Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:33

Ja leuk om nu het vanaf het begin te zien veranderen :j
En dat gat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:34

Zorgen dat je iig 2 kamers en de wc klaar hebt. Dan kom je een heel eind.

Wij hebben 2 maanden op zolder gewoond en geslapen in de slaapkamers. Hadden een wc op de badkamer. Konden 2 dagen niet binnen met het leggen van de tegels. Dat was wel wat onhandig haha

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:45

_San87_ schreef:
[ [url=m/DiyK2V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een sfeerplaatje. Dat vergeven jullie me vast wel :D.

@Winged, een kapstok als de mijne bedoel ik:

[ [url=m/0k7Cxt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een hangplant erop zou ook tof zijn, bedenk ik me nu.

Oh zo totaal niet mijn stijl. Ook bewust een staande kapstok. Misschien maar eens kijken naar hoe en wat met planten en wellicht toch een kleurtje. Even over nadenken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 02:15

Ik zou ook wat met verf doen.. en je fotolijst miischien meer op ooghoogte hangen? Ik vind m op de foto erg hoog hangen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41887
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 07:58

Limoen schreef:
vec schreef:
Dat valt toch wel mee? Lekker bezig met het werk!

Ik moest enorm hard lachen om dat gat tussen de badkamer en trap. Dat hebben wij namelijk exact hetzelfde nu..... Vriend moest daar wel de tegels eraf slopen en ging dus dwars door de muur heen...

Maar gelukkig hebben we boven nog niets gedaan dus daar moet straks de stuc maar voor komen.

Wat had er nog erger gekund dan? _O- :')

Probeer een gat van 1 x 1,5 vanuit je slaapkamer naar buiten :+.

Ceetje_bokt
Berichten: 5193
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 07:58

Limoen schreef:
Bedankt voor de tips qua verf in de badkamer. Nu hebben we nog een probleem :') Die schuine wand is nu kaal, daar kijken we gewoon tegen 't dakbeschot aan. Daar moet dus nog een afwerkingsplaat voorlangs (en isolatie in). Wat voor plaat kunnen we daarvoor langs doen in de badkamer? Gips met vocht/water, lijkt me niet heel handig toch?

Dat zijn groene platen, maar vraag advies in de winkel. Lijkt me veiliger!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41887
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:20

Winged schreef:
_San87_ schreef:
[ [url=m/DiyK2V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een sfeerplaatje. Dat vergeven jullie me vast wel :D.

@Winged, een kapstok als de mijne bedoel ik:

[ [url=m/0k7Cxt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een hangplant erop zou ook tof zijn, bedenk ik me nu.

Oh zo totaal niet mijn stijl. Ook bewust een staande kapstok. Misschien maar eens kijken naar hoe en wat met planten en wellicht toch een kleurtje. Even over nadenken :)

Haha dat kan :D.

Wat is de kale muur tegenover je bankje en kapstok?

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:28

_San87_ schreef:
Wat is de kale muur tegenover je bankje en kapstok?

Deur Douche -CVketelkast- Woonkamerdeur. Daar kan ik dus weinig mee.

Ik twijfel nu om de muur waar de kapstok voor staat te schilderen, en een donkere lijst te gaan halen. Misschien zet ik de kapstok voor de cvketelkast en komt er waar nu de kapstok staat een plant te staan. Of spiegel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41887
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:32

Winged schreef:
_San87_ schreef:
Wat is de kale muur tegenover je bankje en kapstok?

Deur Douche -CVketelkast- Woonkamerdeur. Daar kan ik dus weinig mee.

Ik twijfel nu om de muur waar de kapstok voor staat te schilderen, en een donkere lijst te gaan halen. Misschien zet ik de kapstok voor de cvketelkast en komt er waar nu de kapstok staat een plant te staan. Of spiegel.


Ik bedoel de kale muur op deze foto rechtsonderin:

Winged schreef:
[url=m/09CPKc.jpg]Afbeelding[/url]


De muur schilderen, een donkere lijst en een plant klinkt al tof. De kapstok hoef je dan niet eens per se weg te halen denk ik. Kan natuurlijk wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41887
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:33

Oh snot, hij linkt niet. Waarom linkt ie niet :(.

DubbelFun

Berichten: 88896
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:34

@winged: ik zou de hele hoekmuur een opvallende kleur geven met een leuk landelijk bankje er voor. De deur van de cv-kast omlijsten met een natuurlijke houtsoort en daar een kapstok op maken (evt. ook de binnenkant verstevigen waar de haken zitten). Dan heb je nog een hele muur over (tussen bankje en kapstok) om iets leuks op te hangen.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:44

DubbelDun schreef:
@winged: ik zou de hele hoekmuur een opvallende kleur geven met een leuk landelijk bankje er voor. De deur van de cv-kast omlijsten met een natuurlijke houtsoort en daar een kapstok op maken (evt. ook de binnenkant verstevigen waar de haken zitten). Dan heb je nog een hele muur over (tussen bankje en kapstok) om iets leuks op te hangen.



Afbeelding

Dit is de CV-kast. Niet te omlijsten dus, want anders wordt het hoekje naar de badkamer wel heel erg vreemd, landelijk is mijn stijl niet... Verder wil ik zo min mogelijk hout en het wel rustig houden. Mijn woonkamermuur is namelijk al dit:

Afbeelding

Reden dat ik niet wil boren is dat de muren echt keihard zijn. Zijn al verschillende boren op stukgegaan inmiddels. Weet niet wat er in die muur zit, maar komen er niet doorheen :+ Weet dat er hangspijkers zijn (hangt de huidige lijst ook op). Maar een hangkapstok komt er niet in. Die ik nu heb is ook net nieuw namelijk.

NB: Het gaat om een huurwoning. Kozijnen blijven ook in deze kleur, zo moeten ze worden opgeleverd ;)

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:45

Ik zou die kleur groen terug laten komen in de hal.

eenitraM
Berichten: 10950
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:47

Ik dacht eerst aan kalkzandsteen Winged, maar denk dat jij een betonmuur hebt. Die zijn echt, ja, zo hard als staal (of beton :') )

Wat voor kleur zit er op de muur achter de televisie?

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:49

Dat zal dan beton zijn idd :j kalkzandsteen kun je nog wel inkomen.

Ik vind zelf dat een hal los staat van een woonkamer. Ik zou idd een kleurtje op de muur gooien in de hal :)

DubbelFun

Berichten: 88896
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:50

Kalkzandsteen sla je zo een spijker in, beton is een ander verhaal. Daar heb je een goede klopboor voor nodig. Die zijn overigens bij DHZ-zaken vaak te huur.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41887
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:54

Winged schreef:
DubbelDun schreef:
@winged: ik zou de hele hoekmuur een opvallende kleur geven met een leuk landelijk bankje er voor. De deur van de cv-kast omlijsten met een natuurlijke houtsoort en daar een kapstok op maken (evt. ook de binnenkant verstevigen waar de haken zitten). Dan heb je nog een hele muur over (tussen bankje en kapstok) om iets leuks op te hangen.



[ [url=m/09CPKc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de CV-kast. Niet te omlijsten dus, want anders wordt het hoekje naar de badkamer wel heel erg vreemd, landelijk is mijn stijl niet... Verder wil ik zo min mogelijk hout en het wel rustig houden. Mijn woonkamermuur is namelijk al dit:

[ [url=m/KQsuVD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Reden dat ik niet wil boren is dat de muren echt keihard zijn. Zijn al verschillende boren op stukgegaan inmiddels. Weet niet wat er in die muur zit, maar komen er niet doorheen :+ Weet dat er hangspijkers zijn (hangt de huidige lijst ook op). Maar een hangkapstok komt er niet in. Die ik nu heb is ook net nieuw namelijk.

NB: Het gaat om een huurwoning. Kozijnen blijven ook in deze kleur, zo moeten ze worden opgeleverd ;)
En een mooie grijze of bruingrijze kleur?

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:03

Vragen om een Hilti boor, die gaat zelfs door stenen heen die in het beton zitten en hebben ook geen problemen met de ijzeren netten in het beton.

Ken het probleem, kwestie van de juiste boor.

noviceh

Berichten: 4816
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:03

Winged, ik zou dat bankje er weg halen. Hoe leuk hij ook is, het past niet in de ruimte. Eerder zou ik op de plaats van de lijstjes een mooie lange smalle spiegel ophangen. Naast de kapstok kan een klein kastje of leuke paraplubak staan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41887
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:07

Oh ik vind het bankje juist wel leuk. Lange spiegel erboven, plant aan de voet van t bankje, klaar. Hoeft de kapstok ook niet weg.

Misschien de kussens vervangen voor een klein dienblad en daar wat leuks op zetten? Misschien zelfs een tof plantje.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:08

Ik zou een kleurtje op die muur doen en posters in lijsten om het bankje heen dus ook de hoek om. De lijst die er nu hangt, hangt een beetje op een rare plek (te hoog in de hoek).

Zoiets en dan in jouw kleuren en smaken natuurlijk. Maar dit idee qua lijsten in die hoek. :

Afbeelding

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:10

_San87_ schreef:
Oh ik vind het bankje juist wel leuk. Lange spiegel erboven, plant aan de voet van t bankje, klaar. Hoeft de kapstok ook niet weg.

Misschien de kussens vervangen voor een klein dienblad en daar wat leuks op zetten? Misschien zelfs een tof plantje.

Hmm.. Hier maar even mee experimenteren.

Ik neem de ideeen in ieder geval even mee. Over 2 weken heb ik vakantie (nja, einde contract.. nog wat dagen over) dus dan kan ik er even mee puzzelen. Jullie hebben in ieder geval heel wat suggesties gegeven en die ga ik even op mijn gemak uitpluizen :D Bedankt!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41887
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:20

Een mooie, makkelijke (lees onderhoudsvrije) plant is, vind ik, de vrouwentong. Heb je in verschillende varianten. Ze behoeven geen direct zonlicht en maar gematigd water. En ze zijn gaaf :+:.

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:38

_San87_ schreef:
Een mooie, makkelijke (lees onderhoudsvrije) plant is, vind ik, de vrouwentong. Heb je in verschillende varianten. Ze behoeven geen direct zonlicht en maar gematigd water. En ze zijn gaaf :+:.


Oeh ja in een koperen pot tegen een diepblauwe muur <3

Josien_

Berichten: 9053
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:16

Janine1990 schreef:
suze_ schreef:
Janine :')

Ik word overal gespamd met producten die ik een keer bekijk :+

Maar deze kan je niet genoeg zien toch <3

En nu niet opeens allemaal 'mijn' groene spullen bestellen he :+
Zijn ze op over 2 maand. Nog 101 nachtjes slapen tot de verhuis en 72 tot de sleutel :')


Nee, gezien mijn waarschijnlijke kleurenkeuze en open keuken, ben ik meer geneigd naar lichtgrijs of beige...
Shame dat ik geen koffie drink... -O-

Maar die ene waterkoker... <3
https://www.theretrofamily.nl/swan-sk34 ... zwart.html


Ooh die waterkoker is zo cool!