Gratis webshop, waar (en hoe) ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte1801

Gratis webshop, waar (en hoe) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 12:26

waar kun je een GRATIS webshop maken waar je klanten ook op kunnen bestellen? (zonder kvk)
Eigen domein niet vereist
Liefst geen productenlimiet
Zelf opmaak kiezen

Mallootje

Re: Gratis webshop, waar (en hoe) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:28

Is Etsy wat voor je? Ik denk overigens wel dat je hoe dan ook een Kvk nummer nodig hebt als je rechtsgeldig spullen wil verkopen. Bovendien straalt dat ook meer vertrouwen uit naar je klant..

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 13:00

Mallootje schreef:
Is Etsy wat voor je? Ik denk overigens wel dat je hoe dan ook een Kvk nummer nodig hebt als je rechtsgeldig spullen wil verkopen. Bovendien straalt dat ook meer vertrouwen uit naar je klant..

Ik ben helaas niet in staat een kvk aan te vragen, ik verkoop nu via facebook maar alle berichtjes kosten ontzettend veel tijd en zijn erg onoverzichtelijk :(

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:08

Lotte1801 schreef:
Mallootje schreef:

Ik ben helaas niet in staat een kvk aan te vragen, ik verkoop nu via facebook maar alle berichtjes kosten ontzettend veel tijd en zijn erg onoverzichtelijk :(

En daar dan nog overzicht van houden voor de belasting is vast ook heel ingewikkeld zo.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:11

Als je een webshop hebt met een betaaalprovider erachter heb je echt een kvk nodig. Zo'n ogone of adyen achtig bedrijf doet dan geen zaken met je hoor. Heeft allemaal met fraude te maken

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:22

Klopt, bij Mollie heb je ook allerlei zakelijke gegevens nodig. Je zal dus alleen met vooraf overmaken kunnen werken en eventueel in beperkte mate Paypal..

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 13:24

Mallootje schreef:
Klopt, bij Mollie heb je ook allerlei zakelijke gegevens nodig. Je zal dus alleen met vooraf overmaken kunnen werken en eventueel in beperkte mate Paypal..

betaling via overmaken heb ik geen problemen mee, wil alleen dat ik niet meer 40 berichtjes hoef te sturen voordat iemand weet of ie het wil of niet.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:28

Een pakket met een voorraad systeem ?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:28

Maar waarom zou je je niet gewoon inschrijven bij de Kamer van Koophandel?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:30

Omdat TS 13 is en je een minimale leeftijd van 18 jaar nodig hebt bij inschrijving in het KVK. of er moet iemand voor je inschrijven.

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:31

Misschien kan het via weebly?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:32

Celiien schreef:
Omdat TS 13 is en je een minimale leeftijd van 18 jaar nodig hebt bij inschrijving in het KVK. of er moet iemand voor je inschrijven.

Vandaar!

Maar dan mag ze ook eigenlijk helemaal niet handelen, toch? :o

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 13:33

Shirley schreef:
Maar waarom zou je je niet gewoon inschrijven bij de Kamer van Koophandel?

ik ben nog minderjarig en heb geen professioneel bedrijf. Ik verkoop momenteel via mijn facebookpagina.

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 13:34

Celiien schreef:

Ik ben inmiddels 15, maar nog steeds te jong ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:36

Ga je een webwinkel beginnen dan krijg je met hele andere extra zaken te maken waar je aan dient te voldoen.
Als webwinkel zijnde zit je automatisch bv aan de wettelijke voorwaarde's van de "wet kopen op afstand". Verdiep je je eerst daar eens goed in.

Je vind het nu te veel gedoe met berichten sturen, maar ook als webwinkel zou je moeten adverteren. Ook dat geeft een hoop werk, net als het bijhouden van de webshop voorraad.
Houd er ook rekening mee dat op de manier van zwart verkopen tegenwoordig veel strenger in de gaten gehouden word door oa de belastingdienst. En geloof me de boete's zijn niet mis als ze je pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:43

Als webwinkel komt er een hoop meer bij kijken dan alleen wat spulletjes verkopen. Als je nu het over en weer versturen van berichten veel werk vind (wat ik niet gek vind als je 15 bent) zou ik die webwinkel nog maar even laten voor wat het is.. Eer dat je een webwinkel opgezet én draaiende hebt ben je een hoop werk verder. En ook dan moet je nog steeds tal van berichtjes en mailtjes beantwoorden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:22

Ik heb er ooit een gemaakt met osCommerce. Maar helemaal gratis is het niet, want je hebt er een eigen site voor nodig, en de domeinnaam en hosting kost geld.

Ook via Wordpress kun je een webwinkel plugin installeren, maar ook daarvoor heb je een eigen domeinnaam nodig.

Spulletjes verkopen via Etsy is veel makkelijker, maar je moet er wel redelijk goed engels voor kunnen typen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:20

Och, je hebt webwinkel en je hebt webwinkel. Als ik de garage op ga ruimen en ik besluit de meuk in een mijnwebwinkel.nl "winkel" zetten heb ik een webwinkel. Coolblue is ook een webwinkel. Toch even drie werelden van verschil ;)

Als TS wat zelfgeknoopte touwproducten oid wil verkopen is daar echt geen KvK voor nodig. Ook belastingtechnisch niet, je mag gewoon voor een bepaald bedrag (paar duizend euro dacht ik zo, exact zal wel op belastingdienst.nl staan) bijverdienen zonder dat je dat meteen op moet geven.

@TS, er zijn verschillende aanbieders van webwinkels. Meestal hebben ze verschillende uitvoeringen, van gratis met beperkte mogelijkheden tot zeer uitgebreid met maandelijkse kosten. Als je even wat googled komt je mogelijkheden genoeg tegen, dan is het een kwestie van de mogelijkheden en voorwaarden bekijken en uitzoeken welke het best bij jouw behoeftes past.

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 14:43

Rex_Rolfo schreef:
Och, je hebt webwinkel en je hebt webwinkel. Als ik de garage op ga ruimen en ik besluit de meuk in een mijnwebwinkel.nl "winkel" zetten heb ik een webwinkel. Coolblue is ook een webwinkel. Toch even drie werelden van verschil ;)

Als TS wat zelfgeknoopte touwproducten oid wil verkopen is daar echt geen KvK voor nodig. Ook belastingtechnisch niet, je mag gewoon voor een bepaald bedrag (paar duizend euro dacht ik zo, exact zal wel op belastingdienst.nl staan) bijverdienen zonder dat je dat meteen op moet geven.

@TS, er zijn verschillende aanbieders van webwinkels. Meestal hebben ze verschillende uitvoeringen, van gratis met beperkte mogelijkheden tot zeer uitgebreid met maandelijkse kosten. Als je even wat googled komt je mogelijkheden genoeg tegen, dan is het een kwestie van de mogelijkheden en voorwaarden bekijken en uitzoeken welke het best bij jouw behoeftes past.

ik ga het nu op mijnwebwinkel proberen, heb de producten zo ingedeeld dat ik ze binnen de 25 vallen. Als de site gelukt is zal ik het even in de reacties zetten, maar ondertussen mogen er gewoon meer ideeën gedropt worden!

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:48

Als je een webshop neemt zou ik wel zorgen dat je duidelijke foto's hebt. Niet een paar snel gemaakte kiekjes. Dit zorgt er voor dat je site professioneel lijkt. Zoek desnoods een fotograaf. Of als je hier geen geld voor hebt een fotograaf die zijn/haar portfolio uit wil breiden en het gratis of voor een klein prijsje doet.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:51

Weet wel dat als je een webshop online zet, dus niet via fb oid maar echt een site, dat je er eerder door de belastingdienst uit wordt getrokken ter controle.. Ik denk namelijk niet dat je belastingaangifte doet over je ondernemersactiviteiten?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:05

Celiien schreef:
dat je er eerder door de belastingdienst uit wordt getrokken ter controle..

Ook dan is de kans op een controle redelijk klein, maar als de belastingdienst aan de deur staat is een webshop toch juist ideaal? Twee klikken en je omzet rolt er zo uit, bonnetjes van de inkoop van b.v. het touw erbij en als de belastingdienst dan ziet dat je minder dan 2254 euro aan belasting zou moeten betalen (inkomen / winst € 6167) hebt verdient ben je in een paar minuten klaar.

Is ook in een ander kader pas besproken: [STW] Belasting vraag!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:13

Maar jij denkt dat TS er zo over nagedacht heeft :+ ? of sowieso BTW over haar producten vraagt? en daar een registratie op na houd?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:25

Waarom zou TS BTW vragen?

Oké, alles valt en staat met de verkoopwaarde. Als TS voor 5 tientjes per week verkoopt (2500 op jaarbasis) is er niets aan de hand. Als dat 500 per week is dan wordt het idd tijd om over kvk, belastingdienst enz na te gaan denken.

Waar ts NU al aan kan denken is waaróm het soms 40 berichten duurt voor een klant weet wat hij/zij wil. Dan schort het denk ik ook aan de communicatie. Ongezien zou ik denken aan een wat meer uitgebreide 1e mail (1x goede standaard mail maken, daarna is het copy, paste en beetje aanpassen) en niet al te veel met de vragensteller mee gaan. Zelf de touwtjes in handen houden wat betreft richting van het gesprek. Ook een duidelijke website met mogelijkheden helpt veel, dat kan een webwinkel zijn, dat kan ook een pagina zijn op de serverruimte die je meestal als deel van het pakket van je ISP krijgt.