Deze trapkast is helaas wel zeer gevoelig voor de plaatselijke bom, en langer dan een paar dagen blijft dit helaas niet geordend.
Omdat ik dit helemaal zat ben wil ik het nu toch een keer echt goed aan gaan pakken, zodat de bom niet meer zoveel schade aan kan richten. Ik weet echter niet zo goed waar ik moet beginnen..
Een kleine situatie-schets;
Wij hebben een vaste kast onder de trap, voorzien van een gewone deur. Zodra je deze deur open doet dan valt de inhoudt je tegemoet. Deze kast gebruiken wij als opslagkast voor keukenapperatuur, lege flessen, dierenvoer en andere dierenspullen, spellen, een nog veeeeeeeel meer...
Momenteel is de beste manier om de kast te benaderen om de deur voorzichtig te openen, eventueel naar buiten vallende brokstukken gelijk terug te duwen, en het sluiten gaat op dezelfde manier. Een lege fles wordt door een spleet naar binnen gesmeten zodat er zo min mogelijk uit kan vallen.
Ik heb al heel vaak zoveel mogelijk weg gedaan wat weg kon, en dat staat nu ook weer op de planning, maar toch krijgt de bom telkens weer opnieuw de kans om te ontploffen.. Ook heb ik al zoveel mogelijk in bakken, maar de bom richt ook schade aan IN die bakken.
Planken zaten er al in. Kan ik natuurlijk wel veranderen.
En nu ben ik het zat.
De indeling zoals het nu is werkt overduidelijk niet voor ons, en de bakken werken nog slechter, zorgen er alleen maar voor dat de schade beperkt blijft als ik iets van achteraf de plank wil pakken, maar tegelijk zorgen ze er ook voor dat er meer spullen op dezelfde oppervlakte van de plank gezet kunnen worden..
Dus eigenlijk ben ik opzoek naar een nieuwe indeling voor de trapkast, 1 die makkelijk te onderhouden is, en waar een bom niet zo makkelijk zoveel schade aan kan richten. Alle ideeen en voorbeelden zijn welkom!!
Bijgevoegd heb ik een foto van de situatie nu;
PAS OP, DEZE BEELDEN KUNNEN ALS SCHOKKEND WORDEN ERVAREN