Welke webbuilder website ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

Welke webbuilder website ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 22:00

Hi,

Omdat ik nog al enorm vast loop met mijn zoektocht naar een goede webbuilder website, vraag ik jullie om hulp.

Eind december heb ik besloten voor een nieuwe naam voor mijn fotografie. Zojuist heb ik ook mijn eigen domein aangevraagd, in het loop van het jaar zal ik ook een eigen KVK aanvragen. Maargoed, bij alles hoort een website.

Normaal gesproken gebruikte ik nog weebly.com, enorm fijn maar nu ik er dus voor moet gaan betalen vind ik dat wel duur. Wordpress ben ik ooit eens aan begonnen, maar dat gaat mij nou niet geweldig goed af. Dus die 2 vallen voor mij al af. Tenzij iemand de gouden tips heeft voor wordpress :')

En nu komt mijn vraag, welke webbuilder website gebruiken jullie ? En hoe bevalt het en wat kost het?
Ik hoor graag jullie verhaal :D

Neej

Re: Welke webbuilder website ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:00

Toch eens een poging twee wagen aan wordpress zou ik zeggen. Is eigenlijk hartstikke makkelijk, je zoekt een mooi template uit en gaan met die banaan. Pas zodra je echt wilt twerken aan het template zul je een klein beetje HTML moeten proberen maar er is echt genoeg informatie te vinden over hoe je simpele dingen fixt. En als je in beginsel een template kiest wat je mooi vindt dan hoef je daar niet eens aan te beginnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:02

Inderdaad, toch goed de tijd nemen voor wordpress. Het is vrij logisch en als je het eenmaal door hebt enorm simpel. De meeste 'extreem makkelijke' oplossingen zijn namelijk ook extreem lelijk in mijn ogen :+
Hier is ook altijd alles met wordpress gegaan.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:19

Geen vriendin ofzo die wordpress snapt die je er even doorheen kan loodsen? Ikzelf zat in het begin ook te puzzelen, maar ik had dan weer handig vriendje die meekeek.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:45

Gewoon een tijdje achter de computer zitten en even door alle wordpress menu's heen bladeren. Het wijst zich eigenlijk allemaal vanzelf, maar het zijn gewoon een flink aantal menu's met een boel opties. Dat heeft als nadeel dat het even duurt voordat je het helemaal onder de knie hebt, maar heeft ook enorm veel voordelen. Zo kun je een wordpress site gewoon helemaal indelen zoals je zelf wil, met enorm veel mogelijkheden zoals contactformulieren en allerlei andere plugins tot zelfs webwinkels aan toe.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:01

Bedankt iedereen voor de reacties, heb ook wat klasgenoten gevraagd en die raden ook wordpress aan. En er hebben al 3 mensen gemeld die me daar bij willen helpen.

Ik snap wel een klein beetje Html, maar was eerlijk gezegd te lui om me daar in te verdiepen. En wilde mij het zo simpel mogelijk houden, maar ook bij weebly liep ik tegen dingen aan die ik dus in wordpress zou om zou kunnen zetten.

Bedankt voor de tips :D

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:08

Ik zou ook Wordpress aanraden omdat het, als je het eenmaal door hebt, gewoon heel makkelijk werkt. Met bijvoorbeeld Wix kun je ook wel een site maken die er leuk uit ziet, maar qua SEO is Wordpress voor zover ik weet een stuk geschikter. Met Wix kan ik overigens weer totaal niet overweg, maar mijn stagebegeleider die niet met Wordpress overweg kan vond dit een hele fijne webbuilder.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 21:34

Bedankt voor de reactie!

Ik heb inmiddels webhosting pakket aangeschaft en wordpress gedownload. Er zijn gelukkig genoeg mensen uit mn omgeving die willen helpen. Jullie ook bedankt :D