iPhone 6s batterij vervangen, hoge reparatiekosten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

iPhone 6s batterij vervangen, hoge reparatiekosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:56

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-25 01:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Neej

Re: iPhone 6s batterij vervangen, hoge reparatiekosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:27

Ehh, maar als je onder het vervangprogamma valt is het toch gratis of zie ik dat nou verkeerd? Ik lees wel dit op de site van apple:

apple schreef:
Opmerking: als uw iPhone 6s beschadigd is en bijvoorbeeld een gebarsten scherm heeft dat het vervangen van de batterij verhindert, moet dat probleem eerst worden opgelost voordat de batterij kan worden vervangen. In bepaalde gevallen kunnen kosten in rekening worden gebracht voor de reparatie.

Dus wellicht dat dat het geval is hier..

Die van mij doet het trouwens ook maar die valt niet onder het vervangprogramma.. Ook zoiets -__-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:46

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-25 01:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:52

Amac is toch ook alleen verkooppunt? Als je m onder de garantie wil laten maken, moet je m opsturen naar Apple zelf als ik het goed heb..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:55

Weet je zeker dat jouw 6s binnen het programma valt? Mijn 6s had ook een defecte batterij, maar viel qua serienummer niet in het programma.
De mijne is kosteloos gerepareerd door tmobile, waar ik het toestel destijds aangeschaft heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:57

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-25 01:34, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:59

Paulaa_ schreef:
De telefoon was bij levering al niet in orde.

Waarom heb je hem dan geaccepteerd. Misschien denken ze dat het mankement later is gekomen en je hem hebt laten vallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:06

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-25 01:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:38

Paulaa_ schreef:
Dat is ws ook het geval, maar ik heb geen toestemming gegeven voor reparatie, maar krijg nu wel een prijsopgave van 319,20 en als ik weiger moet ik 85eu betalen. Terwijl ik duidelijk heb gezegd mochten ze iets vinden, ik geen reparatie wil.

Daarbij als de telefoon onder het vervangprogramma valt, is het toch belachelijk dat ze dan afschuiven op een krasje of een barst. De telefoon was bij levering al niet in orde.

Zie quote die hierboven al is geplaatst:
apple schreef:
Opmerking: als uw iPhone 6s beschadigd is en bijvoorbeeld een gebarsten scherm heeft dat het vervangen van de batterij verhindert, moet dat probleem eerst worden opgelost voordat de batterij kan worden vervangen. In bepaalde gevallen kunnen kosten in rekening worden gebracht voor de reparatie.

Ze schuiven het dus niet af op de barst die er in zit, maar die barst (of iets wat door de val(?) van binnen beschadigd/verschoven is) verhindert de reparatie (mogelijk los stuk scherm wat er op dat moment uitvalt of iets beschadigd). Hierdoor kunnen ze het niet repareren zonder het scherm direct mee te vervangen. Die vervanging brengt extra kosten met zich mee gezien val-/stootschade niet onder de garantie valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 01:55

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-25 01:35, in het totaal 1 keer bewerkt

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:27

In die €85 euro zit waarschijnlijk ook het terug zenden bij van je iphone.. dat kost alleen al €42,50 euro.

Ik vind het allemaal maar raar, ben er vandaag ook meebezig geweest bij een Amac. Eerst leuk aan de telefoon melden dat je niks hoeft te betalen, maar achteraf als er iets met je telefoon (batterij) aan de hand is en dat valt buiten de garantie en je gaat hier niet mee akkoord, moet je sowieso €42,50 terugzending betalen.

Raar dat ze bij jou het dubbele eisen!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:32

Ik heb dat destijds gehad met Xando, mijn iPhone 5 viel onder hetzelfde vervangingsprogramma.

Ik naar Xando, en die beste meneer zei mij toen eerlijk dat hun het konden doen, maar er inderdaad die kosten bij zouden komen. Om het goed te laten lopen moest ik zelf contact opnemen met Apple, zij kwamen 'm halen en terug brengen.

Amac of Xando zijn alleen verkooppunten en kunnen dit niet. Ik denk dat je echt pech hebt in dit geval, ze gaan niet kosteloos kijken naar wat er mis is namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:49

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-25 01:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:55

Langs een apple store gaan, denk dat die een stuk minder moeilijk doen over het vervangen van een batterij

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:57

Ik zou ook even langs de apple store gaan, online een afspraak maken en dan vervangen ze hem binnen 3 uur, als hij inderdaad onder het serie-nummer valt. Ze testen hem ter plekke, duurt een paar minuutjes, en dan helpen ze je meteen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:00

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-25 01:36, in het totaal 1 keer bewerkt

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:01

Sleeper schreef:
Langs een apple store gaan, denk dat die een stuk minder moeilijk doen over het vervangen van een batterij

Apple Store zegt precies hetzelfde als wat op de website staat en zit je nog steeds met het geval van de barst in het scherm.

Misschien idee om voor een paar tientjes nieuw scherm erop te zetten bij de turk op de hoek en dan je batterij te laten repareren.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:06

Tja, mijn man betaalde gisteren 50 euro voor een nieuwe batterij (5S) en een nieuw scherm zou 90 euro kosten, maar dat was nog prima. Gewoon bij een repairshop die je direct helpen, zonder opsturen of wat dan ook.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:12

Nieuw scherm voor de 6 is rond de €100

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:37

_
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-25 01:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:04

Als er wat met mijn toestel is wat binnen een jaar oud is, ga ik altijd terug naar de applestore zelf.
Ik krijg altijd zonder probleem een nieuw toestel.
Na een jaar vervalt helaas deze garantie maar kunnen ze wel goedkoper maken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:59

Precies, na dat jaar maakt het niet meer uit, dan ga ik liever naar zo´n repairstore, dan doet Apple toch niks meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:01

Laatst m'n scherm moeten laten vervangen. Waar Apple 150 euro voor vraagt heb ik hem ergens anders voor 99 euro laten maken. Apple is duur

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:18

Ik heb precies hetzelfde gehad als jij.

Mijn telefoon viel op een gegeven moment ook minstens 2 keer per dag uit terwijl ik nog meer dan 50% batterij had. Ik heb toen met Apple Support gebeld om te achterhalen of mijn telefoon ook onder de serie valt waarvan er een productiefout in de batterij zit. Dit was inderdaad het geval.

Zoals hierboven ook al gezegd, heeft Apple een 'full optional service', waarbij ze dus standaard alles wat er kapot is vervangen of repareren.

Mijn telefoon is opgehaald door UPS en naar Apple gebracht. Telefonisch had ik met Apple Support afgesproken dat ze mijn scherm zouden vervangen en kosteloos mijn batterij zouden vervangen; dit zou € 147,- gaan kosten. Een paar dagen later kreeg ik een mail dat de werkzaamheden € 270,- zijn en of ik dit even wil betalen. Ik heb Apple weer gebeld en gevraagd waar deze € 120,- extra van komt. De medewerker moest dit eerst navragen. Conclusie: MISSCHIEN is er ook wel iets kapot van binnen wat tot problemen leidt bij het vervangen van de batterij. Vreemd.... vond ik.

Ik heb gevraagd de telefoon ongerepareerd terug te sturen, wat bij mij echter wel allemaal kosteloos is gebeurd. Inmiddels heb ik bij een klein bedrijfje mijn scherm laten maken, een extra bescherm glasplaat, mijn batterij laten vervangen en een hoesje voor € 200,-, er bleek ook niks stuk van binnen :) .....

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 02:54

purny schreef:
Laatst m'n scherm moeten laten vervangen. Waar Apple 150 euro voor vraagt heb ik hem ergens anders voor 99 euro laten maken. Apple is duur

Dat kan kloppen, omdat Apple met hun originelen schermen werken om te vervangen. En je ergens anders waarschijnlijk een vervangend schermpje erop hebt gekregen .

Daarnaast vallen sommige barsten/scheuren ook onder de jaar garantie, ligt er maar net aan hoe ze gebroken zijn.

Toevallig is de mijne nu stuk, maar in feb mag ik een nieuwe Apple kiezen. Dus voor mij niet meer noodzakelijk om terug te gaan.