Zensy kruik: ervaringen gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ARCTN

Zensy kruik: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 16:39

Hoi mede bokkers! :wave:

Zoals de titel al zegt, ben ik opzoek naar ervaringen over de Zensy kruik.
Als ik op de site lees, lijkt het een super ding.

Geen gesodemieter met water koken en waterverspilling, en geen risico op lekkende kruiken. Maar ja ze zullen geen slechte reclame voor hun eigen artikel maken...

Dus wie o wie? zowel positief als negatief hoor ik graag!

Britt

Re: Zensy kruik: ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:41

Ik heb hem sinds kort aangeschaft, maar ik heb nog niet kunnen gebruiken voor de baby, aangezien ik nog zwanger ben. Ik heb hem ook aangeschaft omdat ik lekkende kruiken etc niet zo zag zitten.

Voor mezelf heb ik hem nu wel al een aantal keer gebruikt en ik vind het een fijn ding! Hij warmt snel op en koelt langzaam af.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:54

Ik ken hem niet, dus ben erg nieuwsgierig naar de ervaringen.

Heb zelf een Kipkep woller voor de kleine nu en die is ook erg fijn :) pittenzak idee maar dan zonder de kans op brandjes en mooie vorm die mooi blijft liggen over het buikje. Maar ook lekker overal onder te frotten valt om op te warmen.
In bed slaapt hij op een lamsvacht, deze houdt hem ook lekker warm en knus

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:09

Ik heb hem. Heb hem gekocht toen nummer 3 was geboren. Mijn kraamhulp had er 1 en die heb ik geleend. Ik vind het vooral erg fijn dat de kruik gewoon tegen de baby aan kan liggen. Bij een ouderwetse kruik mag dat niet. Verder is hij makkelijk in gebruik. Stekker in het stopcontact en dan wachten tot het lampje uitgaat.

Verder vind ik hem voor mijzelf ook erg prettig. Hij blijft lang warm en geeft de warmte echt af. Hij koelt ook niet echt af, in de zin van dat het een koud ding wordt. Ook dat vind ik erg prettig. De oudsten gebruiken hem ook als ze buikpijn hebben.

Mocht je nog geen kruiken hebben dan zou ik zeker de Zensy aanschaffen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:03

Ik heb er 1.
Fijn ding. Wordt snel warm en blijft ook een tijdje warm.
Zat al een hoesje bij om omheen te doen.

Muisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:29

jaaa ik ben er gek mee, heb vaak last van mn nek en kan hem er heerlijk warm in leggen zodat de nekpijn minder wordt. wordt niet heel heet en is lekker comfortabel zacht.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:35

Vind het wel veel geld voor een kruik := je gebruikt hem voor baby's niet zo vaak hoor, dus je moet kijken of je dat het geld waard vindt. Na een week kunnen de meesten zichzelf wel op temperatuur houden dus leg je ze niet meer in het bed. Mijne kon het gelijk toen ie thuis kwam (was ook 30+ graden toen een paar weken) dus heb ze nooit gebruikt, tot het nu koud is in de winter.

Ik gebruik nu alleen kruiken om het bed voor te verwarmen, als beeb erin gaat haal ik ze eruit (en leg ze in m eigen bed :'))
Dat kan gewoon met cheap kruiken :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:45

Ik heb hem ook. Tweedehands van marktplaats omdat ze afgelopen zomer tijdelijk uit de handel waren omdat er een paar niet goed waren.
De kraamhulp drukte ons wel op het hart hem altijd op hittebestendige ondergrond en het liefst nog op een rooster op te warmen. Daar is het blijkbaar wel eens misgegaan bij die paar.
Verder vind ik hem heel fijn. Had na de eerste die ouderwetse kruiken gedoneerd aan vluchtelingenhulp en vond dit een goed alternatief voor de tweede.
Hij is lekker snel warm, blijft ook lang warm, en geen geklooi met kokend water gieten.

Toen kleine geboren was heb ik hem niet gebruikt. Lag 2 dagen ziekenhuis en daarna kon hij het prima zelf (was ook zomer en warm). Maar nu gebruik ik hem wel in koude nachten (hoewel ons appartement nooit echt koud is, goed geisoleerd), maar ook in de wagen als we in de kou naar buiten gaan.
Ik vind hem erg fijn!