Info: internet loopt hier vanaf een schotel, modem naar de router. Van waar we een draadloos wifi signaal voor de laptops en een printer gebruiken. Router is een Dlink (model kan ik opzoeken mocht dat nodig zijn).
Ik heb op mijn eigen flap nogal wat gig aan foto's ed staan, en een externe harde schijf op mijn flap aangesloten voor extra ruimte en back up. Maar als je dan de flap een keer moet/wilt verplaatsen moet elke keer die externe mee omgepakt worden. Wil ik iets aan mijn wederhelft laten zien moet ik weer opletten dat de externe goed in de flap aangesloten blijft. Maw het gebeurd nog wel eens dat de stekker van de externe niet meer goed contact krijgt en het ding dus begint te bleren

Daarom zat ik te denken mss een optie die externe achter de router te parkeren, en er een soort cloud????? van te maken. Maar na het een en ander gelezen te hebben op het net erover zie ik door de bomen het bos niet meer

En dus hoe functioneert zoiets, hoe sluit je dat aan, en wat is aanbevelenswaardig om te doen?
Helluuuppppp