Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:22

Wij hebben in de keuken en nieuwe badkamer gekozen voor kunststof wandpanelen. Dat is ook mooi.

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:38

Ook behang kun je voorzien van een sterke laklaag zodat je het gewoon af kunt nemen.

Ik heb jaren grenen meubels gehad en vond het altijd prettig wonen.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:56

Bij ons ist ook weer wat verder klaar, keuken betegeld en t toilet beneden is nu aan de beurt. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:33

Wij hebben ook breede plinten Afbeelding

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:54

Mooi waxmeltsenzo! Hoeveel cm zijn deze?

Ziet er strak uit kenyada! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:08

12 cm

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:12

Wij hebben ook overal deze lijst. Op het plafond. Zowel de sierlijst als de plinten komen van bouwmaat.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 15-01-18 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:13

MissBambi wij hebben Early Dew met wit en met hoge plinten (met zo'n randje) op de logeerkamers.

Wij hebben ook brede beleglatten om de deur met dezelfde rand gedaan.

Afbeelding
Afbeelding

Hier eindelijk de logeerkamers af, alleen in 1 nog de plinten maar die wordt nu als klusruimte gebruikt dus hebben de vloer nog afgedekt.

Inmiddels begonnen aan de klus: trap naar zolder en alles in het trapgat aftimmeren, zucht. Wat een werk om te bedenken wat mooi is.
Zo is het nu Afbeelding

Willen een dichte deur voor de trap naar zolder maar dan blijft de helft over van het trapgat (halfronde trap), wat doe je daar mee? Iemand inspiratie hoe jullie het thuis hebben?

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:41

Wij hebben een dubbele schuifdeur. Zo verlies je geen warmte en is alles netjes weggewerkt

Rintah

Berichten: 2926
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:42

Is het een idee om thv waar de buizen horizontaal lopen een plank/nis te maken? Plank doorlopend aan beide kanten van de trap zodat je 1lijn houd en qua diepte zo dat je buizen tegen muur wegwerkt (indien mogelijk, diepte inschatten is moeilijk van deze foto's). Dat je dus rechts een kast krijgt om het spul wat er nu staat en links een nis. En dan op beide plekken kanjer wat neerzetten ter decoratie.

Hopelijk snap je m'n idee, zo niet wil ik het ook wel voor je uittekenen.

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:03

Rechts een nis maken boven de buizen heb ik ook al aan gedacht. Of dicht maken maar met schappen/planken aan de voorkant zodat deze als boekenkast/decoratie te gebruiken is.

Alleen moet rechts onder wel bereikbaar zijn, daar moet dus iets voor om het weg te werken (ook qua geluid) maar dat moet ook weer bereikbaar zijn voor onderhoud en als opbergruimte.

Links komt zeker een dichte deur (draaideur net als de rest van de hal).

Schuifdeuren, hmm, nooit over gedacht, misschien wel een optie. Heb je een voorbeeld?

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:05

benangelique schreef:
Wij hebben een dubbele schuifdeur. Zo verlies je geen warmte en is alles netjes weggewerkt

Dát lijkt me een hele mooi oplossing.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:15

12 cm is me net te hoog, kan het zo van de foto niet afzien dat ze zo hoog zijn. Heb ze echter afgelopen jaar bij een vriend geplaatst zien worden en zijn me net teveel van het goede. Ik denk dat ik 10 mooier vind :j

MarliesV: heb je toevallig nog een foto van de vloer? Ik zoek namelijk nog een houten laminaat vloer voor boven maar kan niets naar mijn zin vinden. Iemand hier in dit of het vorige topic had een prachtige vloer liggen in de woonkamer weet alleen helaas niet meer wie dat was -O-

Staat heel mooi dat early dew, dat idee heb ik ook in het verleden hier gejat := was hier al de salon aan het verven geweest, en terwijl ik daar nog mee bezig was bleek dat de woonlasten zodanig hoog worden dat ik op zoek moet naar een ander plekje, dus daar maar mee gestopt :+

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:40

Omdat ik met geopereerd ben en nogal moeilijk traploop, even geen foto. Maar je moet het je voorstellen als 2 brede schuifdeuren, net als bij een kast. Die deuren kan je van strak en modern tot brocante en volledig op maat bestellen.

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:29

Ik heb een kastje op de kop weten te tikken voor op mijn paardenkamer... Nu de vraag, wat ga ik er mee doen? Zonder dat het uit de toon valt bij mijn zadelkruk :+
Ik twijfel tussen schuren/afbijten en logen, zwart verven en zwart van buiten/brons van binnen... Wat zouden jullie doen? Of hebben jullie misschien nog andere ideëen/voorbeelden?

Afbeelding

Afbeelding
(met kroonlijst)

Afbeelding
Zadelkruk kleur.

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:50

Afbeelding

Iemand vroeg hier naar hogere plinten en een plafondlijst. Wij hebben beide, net foto gemaakt, maar het licht is nu niet ideaal. De kleur op de muur is stone grey van farrow & ball.

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:08

MissBambi schreef:
12 cm is me net te hoog, kan het zo van de foto niet afzien dat ze zo hoog zijn. Heb ze echter afgelopen jaar bij een vriend geplaatst zien worden en zijn me net teveel van het goede. Ik denk dat ik 10 mooier vind :j

MarliesV: heb je toevallig nog een foto van de vloer? Ik zoek namelijk nog een houten laminaat vloer voor boven maar kan niets naar mijn zin vinden. Iemand hier in dit of het vorige topic had een prachtige vloer liggen in de woonkamer weet alleen helaas niet meer wie dat was -O-

Staat heel mooi dat early dew, dat idee heb ik ook in het verleden hier gejat := was hier al de salon aan het verven geweest, en terwijl ik daar nog mee bezig was bleek dat de woonlasten zodanig hoog worden dat ik op zoek moet naar een ander plekje, dus daar maar mee gestopt :+


Wil wel ff een foto maken mocht je dat willen van de vloer maar is grijs gemêleerd linoleum. Totaal niet wat je zoekt zo te lezen ;-)

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 00:15

Mijn schoonmoeder heeft ook 12 cm plinten en een veel groter huis maar bij haar vind ik het ook to much ze heeft wel een ander model. Onze a fond lijsten zijn geloof ik maar 3,5 cm. Als die ook breed zou zijn zou het hier denk ik niet mooi zijn.

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:34

benangelique schreef:
Omdat ik met geopereerd ben en nogal moeilijk traploop, even geen foto. Maar je moet het je voorstellen als 2 brede schuifdeuren, net als bij een kast. Die deuren kan je van strak en modern tot brocante en volledig op maat bestellen.


Zie net je post, gisteren overheen gelezen.
Idee aan lief voorgelegd en die was gelijk enthousiast. De kans dat we dus voor schuifdeuren gaan is aanwezig, fijn zo'n ander idee waar je zelf niet op was gekomen.

Janine, ik zou hem met krijtverf bewerken en dan mooi mat maken. Niet te donker maar wel in de donkergrijze of blauwe tinten als dat bij je huis past.
Er is een meubelpimptopic hier op Bokt. We liggen soms ff stil maar daar kan je wel inspiratie op doen en vragen stellen.

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:48

@janine: nu passen zadelkruk en kast toch prima bij elkaar ??

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:09

Wat een heerlijk topic!
Wij hebben binnenkort een boerderij in te richten en kan hier heel wat inspiratie op doen

noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:19

Dat wordt mooi Kenyada!

Wat een goed idee trouwens van die schuifdeuren!

Wij hebben ook plinten van 12 cm hoog. Dan wel strakke, vind ze supermooi! Op het plafond geen plint, maar kan wel veel sfeer geven.

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:40

Thanks Marlies! Dat topic ga ik even opzoeken! :D *ben nieuw in het pimpen*

Dubbeldun, kleuren passen nu echt niet bij elkaar hoor. De kast heeft echt zo'n gele look als op de foto en de kruk staat ook kleurecht op de foto.

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:50

De kleur van de onderste kast lijkt toch heel erg op de kleur van de zadelkruk. Als je de kast behandeld met schoonmaakazijn gaat ie een wat verouderde kleur krijgen.

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:51

DubbelDun schreef:
De kleur van de onderste kast lijkt toch heel erg op de kleur van de zadelkruk. Als je de kast behandeld met schoonmaakazijn gaat ie een wat verouderde kleur krijgen.


Daarom heb ik er nog een foto van de kast bij gedaan met de echte kleur.