Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30196
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:36

Ja ik denk dat het voor een klusser allemaal wel eenvoudig klinkt :j
ik ga er nog even over nadenken :)

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:45

Ik heb een youtube filmpje gevonden wat het goed laat zien. Het laatste stuk over het verbinden en die gaten kun je ook dowels/houtpluggen gebruiken. Bij Ikea worden die ook al vaak gebruikt.
https://www.youtube.com/watch?v=IF9CBADpKyE

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:47

Maar hebben de kastjes wel dezelfde maat dan?
Alleen de diepte is verschillend?
Want dan lijkt het mij makkelijker om de scharnieren van de deurtjes aan te passen?

Cer

Berichten: 30196
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:56

Ik zal kijken of ik het even kort kan samenvatten..

Er zit nu een Ikea keuken in. Die keuken is lichtgeel, die kleur bestaat niet meer bij Ikea. Maar het is wel het patroon (dus met naad) wat ik hierboven laat zien.

Daar moeten keukenkastjes tegenover komen van max 30cm diep. Dezelfde kleur als er nu zit, krijg ik niet meer. Die bestaat niet meer.
En voor die ondiepe kast is inderdaad de overige maat ook anders. Dus een hoogte van 75. Die andere deurtjes zijn of 60, of 80 of 100. T is gewoon echt stom -O-
Of ik zie een hele makkelijke oplossing over het hoofd.. :o?

Ik wil best voor de hele keuken andere frontjes kopen van Ikea. maar dan heb ik nog niet dezelfde op die ondiepe kast zitten. Die series komen niet overeen helaas.
ja strakwit zonder iets. Maar dát vind ik nou net niet mooi. Maar misschien moet dat uiteindelijk wel :j

Janine1990

Berichten: 43842
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:16

Ik zou met Ikea inderdaad niet gaan prutsen in het 'hout', zeker als je geen echte klusser bent.
Volgens mij hoeft spuiten niet eens heel duur te zijn.

Anders Google je even op laminaat verven. Of laminate. Het is tenslotte gelamineerd. Er staat best veel over op Pinterest.

Liesje89

Berichten: 9929
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:29

Gewoon verven met annie sloan, no problemo!

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:42

Dat is inderdaad onhandig met die kastjes. Hopelijk kom je snel met eens simpele oplossing.

Spuiten kan inderdaad heel goed, dat heb ik met een complete boeren keuken laten doen. Dat ding was donkerblauw. Heb hem bij een spuiterij laten spuiten. Een enorm grote keuken met heel veel kasten en frontjes. Was €900 euro kwijt.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:43

Vanavond komen ze in de badkamer het verlaagde plafond maken en de loodgieter komt alles aftekenen.
Spannend!!!

Beneden doet de wc het niet goed. Bij het doortrekken wordt het water niet afgezogen. Ik hoop dus echt dat het niet komt omdat het inbouwreservoir niet in orde is....

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:52

xFioon, leuk appartement. En wat handig zo om de kattenbak weg te werken zeg!

_San87_, wat leuk zeg! Creatief zo met die bielzen en schors.

Frum, leuk zo. Lekker licht en rust straalt het uit.

Bienotje, mijn huisgenoten praten niet maar ze zijn vooral heel rustig dus ik denk dat mijn inrichting rustgevend is :')

Spannend Vec!

Ik heb inmiddels een staande lamp gekocht, echt een plaatje. En een kapstok.
Vrijdag komt mijn eettafel, 60 cm breed, had er gisteren eentje gezien van 45 cm breed maar was toch te smal en de tafel was vrij kort. Maar hij was wel schattig.

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:53

Ah ja nou dan zou ik de deurtjes gewoon schilderen haha.
Meest makkelijke oplossing.

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:56

@cer: kijk eens op de duitse ebay. Daar worden vaak oudere Ikea-keuken onderdelen aangeboden. Soms ook op Marktplaats.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:14

Ceetje_bokt schreef:
Beginnen met de vloer, zeker met vloerverwarming. Dat is toch de basis.

Oké en als de keuken dan nog wat verandert qua indeling, dan is dat geen probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:17

Phylos schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Beginnen met de vloer, zeker met vloerverwarming. Dat is toch de basis.

Oké en als de keuken dan nog wat verandert qua indeling, dan is dat geen probleem?


Alleen als je nog nieuwe waterleidingen wilt leggen bij bijvoorbeeld een keukeneiland wat er voorheen niet was. Dan moet je ervoor zorgen dat er op dat punt geen vloerverwarming ligt.

wanneer je de keuken op dezelfde plaats gaat houden is het geen probleem.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:38

Bedankt Vec. Dan ga ik voor die tijd bij wat keukenboeren info inwinnen wat betreft indeling. Een stukje eiland/u vorm lijkt me wel gaaf namelijk. Daarin zou dan de vaatwasser kunnen en daar moet je qua vloerverwarming dan dus wel rekening mee houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:40

Phylos schreef:
Bedankt Vec. Dan ga ik voor die tijd bij wat keukenboeren info inwinnen wat betreft indeling. Een stukje eiland/u vorm lijkt me wel gaaf namelijk. Daarin zou dan de vaatwasser kunnen en daar moet je qua vloerverwarming dan dus wel rekening mee houden.


Dan zul je daar voordat je vloerverwarming legt al een waterleiding en stroom neer moeten leggen.

Lijkt me alleen handig als je de vloer en keuken meteen na elkaar zet. Anders zit je met een gat in je tegels te kijken.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:51

vec schreef:
Phylos schreef:
Bedankt Vec. Dan ga ik voor die tijd bij wat keukenboeren info inwinnen wat betreft indeling. Een stukje eiland/u vorm lijkt me wel gaaf namelijk. Daarin zou dan de vaatwasser kunnen en daar moet je qua vloerverwarming dan dus wel rekening mee houden.


Dan zul je daar voordat je vloerverwarming legt al een waterleiding en stroom neer moeten leggen.

Lijkt me alleen handig als je de vloer en keuken meteen na elkaar zet. Anders zit je met een gat in je tegels te kijken.

Dat idee krijg ik ook... moet ik misschien maar wat langer doorsparen zodat het in een keer kan.

sanne_xxxx

Berichten: 355
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Alphen aan den rijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:21

Ik lees al een tijdje mee en heb een vraagje. Ik heb een huis gekocht en krijg over drie weken de sleutel. Nu is er 1 muur in de woonkamer, van 5 meter breed, waar behang op zit. We zaten een beetje te puzzelen wat we hiermee gaan doen. Het liefst halen we het behang er af en komt de muur er wonderschoon onder vandaan en kunnen we het verfen. Maar goed, dit is natuurlijk onwaarschijnlijk. Hoe hebben jullie dit gedaan? Stucen kan, maar vind ik vrij prijzig. Dus ik ben benieuwd naar alternatieven.

Janine1990

Berichten: 43842
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:30

Glasweefselbehang met een fijne structuur. Schijnt er vrijwel glad te zijn.

Ik heb met structuur, maar het geeft een heel strak resultaat. Mijn muren waren ook niet allemaal even mooi.

sanne_xxxx

Berichten: 355
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Alphen aan den rijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:32

Ik heb nog nooit behangen, dus dat houdt me ook enigzins tegen. Hoewel ik wel op internet lees dat het vrij gemakkelijk aan te brengen is, klopt dat?

Janine1990

Berichten: 43842
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:38

Glasweefselbehang is echt ideaal! Heel eenvoudig om te doen. Ik heb mijn hele huis er mee gedaan, we waren meer tijd kwijt aan het verven (grotendeels ral9010)!!!

Daarbij smeer je hier de muur in. Waar je met gebruikelijk behang het behang zelf moet insmeren. Wat veel lastiger is omdat het dan uitrekt en je stukken over elkaar moet laten vanwege krimp. Dat is hier niet aan de orde.

MarliesV

Berichten: 15213
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:39

sanne_xxxx schreef:
Ik lees al een tijdje mee en heb een vraagje. Ik heb een huis gekocht en krijg over drie weken de sleutel. Nu is er 1 muur in de woonkamer, van 5 meter breed, waar behang op zit. We zaten een beetje te puzzelen wat we hiermee gaan doen. Het liefst halen we het behang er af en komt de muur er wonderschoon onder vandaan en kunnen we het verfen. Maar goed, dit is natuurlijk onwaarschijnlijk. Hoe hebben jullie dit gedaan? Stucen kan, maar vind ik vrij prijzig. Dus ik ben benieuwd naar alternatieven.


Renovlies.

Dat is dus wel 'behang' maar dan super glad en strak. Netjes sauzen er na en je ziet er niets van dat de muur is behangen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:41

Nadeel van die behangsoorten is dat je t er alleen met een sloopkogel af krijgt ;( /denktterugaanafhalen.

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:00

Stille meelezer meld zich; vorige week een bericht gekregen van de woningbouw dat ik een nieuwe badkamer krijg. Hij is klein en blijft klein, maar nieuw is wel fijn! Het is nu een soort zeil op vloer en wanden, bijzonder, haha. Iemand tips qua tegels (ik schijn keuze te krijgen, weet alleen nog niet waaruit, woensdag afspraak)?

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:05

@sanne_xxxx: als het behang er mooi vlak op zit en geen idioot dik profiuel heeft... lekker laten zitten en overheen sauzen de kleur die je hebben wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:14

Janine1990 schreef:
Glasweefselbehang met een fijne structuur. Schijnt er vrijwel glad te zijn.

Ik heb met structuur, maar het geeft een heel strak resultaat. Mijn muren waren ook niet allemaal even mooi.


Maar dan moet wel je muur er vrij strak onderuit komen. Wanneer je grote gaten maakt dan krijg je het er niet mooi op.