Bestanden van telefoon naar laptop: lukt niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Bestanden van telefoon naar laptop: lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 20:17

|o _-:( -:(-

Nu ben ik vandaag al een hele tijd bezig om mijn telefoon op te schonen (allerlei bestanden zoals foto's/video's overzetten van telefoon naar laptop om geheugen vrij te maken) en nu is opeens mijn telefoon niet meer zichtbaar bij ''deze pc''.
Ik kan de telefoon dus niet meer aanklikken om zo de bestanden over te kunnen zetten.
Ik heb er letterlijk de hele dag geen problemen mee gehad en ineens is het mis :+:

Het betreft een HTC Desire 610. Het ligt niet aan het snoertje, want de telefoon laadt wel op aan de laptop.
De laptop maakt ook een geluidje en erkent bij ''instellingen'' dat er een telefoon ingeplugd is (net als de muis), maar ik kan de telefoon niet meer openen via ''mijn pc''.

Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is... natuurlijk gebeurt dit net nu mijn vriend samen met al mijn andere technische vrienden op wintersport is vertrokken _O-

Azmay

Re: Bestanden van telefoon naar laptop: lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:22

Had ik 2 weken terug ook met mijn Samsung, heb het uiteindelijk maar op gegeven en ben via dropbox om gaan zetten.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 20:23

Ik ben nog niet bereid deze strijd op te geven, het is letterlijk uren goed geweest en ineens lukt het niet meer?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:25

Ik heb het programma photoSync op mijn telefoon en computer staan. Als ik dit programma op zowel telefoon als computer open dan zoeken ze elkaar op (ze moeten allebei op hetzelfde WiFi netwerk zitten) en kun je heel makkelijk en snel alle bestanden overzetten.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 20:29

Bedankt Debbie maar het probleem is momenteel dat mijn telefoon zo vol staat met bestanden dat ik er niet eens een app op kan zetten om een gitaar te stemmen... Dat was ook de reden van het opschonen. Maar voor de toekomst zeker een idee

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:55

Als je je telefoon aan de computer aansluit, geeft je telefoon dan linksbovenin die balk waar je meldingen komen een soort USB tekentje? Dan moet je die balk even "naar beneden slepen" zoals je ook doet bij whatsapp meldingen e.d. Hij staat waarschijnlijk dan ingesteld op "alleen opladen" en dan moet je 'm even op bestandsoverdracht zetten.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 01:58

Warboel schreef:
Als je je telefoon aan de computer aansluit, geeft je telefoon dan linksbovenin die balk waar je meldingen komen een soort USB tekentje? Dan moet je die balk even "naar beneden slepen" zoals je ook doet bij whatsapp meldingen e.d. Hij staat waarschijnlijk dan ingesteld op "alleen opladen" en dan moet je 'm even op bestandsoverdracht zetten.

Dat. Of even een andere kabel gebruiken. Ik heb van de week ook giga ruzie lopen maken met de telefoon die gewoon niet in "mijn pc" tevoorschijn wilde komen. Kreeg ook melding dat er iets aangesloten was, maar nergens de map van de telefoon te vinden. In uiterste ergernis een andere kabel gepakt, en ineens deed hij wel mee.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:47

Ik heb dit ook gehad met mijn iphone. Ik moest een instelling veranderen bij de usb instellingen.