Beschadigd Product Geleverd Gekregen

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

 
 
BloemBloem

Berichten: 15729
Geregistreerd: 21-05-03

Beschadigd Product Geleverd Gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 10:57

Onlangs hebben wij een nieuwe keuken gekocht, bij levering
kwamen wij erachter dat het keukenblad beschadigd is. De beschadiging zit precies in een hoek, waardoor deze behoorlijk zichtbaar is.

Na overleg met het bedrijf waar wij deze gekocht hebben, kregen wij het na lang doorzeuren voor elkaar dat de leverancier van het blad een monteur zou langs sturen om naar de beschadiging te kijken.

Monteur is afgelopen vrijdag langs geweest, en die heeft zo goed als hij kon het blad proberen te repareren. Het is gelukkig al veel minder, maar het blijft helaas zichtbaar.

Wij zijn nu in afwachting van het keukenbedrijf, met wat zijn gaan aanbieden.

Nu is mijn vraag aan jullie, want vinden jullie een reëel aanbod? In principe is de beschadiging namelijk nog steeds zichtbaar, en om nu te zeggen dat het blad heel goedkoop was ..... Het was de duurste aanschaf van de hele keuken (!)


Cardy

Berichten: 6598
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Beschadigd Product Geleverd Gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:59

Wat vervelend! Heel eerlijk? Ik zou een nieuw blad eisen, dat lijkt mij het enige juiste bij een product dat stuk geleverd wordt.

Tenzij je de beschadiging nu niet erg meer vindt en akkoord gaat met een flinke korting.

Daroma, Roma (Wonderboy x Jetset-D) Z1+11 Van afgeschreven naar revalidatie
Novella è Bella, Nova (Total US x Wonderboy) Alweer 6 maanden oud!
Kyara, stoere Welsh-b pony (v. onbekend)

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...

BloemBloem

Berichten: 15729
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 11:00

Cardy schreef:
Wat vervelend! Heel eerlijk? Ik zou een nieuw blad eisen, dat lijkt mij het enige juiste bij een product dat stuk geleverd wordt.

Tenzij je de beschadiging nu niet erg meer vindt en akkoord gaat met een flinke korting.


Cardy, ik denk net zo, maar het probleem is dat, wanneer er een nieuw stuk komt, we dus het risico lopen op kleurverschil, met het blad wat wel goed is.

De beschadiging is nog steeds zichtbaar, maar wanneer daar een flinke korting op komt, zie ik dat dan wel door de vingers :o

Zoe_97

Berichten: 8786
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Sint-Truiden, België

Re: Beschadigd Product Geleverd Gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:03

geen idee hoe eht in nederland is, maar wij hebben enkele maanden geleden ene nieuwe keuken gekocht. verschillende kleine beschadigingen (krasjes) op kastdeurtjes en een beschadiging ana het blad. alles is kosteloos vervangen. (ik spreek wel van ene keuken van + 20.000 euro, dus geen goedkope ikea keuken)

BloemBloem

Berichten: 15729
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Beschadigd Product Geleverd Gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 11:05

Zoe, het betreft ook geen IKEA keuken, maar al was deze daar wel gekocht, dan nog mag je toch geen beschadigd product ontvangen. (?)

Zoe_97

Berichten: 8786
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Sint-Truiden, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:07

BloemBloem schreef:
Zoe, het betreft ook geen IKEA keuken, maar al was deze daar wel gekocht, dan nog mag je toch geen beschadigd product ontvangen. (?)

nee tuurlijk niet, maar ik bedoel meer van dat bij een dure keuken de keukenboer waarschijnlijk dingen gratis zal vervangen gezien zijn goede naam eraan vast hangt, een grote keten zoals ikea zal dit minder snel doe omdat ze door 1 klant met een negatieve ervaring weinig imagoschade oplopen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:09

Mijn man had laatst een gitaar besteld, bij levering bleek er een flinke put in de achterkant te zitten.
Dit model was helaas niet meer leverbaar, maar we mochten een ander model uitzoeken die 100€ duurder was, waarbij we het verschil deelden. Dus wij betaalden €50 bij. Vond ik toch netjes geregeld.
Zou ook een nieuw blad willen in jouw geval.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:09

Hoe simpel kan het zijn: een nieuw blad eisen natuurlijk. Je hoeft toch geen beschadigde waar te accepteren?
Maak foto's !!

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

BloemBloem

Berichten: 15729
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 11:14

Jannepauli schreef:
Hoe simpel kan het zijn: een nieuw blad eisen natuurlijk. Je hoeft toch geen beschadigde waar te accepteren?
Maak foto's !!


Uiteraard heb ik foto's, ben eigenlijk bezig een goede brief op te stellen, waarin ik inderdaad wil mededelen dat wij hier niet mee akkoord gaan.

Maar.... het is nu echt een hele kleine beschadiging, die alleen wij zien :o, maar hij zit er wel. Op een blad van + 7K zou dit in mijn beleving nog steeds niet mogen.

*edit*

En daarbij had ik iemand in de uren staan, die door dit geintje niet verder kon, we moesten hem laten wachten *kaatching* en hij moet nu ook nog een keer terug komen om de andere kant af te monteren.

Sting

Berichten: 12204
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:21

Ik zou ook een nieuw blad eisen. En dan wel van dezelfde kleur als het stuk dat je al hebt. Mocht het niet matchen, dan maar twee compleet nieuwe bladen. Kom nou, je betaald toch voor iets? Of je moet inderdaad akkoord gaan met een korting, dat is net wat je zelf wilt :).
Edit: uren werk zou je wat mij betreft ook kunnen declareren. Of ze moeten zelf een mannetje meesturen die het kan plaatsen.

BloemBloem

Berichten: 15729
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 11:24

Sting schreef:
Ik zou ook een nieuw blad eisen. En dan wel van dezelfde kleur als het stuk dat je al hebt. Mocht het niet matchen, dan maar twee compleet nieuwe bladen. Kom nou, je betaald toch voor iets? Of je moet inderdaad akkoord gaan met een korting, dat is net wat je zelf wilt :).
Edit: uren werk zou je wat mij betreft ook kunnen declareren. Of ze moeten zelf een mannetje meesturen die het kan plaatsen.


Het andere stuk blad is al verlijmd, overigens in opdracht van de keukenboer, heel dom van ons, want dat krijg je er alleen nog af met grof geweld.....

Ik baal gewoon :o en ik hou mijn hart al vast voor de volgende levering met nieuwe meubels :=

xSCWx

Berichten: 5423
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:38

Jeetje wat een baal moment zeg, zeker omdat het goede stuk al vast gelijmd is en er kans is op kleur verschil met een nieuw stuk.
Zoals ik het lees erger je je nu niet meer an de beschadiging, dan zou ik vragen om een korting. En als ze dat niet willen dan komen ze maar op eigen kosten het vastgelijmde stuk eruit halen en 2 nieuwe stukken plaatsen. (Denk als je die optie aanhaald ze wel akkoord gaan met korting)

De verandering die je zoekt zit altijd in jezelf. 

Dani
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 12549
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:04

Hè, wat vervelend.

Balen dat de reparatie niet helemaal goed is gelukt, dat was het prettigst geweest natuurlijk. Ik zou zelf een heel duidelijke mail opstellen met een concreet voorstel. Dus niet vragen wat zij voorstellen, maar zelf de opties aangeven:

1. alsnog volledig herstel,
2. een geheel nieuw keukenblad waarbij zij verantwoordelijk zijn voor verwijdering, de extra kosten voor nieuwe plaatsing én zorgen dat er geen kleurverschil ontstaat,
3. een korting van 10% (ik noem maar wat hè) op de prijs van het blad

Ze zijn wettelijk verplicht om je een deugdelijk, onbeschadigd product te leveren dus ze moeten dit ook fatsoenlijk oplossen. Afhankelijk van hoe zichtbaar de kras is kan het wel dat ze slechts verplicht zijn je korting aan te bieden, herstel of een nieuw product is alleen noodzakelijk als de beschadiging echt storend is: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... gdelijk-is

Maar voor hen is korting natuurlijk verreweg de makkelijkste oplossing en jullie gaan daarmee akkoord, dus daar zou ik dan ook op aansturen. ('Gezien de werkzaamheden en kosten die herstel danwel vervanging met zich meebrengt, gaat onze voorkeur uit naar de benoemde korting op de totaalprijs. Ik hoor graag of u hiermee akkoord gaat.')

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:13

Zoe_97 schreef:
BloemBloem schreef:
Zoe, het betreft ook geen IKEA keuken, maar al was deze daar wel gekocht, dan nog mag je toch geen beschadigd product ontvangen. (?)

nee tuurlijk niet, maar ik bedoel meer van dat bij een dure keuken de keukenboer waarschijnlijk dingen gratis zal vervangen gezien zijn goede naam eraan vast hangt, een grote keten zoals ikea zal dit minder snel doe omdat ze door 1 klant met een negatieve ervaring weinig imagoschade oplopen.


IKEA is juist gigantisch service gericht.
Iedereen kan gratis IKEA familiy member worden, en als je bij aankoop je pasje laat scannen... Dan is zelfs je eigen transport naar huis verzekerd. Heb je beschadiging opgelopen? Dan kun je 't product helemaal gratis omruilen.

Dergelijke service kom je bij de gemiddelde dure keukenboer (of andere meubel-winkels) absoluut niet tegen...
Daar kun je een "eigen schuld, dikke bult" verwachten als je bij eigen transport schade hebt.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Beschadigd Product Geleverd Gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:22

Zelfs als het blad gerepareerd is ( en toch nog schade toont voor jullie zichtbaar) dan heb je het recht om een nieuw blad te eisen, of een deel van je geld terug! Zo komen ze er maar al te makkelijk vanaf.

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

BloemBloem

Berichten: 15729
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Beschadigd Product Geleverd Gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 12:26

Bedankt allemaal, ik wacht nog heel even met een brief opstellen, mocht ik morgen nog niets gehoord hebben, dan zijn ze van mij :o :oo := Zij weten niet bepaald wat er onder het kopje "service" valt :n

Suzanne F.

Berichten: 35672
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:27

Ik zou ook een nieuw blad eisen. Je praat niet over een paar euro natuurlijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

malih

Berichten: 4568
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:35

Onlangs hebben wij ook een keuken laten plaatsen (begin juni 2016). Hier hebben we ook t e.a aan probemen mee gehad. Jij betaald voor een product. De leverancier is verplicht dit in goede staat te herstellen.

Dit betekend of de beschadiging weg werken. Of een heel nieuw blad. En als het dan kleur verschil oplevert heb je recht op 2 nieuwe bladen. En als betekend dat ze daarbij de hele boel moeten restaureren dan is dat ook hun probleem. Jij koopt een product zij gaan hier onvoorzichtig mee om. Zij zijn de probleem maker niet jij. Dus ook zij moeten het oplossen en niet jij als aankoper. Jij hebt hier 0,0 schuld aan. Je hoeft dus ook echt geen genoegen te nemen met minder dan 'perfect'. We hebben het hier niet over een doosje eieren. Maar over een ontzettend duur product waar jij ongetwijfeld voor hebt gespaard. En waar je ook nog eens de aankomende 10 jaar tegen aan gaat kijken.

'gewoon' op je strepen gaan staan. En anders je rechtsbijstand verzekering er bij betrekken als je die hebt.

De dag dat ik jou eindelijk weer zag! 26-05-2012
[ITP] Onze ontmoeting na anderhalf jaar!

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”

BloemBloem

Berichten: 15729
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Beschadigd Product Geleverd Gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 14:33

Brief staat klaar om verzonden te worden, vind het überhaupt ook echt een
hele slechte service wat ze daar verlenen. Heb ook zelf de leverancier moeten bellen omdat er gewoon geen schot in de zaak zat!

jooproo

Berichten: 927
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:55

Zoals hier al gezegd, en je zelf ook al aangeeft... Bedenk een korting waarmee jij akkoord gaat (of complete vervanging, zonder kleurverschil en zonder extra kosten voor jullie natuurlijk!), en zet hoger in dan de korting waar je mee akkoord gaat! doen ze een tegenbod is er namelijk nog ruimte ;).

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:00

Femke schreef:
Zoe_97 schreef:
nee tuurlijk niet, maar ik bedoel meer van dat bij een dure keuken de keukenboer waarschijnlijk dingen gratis zal vervangen gezien zijn goede naam eraan vast hangt, een grote keten zoals ikea zal dit minder snel doe omdat ze door 1 klant met een negatieve ervaring weinig imagoschade oplopen.


IKEA is juist gigantisch service gericht.
Iedereen kan gratis IKEA familiy member worden, en als je bij aankoop je pasje laat scannen... Dan is zelfs je eigen transport naar huis verzekerd. Heb je beschadiging opgelopen? Dan kun je 't product helemaal gratis omruilen.

Dergelijke service kom je bij de gemiddelde dure keukenboer (of andere meubel-winkels) absoluut niet tegen...
Daar kun je een "eigen schuld, dikke bult" verwachten als je bij eigen transport schade hebt.

Klopt. Wij hadden met enige spoed een keuken nodig, dus dat werd Ikea. Blad was ook niet goed en er werkte nog iets naar behoren, is binnen een week opgelost. Kennis van ons heeft haar keuken 3 kwart jaar eerder besteld en die was later klaar. Had een beschadiging op een deurtje en het blad was te kort.. Die keuken kan goed 10 keer zo duur geweest zijn dus prijs/kwaliteit/service verhouding laat helaas vaak te wensen over bij de keukens.

Ik zou wel een heel blad eisen, TS en niet tevreden zijn met kleurverschil.

BloemBloem

Berichten: 15729
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Beschadigd Product Geleverd Gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 15:07

... ik word er een beetje moe van dat wij er tussen staan, keukenboer en leverancier geven elkaar natuurlijk de schuld.

Leverancier zegt dat het blad nooit zo bij hun de deur uit kan zijn gegaan, en de keukenboer zegt uiteraard zeer voorzichtig te zijn met het transporteren hiervan.

Echter ..... onze koelkast, ook nieuw, is ook al vervangen, daar deze ook helemaal onder de deuken en butsen zat!

Blad is nu nog minimaal, maar ik vind gewoon dat het niet mag! Wellicht vinden jullie ons wel azijnzeikers :+ zal eens kijken of ik zo een foto kan uploaden!

Maflingertje
Berichten: 248
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: Grens Limburg, Brabant en België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:15

BloemBloem schreef:
Blad is nu nog minimaal, maar ik vind gewoon dat het niet mag! Wellicht vinden jullie ons wel azijnzeikers :+ zal eens kijken of ik zo een foto kan uploaden!


Ook al is de schade nu nog minimaal en zal het verder niemand opvallen. Jij zult de schade altijd blijven zien!

Marije_jiplover

Berichten: 22420
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beschadigd Product Geleverd Gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:20

Jij hebt een deal met de keukenboer, dus die moet het oplossen.
Of hij er nu wel of niet met de leverancier uitkomt, jij hebt bij hem een keuken besteld zonder beschadigingen en die behoort hij te leveren.
Jezelf niet tussen de keukenboer en zijn leverancier laten indrukken.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

loveslimpie

Berichten: 1477
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:23

Maar jij eist toch wat bij de keukenboer? Als de keukenboer vindt dat het komt door de leverancier dan moet hij toch naar de leverancier toe stappen? Daar hoor en hoef je als klant niks van mee te maken.

Verder heb je iets duurs gekocht, daar mag je imo van verwachten dat het geleverd wordt in goede staat. :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amyyy, anitas1994, ClaudiaHS, Emmaa_, froggo, J00P, lovelyfiefy, Mand en 30 bezoekers