Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:36

Hallo allemaal,
Ik wilde jullie even onze opgeknapte eetkamer tafel laten zien.
Wij zijn ons huis aan het verbouwen en nu krijgen we een veel grotere keuken. Echt een leefkeuken en daarin hoort natuurlijk een grote tafel. Nu hebben we geen mega budget maar we wilden wel graag een grote robuuste stoere tafel. Na lang zoeken bedacht om op marktplaats een tafel te zoeken en daar zelf een gaaf blad op te maken. Ik kan redelijk goed schilderen en zou dan bijvoorbeeld een gave schildering op het blad maken en daar een epoxyhars overheen gieten.
Op marktplaats kwam ik de volgende tafel tegen:

Afbeelding

Hij stond in een restaurant maar was te zwaar,te breed en te donker voor in dat restaurant. Wat meteen opviel was dat door de donkere lak te zien was dat er gevlamd hout onder zat. Eenmaal thuis ben ik de tafel gaan schuren. Toen bleek er zo'n mooie tafel onder vandaan te komen dat ik het zonde vond om er iets op de schilderen dus heb ik de tafel helemaal kaal geschuurd ( uren mee bezig geweest) en daarna een twee componenten lak erop gezet.
Dit is het resultaat geworden *\o/* :

Afbeelding

Hij lijkt op de foto erg te glanzen maar dat valt mee, had net een doekje over de tafel gehaald. De lak is echt mat.

MarjanB

Berichten: 16449
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:36

Hahahaha ja we waren ook van plan om eerst even zo'n testdingetje verf te halen om te kijken of het staat :) De muren worden allemaal geschilderd in grijstinten, het gaat me dan ook voornamelijk om wat we met het plafond moeten doen.

Wow Saga das opgeknapt!!
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 13-01-17 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

karijn

Berichten: 5406
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:36

DubbelDun schreef:
Een beeldscherm kan vertekenen maar hier een aantal RAL wittinten... 9010 spreekt voor zich
[ Afbeelding ]


Grappig om te zien dat crème hier geschreven wordt als créme :D

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:38

Wauw! Ik dacht bij de eerste foto nog van, niks aan doen, die tafel is gaaf zo; maar op de tweede foto is ie toch nog mooier geworden :D Ik vind hem heel gaaf!

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:43

Wat goed die tips over wit.

In het nieuwe huis worden alle muren lichtgrijs en de kozijnen, deuren, plinten en plafond wit. Ik wil dat inderdaad ook echt wit hebben....

Nu zie ik dat 9010 zuiverwit is. Ik dacht dat ik dat toch wat gelig vond?

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:44

saga, wat super gaaf geworden zeg!!

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:46

Thx allemaal! :)
Ik ben ook echt super blij, en dat voor €75,- haha. Ik vond m donker ook al mooi hoor, maar ik wil juist graag een beetje terug naar wat lichtere en natuurlijkere tinten in mijn huis.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:46

Saga, geweldig! Daar hou ik van!
Daarom ben ik ook zo trots op het bed van mijn dochter, heeft voor een flinke besparing gezorgd ook. Alleen werd ik gisteren helemaal tuureluur van die gaatjes :+, ook daar moest grondverf in komen.

Afbeelding
Afbeelding

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:49

Haha ja zo was ik na een tijdje het schuren ook echt zat! Haha maar goed je hebt wel eer van je werk zo.

Wel een gaaf bed trouwens!

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:54

Zo zag ik hem in de winkel ( nieuw )
Afbeelding

Zo kocht ik het :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens schuren
Afbeelding
Afbeelding

1e keer in de grond, en toen begon het gelazer, want het hout
bleef bloeden. Heb het bed tot 4 keer toe kaal moeten halen voordat ik
de goede grondverf had.

Afbeelding
Afbeelding

Eergisteren heeft mijn man het in elkaar gezet, en kon ik het
niet laten om er een sfeerfoto van te maken.

Afbeelding

Zaterdag gaat de nieuwe kuif erop :#

upendo

Berichten: 22278
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:55

Afbeelding
9010 is net wit-af, dus niet zo ziekenhuis-steriel-wit.

Wij hebben overal RAL9010 op zitten en in onze slaapkamer een wand leisteen-grijs. Even kijken of de foto bijvoegen lukt.. :D

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:57

@saga: super mooi is die tafel geworden. Dan heb je echt eer van je werk :)

MarjanB

Berichten: 16449
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:59

Staat mooi Upendo! Dus denk dat het moet kunnen :D Als ze de kleur zelf goed hebben onthouden haha

@BloemBloem wat een werk zeg!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:06

DubbelDun schreef:
Een beeldscherm kan vertekenen maar hier een aantal RAL wittinten... 9010 spreekt voor zich
[ Afbeelding ]


En nog ter aanvulling:
https://www.verfwebwinkel.nl/blogs/verf ... -verschil/

edit: Op aanraden van de schilder hebben we bij ons huidige huis op het plafond RAL 9010 (zuiver wit) en op de muren RAL 9001 (crème wit). hierdoor lijkt je plafond optisch hoger.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:36

Ik kwam trouwens een prachtige boomstamtafel tegen, misschien ook wel interessant voor iemand hier:

Afbeelding

Ik ben iig helemaal verliefd <3 .

MarjanB

Berichten: 16449
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:39

Ja dat is echt mooi Cardy! We wilden ook eerst zoiets, hier in de buurt kan je ze laten maken en dan helemaal naar wens voor 1300 voor 2.20 bij 1. Maar toch bang dat het iets te grof zou zijn voor in onze erker dus nu gaan we voor deze :)

https://www.goossenswonen.nl/p/eettafel ... iken/5791/ Met OMG stoeltjes van Zuiver :D

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:40

MarjanB schreef:
Ja dat is echt mooi Cardy! We wilden ook eerst zoiets, hier in de buurt kan je ze laten maken en dan helemaal naar wens voor 1300 voor 2.20 bij 1. Maar toch bang dat het iets te grof zou zijn voor in onze erker dus nu gaan we voor deze :)

https://www.goossenswonen.nl/p/eettafel ... iken/5791/ Met OMG stoeltjes van Zuiver :D


Heb er eentje gevonden die ze incl. dit onderstel, met blad van 2,20m voor 900 euro doen. Als je het blad in 2 of 3 planken doet dan is ie zelfs 100 euro goedkoper. Viel mij best mee eigenlijk!

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:40

Die boomstamtafel vind ik niet lekker zitten, omdat geen 1 stam hetzelfde is, krijg je je stoelen er niet lekker onder :) Ze zijn wel mooi, dat dan weer wel :D

MarjanB

Berichten: 16449
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:49

Ja dat is ook zo, soms wijken ze heel erg van hun lijn af waardoor ie soms heel scheef is.

@Cardy, dat is idd niet duur :)

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:51

cardy, die is gaaaaf!!! <3 <3

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:53

MarjanB schreef:
Ja dat is ook zo, soms wijken ze heel erg van hun lijn af waardoor ie soms heel scheef is.

@Cardy, dat is idd niet duur :)


Maar dan zitten je gasten ook scheef :+ Kennissen van ons hebben zo'n boomstamtafel. Mijn man zat veel schuiner aan tafel als dat wij zaten :+

Wij zijn daarom voor een kloostertafel met kolompoot gegaan :)

MarjanB

Berichten: 16449
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:03

BloemBloem schreef:
MarjanB schreef:
Ja dat is ook zo, soms wijken ze heel erg van hun lijn af waardoor ie soms heel scheef is.

@Cardy, dat is idd niet duur :)


Maar dan zitten je gasten ook scheef :+ Kennissen van ons hebben zo'n boomstamtafel. Mijn man zat veel schuiner aan tafel als dat wij zaten :+

Wij zijn daarom voor een kloostertafel met kolompoot gegaan :)


Ja dat bedoelde ik haha We hebben er ook 1 gezien die nog een stuk tak er aan had zeg maar en die stak dus gewoon uit waardoor iemand dus met een stok in zn buik zou zitten :') Vind ze heel mooi maar dan wel iets afgewerkt zodat de grootste hobbels er uit zijn

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:23

MarjanB schreef:
Ja dat bedoelde ik haha We hebben er ook 1 gezien die nog een stuk tak er aan had zeg maar en die stak dus gewoon uit waardoor iemand dus met een stok in zn buik zou zitten :') Vind ze heel mooi maar dan wel iets afgewerkt zodat de grootste hobbels er uit zijn


Denk dat dat dan eerder een kwestie is van de juiste planken uitzoeken. Zeker als je een tafelblad uit 3 stukken hebt, dan zaag je zulke planken recht voor in het midden en gebruik je de "rechtere" voor de buitenkant.

Heb hier ook een stapel van die planken liggen (boom omgezaagd en in 2 stukken maar de zagerij gebracht, daar zagen ze wat je maar wilt).

Iemand hier in de buurt heeft een tafel gemaakt van 2 planken van 10cm dik en 6 meter lang denk ik. Die heeft hij met een graafmachine op de poten moeten leggen :+

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:06

Wij hebben eerst ook voor een boomstamtafel gekeken, maar vind ze erg duur en ik hoorde ook wat negatieve reacties erover. Als je de wat goedkoper versies koopt heb je kans dat het hout niet genoeg is gedroogd en dat de tafel krom gaat trekken.
Dat risico wilden wij niet lopen voor dat geld. Vind ze wel ontzettend mooi

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:09

Suuuuper Cardy, heel erg mooi <3 Je hebt veel eer van je werk, leuk is dat he, helemaal als het zo weinig geld heeft gekost.
Zelfde geldt voor het bed, ook mooi! :j

Ik heb zelf ook onze tafel van Marktplaats en deze afgeschuurd (stom werk inderdaad) en gelakt. Niet zo spectaculair als jullie verschil, maar toch blij mee en trots op :)

Afbeelding
Op het laatje kun je de originele kleur zien