga binnenkort naar Duitsland voor stage, maar heb dan alleen mobiel internet.
Wifi of iets anders van internet voor de laptop is niet mogelijk. Maar ik moet natuurlijk wel voor school aan bestanden kunnen werken en deze ook kunnen opsturen.
Alleen hoe kun je zonder wifi of internet van je Macbook naar je iPhone bestanden overdragen.
Ik heb een Macbook Air uit 2011 en een iPhone 5.
Van alles gelezen over Airdrop, maar daar heb je wel wifi voor nodig. Dus dat kan ik helaas niet gebruiken. En als ik mijn iPhone aan mijn laptop koppel, kan ik er alleen dingen via iTunes op zetten. Hij word bij mij in Finder niet weergeven.
Wie o wie heeft de tip voor mij?
Ga met je Macbook naar de McDonalds. Gratis Wifi
Jans schreef:Als je dingen wilt versturen vanaf je laptop, je kan je telefoon als hotspot instellen waardoor je met je laptop van je mobiele internet gebruik kan maken.
Memories schreef:iCloud Drive? Of via de offline functie van Google Drive/Dropbox? Het fijne weet ik er niet van, dus geen idee of alles wat jij wil daar ook mee kan.
eclair98 schreef:Ehm, ik heb geen idee, maar iets van bluetooth?
Sokje_6 schreef:Als je iPhone niet wordt getoond in de Finder, kun je dat met iTunes oplossen. Daar staat ergens een vinkje waarbij dan staat 'openen als harde schijf' of iets in die richting. Is al even geleden dat ik een iPhone had maar zo deed ik dat dan, en dat werkte prima. Vanaf dan kun je er gewoon bij als het goed is.
PeerAppel schreef:Dat is de oudere benaming inderdaad. Ik weet niet meer precies hoe het moet, maar probeer wat uit zou ik zeggen. Met Finder gaat het je niet lukken, dat is een Windows benadering die niet gaat werken op Apple.