Welke auto is geschikt ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Welke auto is geschikt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 21:48

Hoi :)

Binnenkort zijn we van plan een tweede auto aan te schaffen die ruim genoeg is voor twee of drie grote honden.

Ik vroeg mij af welke auto('s) de bokkers met honden hebben en wat ze vooral als voordeel, maar ook als nadeel al ondervonden hebben aan dat type auto.

Aanpassing:

Zeker geen nieuwe auto, tweedehands en max 15000 euro.
Laatst bijgewerkt door BlueMilk op 13-01-17 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Fifo

Re: Welke auto is geschikt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:12

Heb je misschien wat meer informatie wat je per maand kwijt wil en wat je aan aanschaf wilt betalen? In een oude volvo kunnen wel 3 honden, maar in een splinternieuwe audi a6 ook. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:22

Misschien een raar idee, maar wij hebben als bedrijfswagen een 307 (model SW). Zeker in een grijs kenteken kun je prima 3 grote honden vervoeren. Je kan ook gewoon de bank laten zitten, deze is heel makkelijk volledig plat te leggen. Dus dan heb je het zelfde gemak. Groot voordeel, vind ik dan, is dat de auto een vrij lage instap heeft ten opzichte van ''grote'' auto's met als voordeel dat ze niet giga hoeven te springen, of jij ze er in moet tillen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:23

Ik vervoer mijn honden in een 20-jarige citroën saxo. Het betreft een grote en een kleine van mezelf. Maar van de 30 kg hond die ik heb zouden er best twee op de achterbank passen en dan kan er nog 1 in de bak. :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:27

Wij hebben een Volkswagen Touran, onze hond van 30 kg lijkt er een puppy in :o
Daarnaast vinden wij het zelf ook een heerlijke auto om in te rijden.
De stoelen kunnen er ook uit, dan heb je helemaal een zee aan ruimte!
Onze auto heeft ook ringetjes achterin, eventueel de hond vast legen kan dus ook.
De auto heeft een hoge instap en je zit ook hoger. Wij vinden dat zelf erg prettig.
Onze vaste lasten zijn volgens mij 75 per maand voor deze auto.
Het is een 2.0 benzine motor en kan best zuinig zijn (1 op 18 lange rechte weg). De nieuwere zijn zuiniger dacht ik en hebben een lichtere motor. Waarschijnlijk dus ook lichter in gewicht.
Laatst bijgewerkt door No_No op 13-01-17 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:29

kiwiwitje schreef:
Misschien een raar idee, maar wij hebben als bedrijfswagen een 307 (model SW). Zeker in een grijs kenteken kun je prima 3 grote honden vervoeren. Je kan ook gewoon de bank laten zitten, deze is heel makkelijk volledig plat te leggen. Dus dan heb je het zelfde gemak. Groot voordeel, vind ik dan, is dat de auto een vrij lage instap heeft ten opzichte van ''grote'' auto's met als voordeel dat ze niet giga hoeven te springen, of jij ze er in moet tillen.

Of een Citroen Berlingo achtig iets. Wil je wat spannenders, kijk eens naar de Skoda Octavia. Voor 15.000 ga je een mooie vinden lijkt me. Wellicht zelfs een Skoda Superb station en die is maar 6 cm korter dan een Mercedes E.......daar kunnen bij wijze van spreken 3 ponies in..... :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:58

Pas trouwens op bij VW, Skoda, Audi en Seat met de 1.8 tsi motor. Die vreet olie en als je echt pech hebt ploft ie......te krappe zuigerveren. Die slijten, creeeren hun eigen ruimte en gaan olie verbranden omdat de ruimte te groot wordt. Niet goed. Modellen tussen 2010 en 2015....

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 13:49

Cowboy55 schreef:
Pas trouwens op bij VW, Skoda, Audi en Seat met de 1.8 tsi motor. Die vreet olie en als je echt pech hebt ploft ie......te krappe zuigerveren. Die slijten, creeeren hun eigen ruimte en gaan olie verbranden omdat de ruimte te groot wordt. Niet goed. Modellen tussen 2010 en 2015....

Bedankt voor de tip ! :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:18

Wat zoek je ongeveer dan?

Want met een grote 4x4 kun je dan eventueel ook nog een aardige trailer trekken, en die honden passen er makkelijk in.

Maar met een ford Mondeo station (bijvoorbeeld) kun je tegenwoordig amper een trailer trekken, maar die honden passen makkelijk in de bagageruimte en kun je nog met 5 man in de auto.

Een FIAT panda daar passen ook wel 3 honden in ;) alleen houd je dan niet zo veel ruimte over.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 20:18

Een auto voor een toekomstige trailer hebben we al.

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:30

Wat vind je van zoiets? Het is geen super mooie auto, maar niet zo zwaar, maar wel heel ruim!

http://link.marktplaats.nl/m1117730581

Als je het niet erg vind om een iets oudere auto te rijden en niet heel je budget op te maken, wat ik trouwens aanraad als het een auto wordt om met de honden naar de bossen te gaan etc. is een Dacia Logan MCV. Deze is nog niet zo heel oud;

http://link.marktplaats.nl/m1123518671

Of een bijna nieuwe (Nieuw model, volgens autoweek.nl wel minder ruim dan het vorige model)
http://link.marktplaats.nl/m1126373027

Het zijn geen super spannende auto's, maar wel degelijke techniek en ruim. Heb even snel wat exemplaren opgezocht, zullen misschien betere te koop staan, maar het gaat om het idee.