VPN opzetten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MoOtJuHh

VPN opzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 17:50

Hoi bokkers,

Op vakantie vinden wij het handig als we ook daar nederlandse tv kunnen kijken. Nu dacht ik dat even te regelen door zelf een VPN op te zetten, maar ik snap er dus helemaal niets van. Op internet kom ik mooie handleidingen tegen, maar natuurlijk niet precise voor de set die ik heb. De opties die ik tegenkom, kan ik in mijn apparaten dus niet vinden.

Heeft iemand ervaring met het opzetten van een (tijdelijke) VPN? Ik heb een ziggo modem en een TP-link router (ziggo router van de modem staat uit).

odD_Fotos

Re: VPN opzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:04

Hmmm... Dan zal je TP-Link als VPN Server ingesteld moeten worden. Hij moet daarvoor wel in staat zijn om een vpn te accepteren. Welk type is het?
Stel dat het zou gaan lukken, moet je er wel rekening mee houden dat de snelheid van je verbinding een stuk trager word. Of je daarmee tv kunt kijken is nog maar afwachten.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 23:14

Het gaat om een TP-link Archer c2600. Volgens internet moet het kunnen, maar ik heb geen idee wat ik moet doen.

Snelheid ben ik nu nog niet zo bang voor, eerst maar kijken of het echt mogelijk is. Daarna ga ik wel naar de snelheid kijken, maar kan daarnaadt dan ook mooi voor andere verbindingen worden gebruikt :)

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:28

Ik ga het dit jaar met TunnelBear proberen. Misschien een idee?

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:28

Als ik snel even google, zie ik dat jouw router inderdaad ondersteuning biedt om d.m.v. OpenVPN een vpn naar huis op te kunnen zetten.
Heb je deze handleiding al eens bekeken: http://nl.tp-link.com/faq-1239.html
Tunnelbear ken ik persoonlijk niet, maar wat ik zo snel zie, is dit een vpn-dienst. Deze is vooral bedoelt om "anoniem" te surfen. Dat zal niet gaan werken om, zoals ts wil, tv van ziggo te kijken. Ziggo denkt dan dat je ergens anders op de wereld zit en zal niet werken.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 15:43

OdD_Fotos, super bedankt. Ik ga het zo nog eens proberen en bekijken :)

Edit: De link vergeleken met het login schermvan de router en de vpn optie staat er niet tussen :( . Ben bang dat het hele idee niet doorgaat. Of moet ik eerst iets open/aanzetten op de ziggomodem?

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:10

Dat is vreemd...
Ik ben er vanuit jouw type router terecht gekomen. Kun je wel inloggen op de TP-Link?
Uitgaande van je eerste eerste post, ga ik er vanuit dat het Ziggo modem in zogenaamde bridge modus staat. Dat zou betekenen dat je niets open hoeft te zetten in het modem. ALs dat niet het geval is, moet er inderdaad een port forwarding gemaakt worden. Los daarvan, eerst maar eens kijken of je de OpenVPN in de TP-Link kunt vinden. als we die niet hebben, houd het sowieso op. :)

edit: Ik zie nu dat er in september nieuwe firmware (software ín het apparaat) is uitgebracht voor jouw router. Pas met deze versie is de OpenVPN beschikbaar: http://nl.tp-link.com/download/Archer-C ... l#Firmware
Misschien dat jet het daarom niet terug kan vinden. Deze kan wel bijgewerkt worden, maar brengt wel risico's met zich mee!

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 21:29

Dat van ziggo ga ik nog eens controleren.
Router is van de zomer gekocht (juli ongeveer).

Zal morgen anders per pb wel screenshots sturen.