Jullie kunnen mij vast wel helpen!
Momenteel woon ik in Rheden, aan de voet van de Posbank.. De mooie uitgestreke veluwe!
Hier kan natuurlijk niks tegenop.. maar nu komt het!
Ik werk in Geldermalsen, de familie van mijn vriend woont in Geldermalsen eo. Mijn eigen familie woont in West-Brabant, allemaal erg ver weg van waar ik nu woon!
Mijn vriend moet nu nog tot juli naar school en is dan klaar met mijn zijn opleiding. Hij heeft nog geen flauw idee waar hij gaat werken, dit kan in Hilversum zijn maar ook in Brabant.
Toch zijn we al een beetje om ons heen aan het kijken waar we EVENTUEEL heen zouden willen verhuizen. Ik zou zelf heel graag in Rheden willen blijven, maar wil toch ook wel wat dichterbij mijn en zijn familie gaan wonen. Daarnaast is mijn reistijd naar het werk een uur, en dit vind ik zo zonde van mijn tijd!
Omdat mijn paard en ik het heerlijk vinden om lekker buiten te rijden, zoek ik wel een plaatsje waar dit kan. Uiterwaarden, bos of polder maakt me op zich niet zoveel uit, zolang ik maar onverhard kan rijden!
Ik heb de kaart al gepakt en ben zo eens gaan kijken welke locaties me aanspraken, maar dit is toch vrij lastig te bepalen aan de hand van een kaart.
Het is helemaal niet zeker of we überhaupt weggaan uit Rheden, maar dit is afhankelijk van mijn vriend zijn werk (al is de kans wel heel groot dat hij ook omg Geldermalsen gaat werken).
Toch vind ik het wel leuk om al een beetje te dromen en rond te kijken en wil ik graag mezelf al eens verdiepen in wat dorpjes waar ik eventueel heen zou willen verhuizen.
Hebben jullie tips voor mij? Welk dorpje woon jij? en van welk dorpje denk jij dat dit centraal voor mijn situatie is?
. Voor een winkel heb je bijv echt een auto nodig. Maar je bent met 10 minuten op de snelweg, en via de a2 zo in brabant ook.
. Overberg is ook handig ivm paarden, of Leersum. Pontje zou ik zelf niet voor kiezen met de trailer, ik vind die kade die je op moet best stijl. Als wij met het paard het water over moeten (rijden nog wel eens wedstrijd in de Betuwe) pakken we altijd de brug bij Rhenen/Kesteren. Los op de pont zou ik helemaal niet doen. Maar goed, die van ons heeft rondom ijzers dus dan is het sowieso geen aanrader.