Droger samsung geeft storing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Droger samsung geeft storing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 09:42

Hoi,

Is er iemand hier handig?

Ik heb een samsung droger die geeft constant aan dat de lekbak vol zit maar dat is niet het geval heb al gekeken op internet naar opties hem uit elkaar gehaald schoon gemaakt maar verder weinig verstand van! Hem laten maken kost hele hoop geld vrees ik en een nieuwe kunnen we ook niet zo 1,2,3

Hoop dat iemand iets weet

Pastis

Re: Droger samsung geeft storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:50

Je kan misschien ook eens kijken aan de binnenkant waar normaal de opvangbak zit of er daar niets in zit dat voor storing kan zorgen. Mijn Samsung condensdroger gaf vorig jaar ook storing. Viel gelukkig nog in de garantie. Werd gemaakt, 2 dagen later zelfde probleem. Opnieuw gemaakt; nieuwe elektronische onderdeel. De droogkast heeft nog 2 wasjes gedroogd en is opnieuw gesneuveld. We konden ze opnieuw laten maken, viel net buiten garantie en hebben toen zo'n 170€ betaald. Heeft nog 2 weken goed gewerkt en is toen definitief gesneuveld..

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 10:08

Ik lees wel heel veel van deze drogers met dezelfde storing dus als er een nieuwe komt ooit geen samsung meer :') ik heb al gekeken in de bak enz niks te vinden alles al schoon gemaakt enz kan de sensor alleen niet vinden drama ding

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:14

Heb je het condensfilter als schoon gemaakt?
Mijn droger heeft dat ook af en toe, geeft dezelfde melding als de jouwe. Dan moet ik een ander reservoir (condensfilter) legen. Die zit dan vol met stof. (Niet het stofroostertje, die je altijd moet legen)
Deze zit bij mijn droger linksonderin.
Bij de meeste samsungs ook.

https://m.youtube.com/watch?v=IhriVZGwEng

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 10:18

Klopt ook die heb ik al helemaal uitgespoeld en gedaan die melding had ik al keer maar dan geeft die filter aan dus nu ging water melding branden heb ik die ook meteen weer gedaan

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:33

Onze Samsung droger gaf vorige week ook telkens een foutmelding. De monteur gaf aan dat hij de hele droger uit elkaar moest halen omdat hij de oorzaak niet kon vinden. Omdat de droger 5 jaar oud was (en heel veel gebruik is) adviseerde de monteur om een nieuwe droger aan te schaffen.
M'n vriend heeft de droger toen zelf uit elkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt, daarna heeft de droger nog 2 wasjes gedroogd, maar daarna kwam de melding weer.
Dus het is uiteindelijk toch een nieuwe droger geworden.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:02

Ik heb ook gehad dat hij steeds zei dat de opvangbak vol was. Bij mij zat in het laatste stukje dat condens naar de opvangbak brengt wat stof dat de boel blokkeerde.

De eerste keer de monteur erbij die met nog geen kwartier klaar was en alleen voorrijkosten rekende. Hij zei dat hij het vaker zag. De tweede keer heb ik zelf de deksel er af gehaald en en met een spijker door het stukje gedraaid en daarna uitgespoeld. Het is een beetje frutten om los te krijgen maar probleem opgelost.

Bij mijn droger was het een soort hard plastic slangetje, wit, niet zo groot. Het begon vierkant en dat liep dan naar een rond buisje dat met een rubber ringetje naar de bak ging.

Ik heb hem niet meer (brandje...) maar na de eerste keer heb ik het nog twee keer moeten doen en heeft hij het nog jaren gedaan.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 12:54

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:03

Die van mij was wel anders maar ik weet het type niet uit mijn hoofd.
Ja, bovenkant er af dat was bij de mijne de mogelijkheid om erbij te komen. Achter de watertank zat het.

Maar verder ben ik zo technisch als een goudvis en ik denk dan 'ze zullen van binnen vast niet veel anders zijn' Maar hoe het bij de jouwe precies zit weet ik niet. :+

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:12

vaak zit er allemaal stof en zeepresten in

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 13:35

B-) Ik heb de achterkant er al af gehaald lag wat water en veel stof en troep dus dat is schoon bak okk eruit onderste bak eruit enz enz ga toch eens proberen de bovenkant er af lukt het niet hij doet nu toch al niet niks te verliezen :') voel me net bob de bouwer mis alleen mijn helm

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:52

Nou, mijne is waarschijnlijk gaan roken omdat ik nooit achter de achterkant schoongemaakt had. Wist ik veel, ik haal dat ding nooit naar voren. En wie haalt nou de achterkant los? Ik niet.
Dus mocht hij het weer doen dan heb je dat in ieder geval al voorkomen.

Kan je er zo niet bij?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:02

Kun je hem niet uitlezen met de bijbehorende app? Die geeft vaak goede suggesties over hoe je dat probleem kunt oplossen. Anders gewoon even bellen met Samsung, zij geven telefonisch ook goed advies, ik heb het eind vorig jaar aan de hand gehad met mijn wasmachine en de service is keurig (goed, die van mij is nog geen jaar oud maar bellen kan geen kwaad).

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 14:38

De bovenkant is eraf wauw wat een stofbende zeg ga eventjes alles stofzuigen en dan kijken of het werkt

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 14:57

Nou heb hem los gehaald! Gestofzogen (gezuigd) hoe je het ook noemen wil :') en een krulspelt erdoor heen gedaan naar buisje maar hij geeft nog steeds error aan ik vrees dat die overleden is

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:17

Heb je al geprobeerd om hem een uurtje (of langer) helemaal zonder stroom te zetten, dus stekker eruit?

Bij mijn magnetron (toevallig hetzelfde merk _-:( ) werkte dat nog best lang!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 15:23

Ja dat heb ik vannacht gedaan stekker eruit gedaan en vanmorgen weer geprobeerd ook geen resultaat je verzint de gekste dingen aangezien een nieuwe gewoon weer boel geld is!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:36

Daarom!
Jammer -O-