Kabel internet doet het niet meer?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xniieeenke

Kabel internet doet het niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-17 13:24

Hoi bokt :D

Sinds een tijdje is mijn kabel internet kabeltje lam, geeft niks, die van mijn zus geprobeerd, werkte niet. Nieuwe gekocht, werkte ook niet. Dus 3 kabeltjes en 2 kastjes geprobeerd (we hebben zo'n algemeen kastje beneden in ons huis, maar op mijn kamer is het signaal eigenlijk nooit sterk dus zijn de 2 'kastjes' die ik hiervoor noemde een soort repeaters). Opnieuw koppelen van de kleine repeaters aan de repeater (die aan het algemene kastje zit) werkt ook niet, opnieuw opstarten niet, er blijft in beeld komen 'ethernet heeft geen geldige ip-configuratie'. Iemand die hier raad mee weet? Ik wil best meer info geven, maar ik zou niet weten wat.

Annekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:26

Welke provider heb je?
Ik begrijp dat je dus gebruik maakt van een draadloos verbinding set?
En internet werkt wel op andere pc's?

Heb je de mogelijkheid om jouw pc even bedraad aan te sluiten op de router? Om uit te sluiten dat het niet aan jouw pc zelf ligt?

Z2 startgerechtigd (eindstand) & M2 startgerechtigd!

xniieeenke

Re: Kabel internet doet het niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-17 13:33

KPN :)
Hebben we wel eens problemen mee maar op de computer beneden & die van mijn zus doet alles het gewoon, bij mijn laptop niet.
Er is indd geen enorm lange kabel van beneden naar mijn laptop boven, maar de repeater zit wel met een kabeltje aan de laptop (dat kabeltje was eerst lam, vervangende kabeltje lost niks op dus het lijkt me daar niet in te zitten).
Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn, maar dan moet ik door het hele kabeltjes walhalla achter de tv kruipen met mijn laptop. Het kán wel om het evt uit te sluiten.

Annekeee

Re: Kabel internet doet het niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:21

Als je KPN belt zullen ze eerst willen proberen om jouw laptop direct op de experiabox aan te sluiten.
Welk experiabox heb je trouwens?

Z2 startgerechtigd (eindstand) & M2 startgerechtigd!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie