Iphone 4 nog 'goeie' koop nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Iphone 4 nog 'goeie' koop nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 16:33

mijn telefoon is nog een oude nokia waar ik mee kan bellen en sms-en.

prima,alleen begin ik toch nu en dan wat te missen.

ik overweeg nu een refurbished iphone te gaan kopen,daar die meevallen in prijs.

het goedkoopste lijkt me goed genoeg,dan kom je bij de iphone 4.

alleen zijn die niet meer de jongste.

vandaar de vraag.
zijn die nog ok om te kopen en te gebruiken voor een spectaculaire dingen?(bellen,enkele apps en mails ontvangen-lezen)

want mijn kennis daarover is zooo klein ....

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Re: Iphone 4 nog 'goeie' koop nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:35

Dan zou ik gaan voor een andere 'nieuwe' telefoon van een ander merk. IPhone gaat erg snel qua ontwikkelingen en maken het zelfs bijna onmogelijk om op een gegeven moment nog oudere modellen te gebruiken.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:36

Voor de Iphone 4 zijn binnenkort voor veel apps geen updates meer beschikbaar.
Je kan beter een gerefurbished Iphone5(S) kopen.

Ben er zelf ook niet zo in thuis, maar mijn Iphone4 wou bepaalde apps vorig jaar al niet meer updaten.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:37

Ik raad dan ook een andere telefoon aan. Inderdaad wat de persoon hierboven zegt.

Ik heb zelf nog een "oude" iPad, en kan daar al veel dingen niet meer op downloaden omdat ik de nieuwe iOS versies er niet op kan zetten.
Gewoon simpele dingen als Videoland kan ik er al niet op zetten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:38

Ik zou zelf geen iPhone4 meer kopen nu, liever een 5S.
De 4 is inmiddels toch wel echt flink verouderd, voor je het weet worden er geen updates meer ondersteund.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:39

Ik heb een 4, opzich prima, maar als je dol bent op apps niet handig :=

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:39

Ik heb een iphone 4
Sommige apps kan ik nietmeer downloaden. Het besturingssysteem is te oud. Heb hem gekregen van een vriendin nog niet zo lang geleden zij had een nieuwe. Misschien kan het besturingsysteem nog upgrade ofzo.
Verder vind ik ht een fijne telefoon

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:42

Mijn moeder heeft laatst mijn iphone 4s gekregen en die draait nog als een zonnetje. Perfect om wat te appen en te internetten en mails te lezen, en uiteraard nog prima geschikt om mee te bellen.
Apps zullen uiteindelijk misschien niet meer op de laatste versie lopen, maar je kan ze nog steeds gebruiken. Een android telefoon krijgt überhaupt nauwelijks updates en draait na een paar jaartjes al niet eens meer op het nieuwste besturingssysteem, dus wat dat betreft heb je aan een iphone absoluut een betere koop :j

Arianaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:42

Ik heb een iphone 4s, ik denk ongeveer ander half jaar al. En toen heb ik hem 2e hand gekocht dus hij is al erg oud. Hij krijgt nu wel kuren maar verder werkte hij altijd prima. Met dat je misschien sommige apps niet kan downloaden heb ik geen last van maar dat is omdat ik niet vaak apps download.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:44

Ik zou eerlijk gezegd sowieso geen geld meer neerleggen voor een 4. Ik heb dat ding ruim 3 jaar geleden verkocht en toen kreeg ik er 150 euro voor, maar een jaar later was dat al gehalveerd. Vergeet niet dat er sindsdien zoveel nieuwere modellen zijn uitgekomen (4s/5/5c/5s/6/6plus/6s/6splus/se). Zou me niets verbazen als je iemand kent die nog wel zo'n ding ergens onderin de la heeft liggen :)

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:47

Omdat mijn nieuwste telefoon op dit moment stuk is heb ik mijn oude iPhone 4 in gebruik. Voor de basis functies (bellen, SMS/Whatsapp, mild gebruik internet) is hij prima. Wel vrij traag en hoe meer je er op zet hoe erger dat wordt natuurlijk. Ik kan er prima mee over weg, maar ik zou hem niet aanraden omdat ik al vele apps heb willen downloaden die óf helemaal niet meer gedownload kunnen worden door een te oude software, of wel kunnen downloaden maar dan een oude versie van de app. Ik zou toch kijken naar een 5s!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:49

Ik zou eerder gaan voor een wat nieuwere telefoon, en als je dan qua prijs kijkt misschien van een ander merk. Ik denk ook dat je met de samsung s4/s5 verder komt dan de IPhone 4 :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:55

Mijn vriend en ik hebben juist pas geleden als een gek onze Iphone 4 beide verkocht omdat veel nieuwe apparaten al niet meer compatibel waren ermee. Dus vlak voor we een grote rondreis maakten beide de nieuwste Iphone gekocht zodat we 'veilig' waren. Pfff dat maakte echt zo'n verschil toen! Ik raad de Iphone 4 nu ook echt sterk af, misschien als extra nood telefoon leuk voor ernaast, maar ik zou eerder een 5 nemen nu. Je kunt straks bijna niets meer met de iphone 4 idd.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:56

Mijn IPhone 4 functioneerd voor geen meter. De batterij gaat ongeveer drie kwartier mee en hij valt uit met 50%. Hij is heel sloom, kan buiten huis niet gebruikt worden (dan valt ie uit) en maakt de meest verschrikkelijke foto's. Ik raad hem dus af. Ik zou eerder voor een 5(S) of nieuwer gaan :)

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:05

Ik heb ongeveer een half jaar terug voor €16 een Iphone 4s gekocht, ding werkt perfect. Heeft weinig ruimte, maar dat hebben alle 8gb telefoons. Voor basis functies prima!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:06

Ik zou niet meer voor een 4 gaan.. die heeft ten op zichte van de 4s al veel achterstand.

Ik ben zelf nog steeds blij met m'n 4s 16GB!

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:08

Ik zou idd dan voor een iPhone 4s gaan, of 5 ofzo.. ik heb een iphone vier en daar kan ik bijna niks op downloaden.

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:09

Nou is het wel zo dat mijn iPhone 4 best veel (nutteloze :+) apps heeft en ik heb boven de duizend foto's, een iphone 6 ofzo zit echt heel snel vol. (snap ook niet hoe dat kan :'))

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:12

Iphone 4 is nu vrijwel nutteloos want de software is verouderd en de updates zijn niet beschikbaar meer voor 4. Ga dan idd voor een 5S en dan ook écht de S want dan blijft de software voorlopig goed.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:22

Ik zou minimaal een 5/5C kiezen en eigenlijk een 5S. De 5S is nu 3 jaar oud, de iphone 4 is nu 6 jaar oud. Voor een mobiel is 6 jaar oud echt hoogbejaard. Als je 2-3 jaar met je mobiel wilt kunnen doen is het dus handig om een mobiel te kiezen die wel weer een tijdje mee gaat en niet al met anderhalf been in het mobiele graf staat.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:25

Ik zou geen iPhone 4 meer kopen. Apple heeft al gezegd dat er een updates meer uit zullen komen voor de iPhone 4 modellen en dat kan ivm vertrouwelijke gegevens gevaarlijk zijn. De beveiliging wordt dan namelijk ook niet geüpdate en is dus gemakkelijk te omzeilen voor hackers. Bovendien heeft Apple dan volgens mij ook geen verantwoordelijkheid meer voor gebeurtenissen als gehackt worden. Ik zou dus in ieder geval voor de iPhone 5 gaan, die zijn refurbished ook niet meer zo duur :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:29

En wil je echt een iPhone of overweeg je ook andere merken?

Heb elk merk al getest buiten HTC en vond iPhone daarvan met voorsprong de irritantste. 2x opladen op een dag! En zoveel was ik er niet mee bezig. Ding was snel verkocht.

Ik zweer bij Samsung, pak meestal een nieuwe maar goedkoper model (Trend vond ik een hele fijne, Xcover ook zeker bij de paarden, nu heb ik een J5)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:31

Iphone is heel duidelijk, niks geen gedoe met virussen of moeilijke functies, het is redelijk simpel allemaal. Dat is fijn als je niet zo bekend bent met smartphones. 4 zou ik niet meer doen, mijn moeder heeft die ook en kan niks meer dan whatsapp zo ongeveer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:32

xLes schreef:
Heb elk merk al getest buiten HTC en vond iPhone daarvan met voorsprong de irritantste. 2x opladen op een dag! En zoveel was ik er niet mee bezig. Ding was snel verkocht.

Mijn vriend doet 6 dagen met zijn iphone batterij, dus het zal niet aan de iphone hebben gelegen :D

De iphone 4s van mijn moeder (mijn oude telefoon) gaat 2 dagen mee voordat ie uit valt :j
Batterijduur is echt niks mis mee.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:38

Ik heb een 4s sinds een paar maanden. Ja hij is soms wat traag, maar ik kan er alles mee doen en batterij gaat met normaal gebruik 2 dagen mee ;) ik heb de mijne voor 37€ gekocht, dus prima koop :P