Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:27

MarliesV schreef:
Nieuwe knop halen is misschien een optie. Goedkoper dan een nieuwe keuken ;)

Hey Linda. Zeker weet ik dat nog. Hoe is het met man en kids?

Huisfoto's zat maar op de laptop. Ga er wel ff een keer voor zitten.


You sure???


Afbeelding

:')

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:30

Zouden jullie kiezen voor een tegelvloer of een laminaatvloer op de benedenverdieping?

Ik wil graag een antraciete tegelvloer, mijn man wilt eigenlijk weer hetzelfde als wat we nu in ons huis hebben. Een antraciete laminaatvloer.
Reden waarom hij geen tegels wilt is als er iets valt, tegels veel kwetsbaarder zijn laminaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:30

Booooo schreef:
Zouden jullie kiezen voor een tegelvloer of een laminaatvloer op de benedenverdieping?

Ik wil graag een antraciete tegelvloer, mijn man wilt eigenlijk weer hetzelfde als wat we nu in ons huis hebben. Een antraciete laminaatvloer.
Reden waarom hij geen tegels wilt is als er iets valt, tegels veel kwetsbaarder zijn laminaat.


Vloerverwarming en tegels...

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:31

Booooo schreef:
Zouden jullie kiezen voor een tegelvloer of een laminaatvloer op de benedenverdieping?

Ik wil graag een antraciete tegelvloer, mijn man wilt eigenlijk weer hetzelfde als wat we nu in ons huis hebben. Een antraciete laminaatvloer.
Reden waarom hij geen tegels wilt is als er iets valt, tegels veel kwetsbaarder zijn laminaat.


Waarom geen PVC?

Tegels zou ik echt alleen doen als je vloerverwarming hebt...

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:33

Vloerverwarming wilt hij ook niet :+
Hij vind het te lang duren voor het warm is, en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook liever radiators hou krijg daar toch een warmer gevoel van aangezien ik echt een koukleum ben :=

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:34

PVC is ook een optie, is dat veel duurder als laminaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:35

Booooo schreef:
Vloerverwarming wilt hij ook niet :+
Hij vind het te lang duren voor het warm is, en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook liever radiators hou krijg daar toch een warmer gevoel van aangezien ik echt een koukleum ben :=


Nou van dat laatste ben ik echt terug gekomen! Vloerverwarming geeft veel meer en een vele aangenamere warmte dan radiatoren! De gehele verdieping is dezelfde temperatuur en niet zoals bij radiatoren heel heet bij de radiator en minder warm in het midden van het huis.

Vloerverwarming laat je ook niet geheel afkoelen in de winter overigens. Door het ongeveer op gelijke temperatuur te houden stook je ook nog eens veel voordeliger dan met een radiator.

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:39

Booooo schreef:
Vloerverwarming wilt hij ook niet :+
Hij vind het te lang duren voor het warm is, en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook liever radiators hou krijg daar toch een warmer gevoel van aangezien ik echt een koukleum ben :=


Heeft hij er echt ervaring mee dan?

Als koukleum vind ik vloerverwarming juist heerlijk! Helaas heb ik dat zelf niet in mijn huis. M'n ouders hebben bijna de hele benedenverdieping gedaan, met uitzondering van de hal bij de voordeur, toilet, slaapkamer en hal naar badkamer. Ze hebben ook geen radiatoren meer in de vertrekken met vloerverwarming.

Het is daar juist altijd warm. Je moet je gewoon een beetje aanpassen. Als je weggaat zet je de verwarming op 17 of 18 graden en als je terugkomt op 20.
Mijn ouders hebben dat gewoon ingesteld, 's nachts 18, bij opstaan naar 19, dat de rest van de dag en na 4 uur 's middags gaat hij naar 20 graden. Wil je warmer, dan zet je 'm een tikje hoger.
In het weekend de hele dag 20 graden. Ze hebben een woonkamer met een plafond van 3 meter en veel grote ramen (woonkamer is 45m2).
Verwarming laag zetten verbruikt veel meer gas als je het ineens warm wilt hebben dan wanneer je de temperatuur weinig laat verschillen, schijnt.

Maar goed, ik zou geen van beide doen :') Tegels en laminaat zijn gewoon hartstikke koud en transporteren die kou ook lekker door de vloer heen.

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:42

Booooo schreef:
PVC is ook een optie, is dat veel duurder als laminaat?


Hangt er vanaf wat voor laminaat/pvc je wilt.

Mijn ouders betaalden voor PVC (verlijmd en gelegd) een kleine 2000 euro voor iets van 18/20m2? Kan het niet zo goed schatten. Het zat in ieder geval rond de 100 euro/m2.
Het zal ook goedkoper te krijgen zijn, net als je ook duur laminaat hebt.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:42

Ja ik kan me niet voorstellen hoe vloer verwarming is :D

Deze vind ik heel mooi! (pvc)

https://www.gamma.nl/assortiment/flexxf ... b021458790

Hij heeft ook geen ervaring met vloer verwarming. Maar heeft het alleen gelezen. De verwarming die we nu hebben staat overdag op 15,5 Savonds op 23 een paar uurtjes :=
Kan me niet voorstellen dat vloerverwarming goedkoper is, geloof jullie wel hoor. Maar hij staat altijd aan alleen meer stabiel zeg maar. En s nachts dan? En in de zomer zetten jullie het wel helemaal uit?

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:43

Wij gaan voor vloerverwarming en marmoleum. De buren hebben het en het was is zo aangenaam qua temperatuur en ook qua demping. Je hebt het in allerlei kleuren. Bij de buren ligt het nu bijna 10 jaar en ziet er nog als nieuw uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:47

Booooo schreef:
Ja ik kan me niet voorstellen hoe vloer verwarming is :D

Deze vind ik heel mooi! (pvc)

https://www.gamma.nl/assortiment/flexxf ... b021458790

Hij heeft ook geen ervaring met vloer verwarming. Maar heeft het alleen gelezen. De verwarming die we nu hebben staat overdag op 15,5 Savonds op 23 een paar uurtjes :=
Kan me niet voorstellen dat vloerverwarming goedkoper is, geloof jullie wel hoor. Maar hij staat altijd aan alleen meer stabiel zeg maar. En s nachts dan? En in de zomer zetten jullie het wel helemaal uit?


In de nacht en als we er niet zijn staat hij op 18 graden. In de ochtend is het 19 als we beneden komen en als we thuis staan staat hij op 19.5

Klinkt koud maar dat is het allesbehalve! ik vind het heel snel koud en bij ons is het heerlijk warm binnen.

De ketel staat nu dus altijd op laag rendement en slaat dus nooit aan. Ideaal.

Wij hebben helemaal geen radiatoren meer.

In de zomer staat hij op 15 graden. Dan slaat hij niet aan. Hetzelfde als bij een gewone verwarming.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-18 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:49

Booooo schreef:
Ja ik kan me niet voorstellen hoe vloer verwarming is :D

Deze vind ik heel mooi! (pvc)

https://www.gamma.nl/assortiment/flexxf ... b021458790

Hij heeft ook geen ervaring met vloer verwarming. Maar heeft het alleen gelezen. De verwarming die we nu hebben staat overdag op 15,5 Savonds op 23 een paar uurtjes :=
Kan me niet voorstellen dat vloerverwarming goedkoper is, geloof jullie wel hoor. Maar hij staat altijd aan alleen meer stabiel zeg maar. En s nachts dan? En in de zomer zetten jullie het wel helemaal uit?


Jeumig... 23 graden... 8)7

Dat is klick pvc, daar hoor je minder goede verhalen over geloof ik, omdat het hol is van binnen? Zoiets heb ik begrepen in ieder geval. Klinkt meer en vallen wel eens deuken in.
Dat van mijn ouders waren gewoon flinterdunne tegels (3 of 4mm, massief één pakketje was echt mega zwaar).

Ik neem aan dat je gewoon een thermostaat hebt? Als je huis niet verder afkoelt dan een bepaalde temperatuur slaat de cv heus niet aan ;)
Thermostaat meet de temperatuur op ooghoogte en als die daar onder de gevraagde temperatuur valt dan gaat er een sein naar de cv om warm water te geven.
In het geval van mijn ouders is dat 's nachts 18 graden en overdag 19 á 20 graden. Pas daaronder gaat de cv draaien.

Laat je voordat je vloerverwarming afzweert gewoon even goed informeren door een installateur. Mocht je het huis eens willen verkopen, is het vaak een enorme plus!

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:53

Hier vloerverwarming pvc en radiators :') altijd snel warm en iedereen vind de vloer gaaf. En ik vind warme voeten echt heerlijk.

Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:55

Prachtige vloer Marjan!!

noviceh

Berichten: 4788
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:56

Hier ook vloerverwarming icm plavuizen (keramisch parket). Hadden we in ons vorige huis ook, sindsdien willen we niet meer zonder. In de zomer is de vloer heerlijk koel, in de winter lekker warm. Ik ben een koukleum, maar sloffen hoef ik nooit te dragen. En zó fijn dat we geen radiatoren hebben hangen! Overigens zou ik zonder vloerverwarming nooit kiezen voor plavuizen, veel te koud in de winter!

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:58

Ik zou mijn radiatoren zo omruilen voor vloerverwarming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:01

DinkyOmie schreef:
10 jaar geleden wilde mijn man perse spagtelputz (hij is stukadoor).
Nu hebben we alle muren in de woonkamer glad gemaakt... veel beter.

ken je niemand via via... dat is vaak het beste!



Ik heb 10jaar geleden ooit een bedrijf gebeld en gevraagd of ze ook swaffelpoets deden. Ik dacht dat die man dood ging gewoon aan de telefoon... mja. Dus. Spagtelputz.
En swaffelpoets is heul wat anders hu. Dus. My god. :x

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:03

suze_ schreef:
DinkyOmie schreef:
10 jaar geleden wilde mijn man perse spagtelputz (hij is stukadoor).
Nu hebben we alle muren in de woonkamer glad gemaakt... veel beter.

ken je niemand via via... dat is vaak het beste!



Ik heb 10jaar geleden ooit een bedrijf gebeld en gevraagd of ze ook swaffelpoets deden. Ik dacht dat die man dood ging gewoon aan de telefoon... mja. Dus. Spagtelputz.
En swaffelpoets is heul wat anders hu. Dus. My god. :x


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik stik in m'n thee gek!!!! :') :') :') :') :')

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:06

Vec ik vind je lampen boven die eettafel ook erg leuk
Bamboe?

Sorry Janine :')
Dat had die man dus ook. Ik vrees dat ie dat verhaal van dat vrouwtje wat swaffelpoets wilde heul vaak nog heeft verteld. Ik heb er ook niks meer besteld ik schaamde me dood en ben maar zelf wat gaan verven :+

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:10

suze_ schreef:
Vec ik vind je lampen boven die eettafel ook erg leuk
Bamboe?

Sorry Janine :')
Dat had die man dus ook. Ik vrees dat ie dat verhaal van dat vrouwtje wat swaffelpoets wilde heul vaak nog heeft verteld. Ik heb er ook niks meer besteld ik schaamde me dood en ben maar zelf wat gaan verven :+


Nou ik kan me dat dus heel erg goed voorstellen :')
Zowel van die man, als van jou...

noviceh

Berichten: 4788
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:14

Whahahaha...!!!!! Swaffelpoets!!! :') :') :')

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:21

Haha die swaffelpoets is niet echt uhhh fijn om met je blote huid tegen aan te komen :') ruwe bende

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:30

Swaffelpoets ... ha, geweldig!

En vloerverwarming? Ik zou er een moord voor doen! Wij hebben in ons laatste huis in Nederland jarenlang plavuizen met vloerverwarming gehad. Geen radiatoren meer op de benedenverdieping, alleen op de slaapkamers waar de kinderen 's avonds studeerden, waren die aan. Er is echt niks comfortabel qua verwarming als vloerverwarming.

In ons Spaanse huis met tegels is de vloer in de winter echt ijskoud, maar voor vloerverwarming zouden we het hele huis moeten openbreken en dat nog moet het op electra, we hebben geen gas. Maar ik mis het zo! Hier in Nederland in ons appartement hebben we wel tegels (leisteen), maar die is vanzelf warm doordat de onderburen behoorlijk koukleumerig zijn en dus altijd voor ons stoken.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:32

MarliesV schreef:
Dat is waar. Maar ik denk te weten om welk huis en welk raam het gaat.
Phylos buitenraam of niet?

Voor de koopjes en draadlampen liefhebbers ;
https://www.dekbedcorner.nl/dagaanbiedi ... stuks-lund

Klopt het is een (vrij klein) buitenraam. De keuken is nu wat klein en onlogisch dus zou mooi zijn als ik dat deel erbij kan betrekken maar ik heb nog geen maten die komen morgen. Ik wil in principe alleen verven en niet behangen.

Geweldige lampen trouwens...moet me nog even inhouden..maar tof voor mijn slaapkameridee
Laatst bijgewerkt door Phylos op 22-02-18 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt