Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:18

Precies, dan kun je gaan stucen/plamuren, schuren etc.
Als het goed strak/vlak zit, mooi laten zitten :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41691
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:20

DubbelDun schreef:
Precies, dan kun je gaan stucen/plamuren, schuren etc.
Als het goed strak/vlak zit, mooi laten zitten :)

Sowieso beste tip van de wereld +:)+ .

In mijn keuken was t behang een ramp, dus dat moest er wel af.

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:22

Soms kan het niet anders.
Toen we dit huis kochten zat er in mijn woonkamer een schuimbehang van een soort 3-hoekjes in een licht roze met blauw. Maar het motiefje vond ik wel aardig, de kleur niet. Dus 2 lagen wit er over en het zit nu nog steeds :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41691
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:32

In mijn keuken was het glasvezelbehang om de hangende kastjes (die kastjes zijn later verwijderd) beplaatst. Dus er zaten mooie gaten in t behang :').

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:38

Ik wil het gaan proberen in de hal. Daar hebben we geen nieuw stukwerk geplaatst en dat had wel gemoeten. Nu zit er heel erg oud behang tegenaan.
Er ligt al nieuwe vloerbedekking en dat is om nu nog te gaan stuken wel heel onhandig.

Eens goed uitzoeken hoe het werkt.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:41

We hebben gisteren behang verwijderd en er echt een prachtige muur onder aan getroffen. Er zou spreekwoordelijke zo verf op kunnen. Gelukje gehad zeker? Al het oude behang heeft een aaibaar motiefje. Heerlijk alsof er al schimmel op groeit. Op het andere papier groeit de schimmel daadwerkelijk. Dus echt veel keuze hadden we niet. Als het papier nu goed strak zit en geen raar motief heeft zou ik er over heen verven. :j

De schimmel was de verrassing van vandaag. Jammer genoeg weten we dat de buurman aan de andere kant van die muur zelf een badkamer heeft gebouwd in een ruimte die daar origineel niet voor bedoeld was.. Zie zo de omtrek van de wasbak, de douchecabine ect. Dus dat leggen we nu eerst voor aan de verzekering voor we verder gaan..

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:48

@judith: dan heb je dus geen spouwmuur (is het wel een steensmuur??) Niet alleen lastig als je er iets zwaars aan op wilt hangen, maar ook meer geluidsoverdracht.

Dobbelicious

Berichten: 328
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:17

_San87_ schreef:
[ [url=m/zKOQDU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn tulpjes :+:. Vind dat echt supermooie bloemen.



Mag ik vragen waar die blauwe bloempot vandaan komt? O:)

sanne_xxxx

Berichten: 355
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Alphen aan den rijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:32

Dank voor de tips. Ik zat er ook nog over te denken om kleine gaatjes op te vullen en dan met structuurverf te verven of iets. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van hoe de muur er onder vandaan komt. Anders wordt het denk ik toch glasvliesbehang of iets in die richting. Dus bedankt allen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41691
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:38

Dobbelicious schreef:
_San87_ schreef:
[ [url=m/zKOQDU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn tulpjes :+:. Vind dat echt supermooie bloemen.



Mag ik vragen waar die blauwe bloempot vandaan komt? O:)

Die kleine bedoel je? Ooit bij de AH gekocht, het is een petrol kleur van Strawberry & Apple.

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:41

vec schreef:
Janine1990 schreef:
Glasweefselbehang met een fijne structuur. Schijnt er vrijwel glad te zijn.

Ik heb met structuur, maar het geeft een heel strak resultaat. Mijn muren waren ook niet allemaal even mooi.


Maar dan moet wel je muur er vrij strak onderuit komen. Wanneer je grote gaten maakt dan krijg je het er niet mooi op.


Sowieso als je behang met water en dreft afspuit heb je niet veel gaten hoor.
Wat ik had kon je prima plamuren inderdaad.

Mijn ouders hebben een huis van 1908 en één muur daarvan was helemaal krom. Maar was ook gewoon de oorspronkelijke halfsteens muur. Zoiets moet je echt stuccen, daar kan je niet omheen.

Zat ook geen behang op. Je kan op zich aan het behang wel een beetje zien wat er voor muur onder zit. In combinatie met het bouwjaar van de woning.

Overigens heb ik ook behang van een gipswand gehaald en overheen behangen. Ging prima, ondanks dat dat de lelijkste muur was.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:06

Door de tips hier besloten dat we in plaats van de slaapkamers opnieuw te stuken er renovlies behang overheen te doen.

Het stucwerk is nog oke maar niet meer zo mooi. Eens kijken of we het zelf voor elkaar krijgen.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:10

Heeft iemand hier ook ervaring met gewoon stucwerk en muurverf in de badkamer? Welke muurverf of coating moet je dan hebben? We willen de douche zelf wel betegelen en de vloer uiteraard, maar de rest van de muren eigenlijk niet. En we hebben een schuine wand, wat kunnen we daar het beste mee doen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41691
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:44

Limoen schreef:
Heeft iemand hier ook ervaring met gewoon stucwerk en muurverf in de badkamer? Welke muurverf of coating moet je dan hebben? We willen de douche zelf wel betegelen en de vloer uiteraard, maar de rest van de muren eigenlijk niet. En we hebben een schuine wand, wat kunnen we daar het beste mee doen?

Mijn badkamer is gestuct met speciale badkamerstuc, vervolgens heb ik de muren met krijtverf geschilderd en toen dat goed was uitgehard in de sterkste vernis gezet die er te krijgen is. Werkt perfect.

Zelfde met de schuine wand in mijn douche, daar zit dan geen krijtverf op, maar 'gewone' watervaste verf geschikt voor badkamers.

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:47

Ik heb verf op het plafond (dat is gestuct), speciale badkamerverf bij Bauhaus. Is volgens mij ook op kleur te mengen. Geen idee of het speciale stuc is op het plafond. Er was een deel dat losliet, dus volgens mij kan je niet alles er zo op smeren.

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:05

Idd speciale badkamerverf nemen, daar zit iets in wat schimmels wat tegen houdt.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:07

Booooo schreef:
Ceetje_bokt: Dat is ook een flink stuk, leuk dat jullie zelf groente verbouwen :D

MoniqueT: Mwa daar ben ik niet zo bang voor. Overal speelt wel wat. Het zijn ook geen huidige plannen hoor, maar voor over 20/30 jaar ofzo :+ Dan zien we tegen die tijd wel. Het scheelt denk ook dat mijn man Turks is.

knabbelgirl: De tuin ligt op het noorden (helaas :+ ), maar hij is 20 x 12 dus ik denk dat we in de zomer altijd wel een plekje zon kunnen vinden. Ook omdat een deel vrij ligt zeg maar, geen huis voor/achter alleen een poort.



tuin op het noorden is met een beetje een diepe tuin echt een zegen , onze tuin ligt op het zuidwesten , zo niet leuk :n
als het warm is , ga je ook echt kapot in de zon bij ons achter
dan houd ik ook echt alle gordijnen achter potdicht :=

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:18

Ik heb geen idee welke kant mijn tuin staat, wel dat er 's morgens zon op mijn slaapkamerraam staat tot een uur of 10, daarna gaat de zon langzaam naar de voorkant vh huis.
Moet zeggen dat het voor mij ideaal is, ik verbrand erg snel en kan zo zonder parasol oid in de tuin zitten 's middags.
Nadeel is dat het 's morgens bloedheet is in de slaapkamers maar een verduisterend gordijn doet wonderen.

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:20

@lor: je slaapkamer ligt dus op het oosten en je woonkamer/voorkant op het zuiden.

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:22

De 2 genoemde richtingen lijken me sterk in combinatie met elkaar, aangezien slaapkamer/achtertuin recht tegenover de voorkant ligt.
Dan zou ik eerder noord-zuid of oost-west zeggen. :)

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:32

lor1_1984 schreef:
De 2 genoemde richtingen lijken me sterk in combinatie met elkaar, aangezien slaapkamer/achtertuin recht tegenover de voorkant ligt.
Dan zou ik eerder noord-zuid of oost-west zeggen. :)

Dát zei je er niet bij :D
Waar de zon om 12/1 uur staat is iig het zuiden.

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:42

Dat is boven het huis als je kijkt naar lichtinval, als ik in de tuin sta met mijn rug naar het huis is dat alsnog bijna boven me maar wat meer naar rechts.
De maan staat iig altijd zo'n beetje rechtsachter de tuin.

noviceh

Berichten: 4792
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:59

Ik heb een tuin op het zuiden, hééérlijk!!! Laat mij maar koken in die hitte ‘s zomers! Wat wel fijn is dat onze woonkamer nu aan de voorkant (noorden) zit. Een woonkamer op het zuiden hebben we 10 jaar gehad, waren we niet blij mee.

En de pasen heeft bij ons thuis zn intocht gemaakt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:02

Gezellig :) en de hond ligt er ook érg comfortabel bij :D

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:17

Mijn tuin ligt op het noordwesten, erg lekker zitten 's avonds... Al moet ik dat nog meemaken in de praktijk :')

Leuk geworden Noviceh! Wij doen van huis uit al jaaaren niet meer aan pasen. Al vond ik vroeger de paastak wel heel erg leuk! Maar nu toch steeds minder tijd om van te genieten.

Ben niet echt fit, zwaar balen want ik wilde verven (kast nog steeds niet af -.- ), maar als ik nu bezig ga dan kan ik morgen echt niet werken. Dat moet ook maar niet.