Bijna een jaar (waar blijft de tijd

[HTT] [VOLG] Het bleef toch niet bij een likje verf...
Nu het huis klaar is, is het tijd voor het volgende project. De tuin! Het lijkt me leuk om dit ook met jullie te delen en tips zijn altijd welkom! Voordat we echt aan de tuin beginnen qua beplanting, uitbreiding van de vijver en grasveld etc. willen we onze volière afmaken. Eigen idee waardoor we zelf konden bepalen hoe groot hij werd. Ik houd er van als mijn dieren de ruimte hebben

In eerste instantie weten we nog niet precies wat voor vogels we erin willen. Bij mijn vorige thuis hebben we een volière met allerlei verschillende vogels gehad, van diamant duifjes, tot kanaries en zebravinkjes en kwartels en nog veel meer. Dit klonk altijd zo heerlijk gezellig en alles kon goed bij elkaar. Ik denk dat we deze richting werk op willen, maar daar zijn we nog niet helemaal over uit

Genoeg gepraat, tijd voor de foto's zodat jullie een idee hebben!

Helaas kan ik de foto's van hoe het hiervoor was niet meer vinden, maar laten we het erop houden dat het een oerwoud van allerlei planten, boompjes, stenen en wat nog meer was. Dit hebben we er allemaal uit getrokken en vervolgens is er beton gestort.
01. De buienkant staat al, hier nog bezig met de dakpannen. De afmetingen van de volière zijn +- 11m. bij 2m.

02. Het dak klaar, begonnen met de waterrots

03. Het nachthok en de ingang de voliere in.

04. De waterrots van buitenaf

05. Er staan 2 grote bomen in de weg, maar omdat we het zonde vinden om deze weg te halen en dat ook nog eens niet zo gemakkelijk gaat, maar creatief gedaan en de volière er omheen gemaakt.

06. van binnenuit

07. Isoleren van het nacht/binnenhok

08. Hieronder staat de waterbak met de pomp die als waterval gaat dienen. Helaas is hij nog niet aangesloten, dus hopelijk binnenkort een foto waar hij werkt.

09. Op verschillende plaatsen in de rots hebben we stukjes open gelaten als schuilplaats en mogelijke plekjes voor nesten. Zowel op de grond als echt in de rots.

10. Ook komen er vanuit verschillende plaatsen takken. Er komen nog wel meer takken in de volière.

11.

12. We hebben voor beton gekozen waar grind overheen zal komen, maar achterin hebben we een stuk open gelaten zodat ze daar nog lekker in de grond kunnen wroeten.

13. Ingangetje voor de kwartels.

14. De hond controleert graag even of alles op zijn plaats zit.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of er interesse is voor volgers