Knuffel laten maken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Knuffel laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 17:36

Aangezien bokt mij al heel vaak geholpen heeft met ideetjes hoop ik dat iemand hier mij de goede weg op kan wijzen.

Ik zou graag een knuffel laten maken met kledingstukken in verwerkt. Ik vond slechts 2 sites met leuke beren waarvan 1 niet antwoord en de andere niet precies de beren maakt die mijn vriend wil.

Wie weet / kent iemand die dit doet ?
Kostprijs liefst onder de 100 euro per knuffel.

Het zou gaan om 3 knuffels en een sierkussen.

Bedankt

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: Knuffel laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:25

Dat hangt er van af wat je precies zou willen. Heb je een voorbeeld van wat het moet worden, gezien je zegt dat dat die ene site niet precies maakt wat je vriend wil?

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Knuffel laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 21:31

Afbeelding
Afbeelding

Zulke beertjes .

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Knuffel laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:54

Geen handwerkclubje in de buurt of een handige buurvrouw?
Ik vind dit best prijzig.

pjer
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:07

Ik zou opzoek gaan naar een handige naaister bv een familielid of een kennis of desnoods ergens een handwerk klupje. Toevallig hebbik zelf laatst ook gezocht om knuffels te laten maken en onder de 170 euro gaat het hem niet worden. Nou ben ik dol op knuffels maar dat was mij toch iets te gortig..

Gebruikerit
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Knuffel laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 01:56

Smittens, ik weet de prijzen niet zo, maar zij maakt hele leuke knuffels, even googelen

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 14:33

pjer schreef:
Ik zou opzoek gaan naar een handige naaister bv een familielid of een kennis of desnoods ergens een handwerk klupje. Toevallig hebbik zelf laatst ook gezocht om knuffels te laten maken en onder de 170 euro gaat het hem niet worden. Nou ben ik dol op knuffels maar dat was mij toch iets te gortig..


Laat het nu net om de kleren gaan van de naaister uit de familie |(

Als het 170 euro moet worden, zal het zo zijn. Voor mijn vriend heb ik dit er zeker voor over. en de kosten voor de andere zussen zullen wij dan wel delen

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Knuffel laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:41

Het ligt er ook aan of je al bestaande patronen gebruikt of dat ze gemaakt moeten worden. Volgens een bestaand patroon red je het wel met 100, anders echt niet.

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Re: Knuffel laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:57

Little Timper op Facebook :)

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 06:51

Ik heb hier ervaring mee! En het eerste beertje wat je hier laat zien, is van dezelfde maker als waar mijn beertje is gemaakt :)

Mijn vader is overleden en mijn moeder heeft van zijn kleding voor een aantal mensen in de familie een beertje laten maken. Dit beertje is volledig gemaakt van zijn kleding. Dus ook de stof van het hoofd en de ledematen (in mijn geval van een net niet wit overhemd). Alleen de ogen, de neus en de vingers/tenen zijn van andere stof (ogen van plastic, rest gewoon zwarte garen).

Ik ben echt heeeel blij met het beertje! De maker is echt vakkundig, want het beertje zit echt heel netjes in elkaar, alles netjes afgewerkt. Het leuke is dat ze onderdelen van kleding gebruikt die precies leuk uitkomen op een beertje. Bij mij heeft hij ook een riem om, zitten de knoopjes en gaatjes van het overhemd op zijn borst en is het merkje van het overhemd schattig op het broekje genaaid. Oog voor detail dus.
Het is wel een vast patroon, een klassiek beertje en daar moet je van houden. Je kunt de armen, de benen en het hoofd volledig ronddraaien. Daardoor kun je hem ook goed neerzetten.
Bij mij staat hij heel decadent onder een stolp, omdat zo'n beertje op je dressoir toch wel veel stof vangt en dat vond ik zonde.

Hier is een plaatje van al onze beren <3
Afbeelding

Dan mag ik hier ook vast reclame maken :o
De beertjes zijn van Trudy de Beus (website: http://www.trudydebeusberen.nl/) en hebben ons 85 euro per stuk gekost. Dus dat valt erg mee met de prijzen die hier genoemd zijn. Volgens mij was ze per beertje zo'n 15 uur handwerk kwijt. Dit is de reden dat de prijzen zo hoog liggen.

Ik ben echt enorm tevreden en kan je haar van harte aanbevelen :)

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 15:49

x_spekkie_x schreef:
Ik heb hier ervaring mee! En het eerste beertje wat je hier laat zien, is van dezelfde maker als waar mijn beertje is gemaakt :)

Mijn vader is overleden en mijn moeder heeft van zijn kleding voor een aantal mensen in de familie een beertje laten maken. Dit beertje is volledig gemaakt van zijn kleding. Dus ook de stof van het hoofd en de ledematen (in mijn geval van een net niet wit overhemd). Alleen de ogen, de neus en de vingers/tenen zijn van andere stof (ogen van plastic, rest gewoon zwarte garen).

Ik ben echt heeeel blij met het beertje! De maker is echt vakkundig, want het beertje zit echt heel netjes in elkaar, alles netjes afgewerkt. Het leuke is dat ze onderdelen van kleding gebruikt die precies leuk uitkomen op een beertje. Bij mij heeft hij ook een riem om, zitten de knoopjes en gaatjes van het overhemd op zijn borst en is het merkje van het overhemd schattig op het broekje genaaid. Oog voor detail dus.
Het is wel een vast patroon, een klassiek beertje en daar moet je van houden. Je kunt de armen, de benen en het hoofd volledig ronddraaien. Daardoor kun je hem ook goed neerzetten.
Bij mij staat hij heel decadent onder een stolp, omdat zo'n beertje op je dressoir toch wel veel stof vangt en dat vond ik zonde.

Hier is een plaatje van al onze beren <3
[ Afbeelding ]

Dan mag ik hier ook vast reclame maken :o
De beertjes zijn van Trudy de Beus (website: http://www.trudydebeusberen.nl/) en hebben ons 85 euro per stuk gekost. Dus dat valt erg mee met de prijzen die hier genoemd zijn. Volgens mij was ze per beertje zo'n 15 uur handwerk kwijt. Dit is de reden dat de prijzen zo hoog liggen.

Ik ben echt enorm tevreden en kan je haar van harte aanbevelen :)


Ik heb gemaild naar haar. Maar blijkbaar is er iets mis gelopen en kreeg ik een week later een mail dat ik niet naar haar kan mailen jammer genoeg

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:58

mirco_lover schreef:
Smittens, ik weet de prijzen niet zo, maar zij maakt hele leuke knuffels, even googelen


Smittens inderdaad :j
Daar heb ik 2 knuffels van overleden beestjes laten maken. Sowieso bestel ik nog 2 bij haar :j super tevreden over.
Ze denkt mee en je betaald pas als je tevreden bent :)

Afbeelding
Een van mijn knuffels vs het echte exemplaar :)