Indesign: tekst geel onderstreept. Hoe?!

Moderators: Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird, Princesj, Hanmar, Giolli, Mondy

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Neej

Indesign: tekst geel onderstreept. Hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-17 09:27

Ik ben voor m'n werk bezig in indesign, alle documenten die ik aangeleverd krijg zijn echter voorzien van prachtige gele strepen onder de tekst die ook zichtbaar blijven als er geprint wordt. Omdat het zo onmogelijk is om te zien of ergens een punt of een komma staat, zou ik het toch leuk vinden om die gele lijnen even onzichtbaar te krijgen. Al was het maar voor het printen :P

Probleem: ik heb echt geen FLAUW idee waar ik moet zoeken. Niemand overigens, ik schijn hier de indesigngoeroe te zijn :')
Probleem 2: Bedrijf waar ik werk is Duits en mijn indesign is *dus* ook Duits. Als ik weet waar ik ongeveer moet zoeken kan ik het meeste wel vinden maar nu voel ik me echt totaal dom omdat ik echt nul idee heb _O-

Wie o wie weet of en zo ja hoe ik deze strepen (tijdelijk) onzichtbaar maak?

Afbeelding

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Manadeluca

Re: Indesign: tekst geel onderstreept. Hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:33

Zou het kunnen dat deze tekst verbonden is door een hyperlink? Indien dit zo is, kan je het bij de hyperlink box instellen hoe je de hyperlink wil weergeven? Hier in deze box kan je ook instellen dat de hyperlink niet getoond moet worden.

Indien het een onderlijning betreft in de paragraaf-gedeelte, kan je hem daar ook uitzetten.

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:38

Weet je zeker dat het je het lettertype hebt wat in het document wordt gebruikt?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:46

In InCopy gebeurt dit als je de fonts niet hebt die gebruikt worden. Wat Keeyzie zegt dus...

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-17 10:16

keeyzie schreef:
Weet je zeker dat het je het lettertype hebt wat in het document wordt gebruikt?

Heel zeker. Maar, om toch even te testen: als ik het font handmatig aanpas naar arial dan blijft de onderlijning staan. Heb ook geen fontfouten in m'n preflight. Ik werk overigens echt in indesign, niet in incopy. En normaliter zie ik in indesign roze highlights bij missende fonts, geen gele lijntjes..

Maar goed: stel dat het een missend font is, hoe zorg ik dan dat die krengen niet meegeprint worden?

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:19

Wellicht dat het staat het onder window > type > character. Als je dan in het character blokje dat je krijgt op het pijltje rechts bovenaan klikt kun je kiezen voor underline options. Misschien dat daar wat aan staat?

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:28

Misschien een beetje te simpel, maar kan je de tekst niet kopiƫren en plakken in kladblok? Die haalt alle opmaak weg...

Dressuur B+12 / L1+7

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie