Webcam Toshiba Satellite...kwijt...?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Blijheid

Webcam Toshiba Satellite...kwijt...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 11:20

Goeiemorgen,

Ik ben Skype aan het installeren en zie dat mijn ingebouwde webcam het niet doet. Ook als ik gewoon de camera app wil openen op mijn laptop dan krijg ik een foutmelding; 0xA00F4244(0x80070005)
Met daarbij de tekst 'We kunnen uw camera niet vinden, controleer of het correct is aangesloten' etc

Ik heb uiteraard de bijbehorende support pagina van microsoft bezocht (https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... the-camera) maar ik heb niks aan deze tips omdat mijn webcam niet genoemd wordt bij apparaatbeheer :o?

Mijn laptop is een Toshiba Satellite C55-C-13R en draait op windows 10.

Wie heeft er nog briljante ideeën B-)

Blijheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 12:07

Inmiddels via 'verborgen apparaten' de webcam teruggevonden.
Eerst het stuurprogramma geüpdatet, zoals op de support pagina staat. Stuurprogramma was up-to-date maar het werkte nog steeds niet.
Daarom het stuurprogramma verwijderd (ook zoals op de support pagina staat). Actie 'zoek gewijzigde programma's' gedaan om verder te kunnen. Alleen levert die actie niks op, ik kan nu opnieuw niks terugvinden van de webcam :')

Murthul

Re: Webcam Toshiba Satellite...kwijt...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:27

Ik heb ooit zoiets gehad en moest toen bepaalde drivers installeren voor de webcam, kan het niet zoiets zijn?

De Turtle.

Blijheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 12:31

Ja, klopt :j
Voor zover ik zie is een driver en een stuurprogramma hetzelfde (?), dus nu ik die verwijderd heb moet het opnieuw geïnstalleerd. Alleen als ik op de website van Toshiba mijn computertype etc invul dan geeft hij geen enkele driver voor een webcam :?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:36

hm, lastig probleem. schijnbaar zijn er meerdere met dit probleem als ik google mag geloven. Als je de oude driver hebt verwijderd en de pc dan opnieuw start ipv laten zoeken naar gewijzigde apparaten, wat doet ie dan?

Blijheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 15:50

Dan start ie vrolijk opnieuw op en is er verder niks veranderd :+

Heb inmiddels ook een vraag uitstaan op het forum van microsoft, zie meer vragen over deze foutmelding maar bijna allemaal komen ze er met die support pagina wel uit.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie