Bouw of verhuislift huren?!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Bouw of verhuislift huren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 21:54

Hoi hoi

Ik ga 1 februari verhuizen naar mijn eigen appartementje op 3 hoog en geen lift.
Nu is mijn vader de jongste niet meer en zit ik te denken aan een verhuis of bouwlift!
Weten jullie waar ik die het beste kan huren?
En wat de kosten zijn?

Goof

Re: Bouw of verhuislift huren?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:00

Als je exact dat intikt op google krijg je werkelijk -tig links.
Probeer het daar eens.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 22:10

Goof schreef:
Als je exact dat intikt op google krijg je werkelijk -tig links.
Probeer het daar eens.

Klopt. Maar allemaal zonder prijs!
Ik heb al een offerte aangevraagd bij boels.
Maar ik dacht wellicht zijn er bokkers die weten welke het goedkoopst zijn. Scheelt mij tig offertes aanvragen.

Daarnaast moet ik eerlijk bekennen dat je reactie mij een beetje irriteert.
Ik vraag om tips en ervaringen van bokkers... niet van Google

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:14

Het kan zijn dat je een vergunning nodig hebt om zo'n lift op de openbare weg (is ook stoep) te plaatsen. Ik zou het eens navragen bij de gemeente.
Verder kan ik je niet helpen, maar het zou jammer zijn als je halverwege gesommeerd wordt het ding in te pakken en je de rest alsnog via de trap kan doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 22:16

Dorus schreef:
Het kan zijn dat je een vergunning nodig hebt om zo'n lift op de openbare weg (is ook stoep) te plaatsen. Ik zou het eens navragen bij de gemeente.
Verder kan ik je niet helpen, maar het zou jammer zijn als je halverwege gesommeerd wordt het ding in te pakken en je de rest alsnog via de trap kan doen.

Kijk hier heb ik wat aan!

Daar heb ik helemaal niet bij na gedacht
Goede tip!
Ik ga deze week toch naar de gemeente, ik zal dat ook even navragen dan.

Dank je!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:18

Mijn ervaring was dat toen ik de huurprijs van busje en lift ging bekijken, ik voor nauwelijks meer er ook een paar verhuizers bij kon nemen :D Dat was erg goedbesteed geld, aan het eind van de dag zat ik zonder al te veel gedoe hoog en droog in mijn nieuwe huisje. Ik weet niet meer waar ik toen de prijzen heb gevonden, is al jaren terug, maar vraag zeker ook een offerte aan voor de hele verhuizing :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:25

Bij borent en boels staan gewoon prijzen op de site. Moet je zoeken op ladderlift. Wij hebben er vorig jaar een gehuurd omdat het trapgat nogal smal is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 22:25

Shadow0 schreef:
Mijn ervaring was dat toen ik de huurprijs van busje en lift ging bekijken, ik voor nauwelijks meer er ook een paar verhuizers bij kon nemen :D Dat was erg goedbesteed geld, aan het eind van de dag zat ik zonder al te veel gedoe hoog en droog in mijn nieuwe huisje. Ik weet niet meer waar ik toen de prijzen heb gevonden, is al jaren terug, maar vraag zeker ook een offerte aan voor de hele verhuizing :j

Ga ik ook doen. Stel dat kost 100€ ofzo meer dan vind ik dat ook prima. Heb ik de boel in 1 dag over!

Mijn vader is de jongste niet meer. Wil hem ook niet te veel belasten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 22:26

Nies_ schreef:
Bij borent en boels staan gewoon prijzen op de site. Moet je zoeken op ladderlift. Wij hebben er vorig jaar een gehuurd omdat het trapgat nogal smal is.

Dat is toch z'n smal ding?
Kan je daarmee de bank wel naar boven krijgen?

Bij boels staan geen prijzen van een bouw/goederen lift

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:29

Bij ons kan je een verhuizer met (kleine) verhuiswagen en verhuislift huren voor 85,- per uur. (Minimale afname 3 uur excl reis, indien je rond dezelfde woonplaats blijft is dit normaal 0,5 uur heen en 0,5 uur terug)
Wellicht interessant voor je, hebben meerdere vestingen door het hele land en kunt eventueel ook meerdere verhuizers inhuren. Zie; http://www.verhuizendoenwesamen.nl

Zelf een lift bij Boels of Bo-Rent huren kan natuurlijk ook. Let er wel bij op dat je goede uitleg over de opbouw van zo'n lift krijgt. Maar ook over de plaatsing van de lift, niet de recht maar ook niet te schuin. (Liever de schuin dan te recht)
Maak de lift boven ook goed vast. Wij zelf doen altijd 1 of meerdere dekens tussen de lift en datgene waar hij tegenaan komt boven & gebruiken een goed degelijk touw en evt. een vergrendelpaal om de lift stevig vast te zetten zodat deze ook niet kan vallen. Zeker bij een beetje wind.
Op 3 hoog heb je ook een steunpaal halverwege de lift nodig, check of je deze mee geleverd krijgt. (Anders gaat de lift makkelijk doorhangen met wat gewicht er aan)

Een vergunning is meestal niet nodig. In onze ervaring enkel wanneer je een weg blokkeert met de lift en dit een belangrijke doorgaande weg is of mensen moeilijk om kunnen rijden.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:32

Ik heb wel eens een ladder of traplift gehuurd bij de Borent, was toen iets van 75 euro. Is al wel weer 7 jaar geleden. Uiteindelijk bleek degene die we gehuurd hadden kapot te zijn en kregen we een diesel aangedreven ding mee. Was echt Super! Alle dozen waren binnen een mum van tijd boven! Bankstel was ook geen probleem, verhuizing was echt zo gefixed.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:05

Wij hadden laatst bij Van Hees verhuizingen gehuurd, komt de eigenaar zelf met het liftje, hoef je niet zelf te staan vogelen (vond het best spannend :') )
Achteraf had ik hem liever een paar uur ingehuurd, hij zegt dat hij in 3 uur ongeveer een hele verhuizing kan doen.. en wij waren 100x de trap al op en neer gelopen (alleen kasten, bank en droger met de lift) (ook 3 hoog := )

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:08

Ik betaalde volgens mij 120 euro voor een uur incl 1 man die ons hielp. Voor een kleine fooi wilde hij best een kwartiertje langer blijven zodat ook de kleine dingetjes niet over de wenteltrap hoefden (ik had een 30m2 appartement). Als je een beetje onhandig bereikbaar appartement hebt, dan zou ik het zeker aanraden. Overigens was een vergunning hier erg duur dus ik heb het er gewoon op gewaagd, gelukkig geen boze buren of boetes, iedereen was heel begripvol.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:47

Ik verplaats je topic van Leven Zonder Paarden naar Huis, Tuin en Techniek, daar past dit beter omdat het over een verhuizing gaat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 23:48

Bedankt voor het verplaatsen en alle tips.
Ik heb op de vergadering van de VVE gehoord dat de oude eigenaren een bouwlift hebben gehuurt. Ik ga navragen of ik misschien dat ding mag gebruiken voor een paar zware items. En dat ik dan in ruil daarvoor wel wat wil mee betalen