Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10609
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:10

Cer schreef:
Waxmelts, erg mooi! Welke kleur heb jij op de muur als ik vragen mag?

Qua grijze muur, ik had bijna een grijze muur maar vandaag toch de pot geruild voor iets anders :') handig ook om dat snachts te bedenken ...


Tuurlijk. Wij hebben de kleur zelf gemengd met meng flessen van praxis de kleur is naturel bruin. 2 flessen op 10 liter van ral 9010 geeft dat effect. Als je de kleur achter de bank bedoeld.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:56

Tegelverf die na 11 jaar verkleurd vind ik niet zo erg. Wel bladderen, al zal dat in een wc denk ik meevallen. Is geen natte ruimte zolang iedereen netjes in de pot plast tenslotte.

Geweldige vloer hierboven trouwens. Mooi levendig

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:55

Hier zijn we eigenlijk voor het eerste in 2 jaar geheel betonvloer vrij. De nieuwe vloer ligt er in geheel voorzien van hoge plinten en nu ook afgemaakt met een heuse deurmat (wat kan een mens blij worden van simpele dingen).
Afbeelding
Afbeelding
De koof moet nu nog afgewerkt worden en de muren opnieuw geverfd. Waarschijnlijk wordt het een iets lichtere kleur nog.

En nieuwe meubels uitzoeken! *\o/*
Dat zal nog wel de nodige keuze stress opleveren.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18044
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:06

Mooi natuurlijk vloertje zeg! +:)+

Ik heb hier afgelopen vrijdagavond de woonkamer omgegooid (ik kreeg het ineens op de heupen :') ), maar nu denken we erover om één van de banken weg te doen en daarvoor in de plaats een mooie fauteuil te kopen.
Maar ja...pffff....keuzes-keuzes-keuzes... en elke stoel waarbij je denkt: <3 die kosten een KLAP geld -O- :')

Maar goed, heb nu dus een van de bankjes op MP gezet en heb al wel één hele gave - vind ik zelf :D , kruk/voetenbank besteld bij VT Wonen:
Afbeelding
Ik vind hem zó leuk :j en helemaal als je bedenkt dat dochterlief (7) altijd paardje speelt op het krukje wat we nu hebben (compleet met kussen opgezadeld en een broekriem als singel :') ) :D

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:28

Ik zie het al helemaal voor me :') .

Ik vind hem gaaf. Al zou ik zelf voor een iets donkere tint (nep) leer gaan.
Ik vind deze kleur niet echt bij de poten staan.

De vloer is inderdaad heel natuurlijk. Ben er echt content mee.
Nu op de foto is hij heel warm, maar hij kan ook wat grijzig overkomen bij wat witter licht (aka slecht weer) .
Je kan heel erg spelen met het licht het de sfeer.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18044
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:35

Er was ook wel een donkerder soort leer idd. maar die vond IK dan weer niet leuk :D En die poten kunnen altijd nog in de lak of zo 8-)

BeFunny

Berichten: 10609
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:44

Ik vind het krukje echt mooi. Ook de kleur. Smaken verschillen.

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:49

Ik vind die krukjes ook erg leuk! Nog leuker als ze wat langer zijn (80-100cm).

Ik verwacht dat ik komende week slaag voor een vloerkleed. Leuke gezien bij Karwei!
https://www.karwei.nl/assortiment/vloer ... b021534850

Ik ze hadden daar een kleine setting staan, waardoor ik 'm toch wel erg passend vond voor mij. En leuk geprijsd natuurlijk!

BeFunny

Berichten: 10609
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:56

Gister had ik ook een foto gemaakt van de extra kamer dat is deels de kattenkamer. De vervoersbedrijf staat er nog in omdat we net aankwamen met de kat. De paaltjes hebben we nu daar gezet. We hadden ook een grote paaltjes maar due is lelijk geworden en kan er geen geschikte plek voor vinden. Daar komt dus nog een nieuwe voor of we laten het zo. Omdat onze andere kat op 30 December is ingeslapen denk dat we die ander niet gaan missen.

Afbeelding

O ja we hebben een leuke kapstok gevonden bij ikea.

Afbeelding

De hal vanuit de woonkamer.

Afbeelding




En de andere kant van onze slaapkamer met ons bed erin.


Afbeelding
Afbeelding

Kantoor en mijn hobby hokjes zijn we nog mee bezig.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 07-01-18 00:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:59

Vervelend zeg, vanuit je de bed de tuin in... <3

Je hebt ook van die krab tunnels of zelfs platen die je aan de muur kan hangen... Misschien ook een idee? :)

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:03

Mooie vloer idd karin! Wordt alles nieuw kwa meubels? Wel hier showen dan he!

Eergisteren is mijn schoonvader begonnen met n slaapkamer sierpleisteren, zo mooi wit alles!
Gisteren tegels uitgezocht voor de keukenwand, a n foto plaatsen zodra ze erop zitten. Als het goed is is hij er vandaag al mee begonnen.
Stopcontacten zitten allemaal, badkamer is al ver af, electra is al ver klaar, dus nu zijn ze echt bezig aan de afwerking.
Hopen er eind feb, begin maart in te kunnen.

BeFunny

Berichten: 10609
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:09

O ja komen ook nog plinten en plafond lijsten in de hal dat was nog niet gelukt. Om af te krijgen.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:12

Ruim huis of niet? Waxmeltsenzo?
Mooi ook zo’n ruime hal!

BeFunny

Berichten: 10609
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:35

Het is niet heel ruim maar alles gelijkvloers. Wel hebben we er nog een loods aan van 400m2

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 01:45

Janine1990 schreef:
Ik vind die krukjes ook erg leuk! Nog leuker als ze wat langer zijn (80-100cm).

Ik verwacht dat ik komende week slaag voor een vloerkleed. Leuke gezien bij Karwei!
https://www.karwei.nl/assortiment/vloer ... b021534850

Ik ze hadden daar een kleine setting staan, waardoor ik 'm toch wel erg passend vond voor mij. En leuk geprijsd natuurlijk!

Check:

Afbeelding
Wij hebben m sindskort ook.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:16

Hij is mooi. Is hij niet vlekgevoelig met die lichte kleur?

@kenyada: Ik verwacht idd dat alles op termijn nieuw/ anders wordt. Maar dat zal wel in etappes moeten. Duur geintje. Eerst maar eens voor een lekkere hoekbank kijken. Mag graag languit tv kijken.

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:35

Mooi Revanches!!!

Ik twijfel nog een beetje omdat er zwart in zit en mijn banken bruin zijn.

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:39

Het is intussen weer een paar maanden geleden dat ik mijn bedenkingen over onze badkamer met jullie deelde.
We hebben gisteren een offerte laten maken voor badkamerspul, maar zijn nog niet overtuigd van onze indeling.
Afbeelding
Op deze plattegrond zie je linksboven een kast. Deze willen we sowieso omdat hier achter nog een schacht komt waar de afvoer voor het toilet boven zal komen. Door er een kast voor te plaatsen, kunnen we hier over een aantal jaar nog bij wanneer we boven het toilet gaan plaatsen.
Naast de kast hebben we een inloopdouche.
Rechts het bad met rechtsboven weer een schacht (helaas). Deze willen we zoals onderstaande foto met deurtjes, zodat we langs daar in de schacht kunnen om nieuwe leidingen kunnen trekken indien nodig.
Het meubel (met dubbele wastafel en spiegelkast) onderaan. Maar we weten niet goed hoe we het meubel kunnen laten aansluiten op het bad. Ik zou graag naast de twee wastafels ook nog ruimte willen hebben om bv. kleding weg te leggen.


Afbeelding
Kastdeurtjes om in schacht te kunnen.

Afbeelding
Ik heb vorige week twee riverstone waskommen gekocht. De combinatie met een ruw houten blad lijkt ons erg mooi. Maar hiermee vinden we het dus moeilijk om te laten aansluiten op het bad. Dus het is voor ons niet per se een must om deze kommen te gebruiken. Ik heb ze aan een goeie prijs kunnen kopen, dus kan ze gemakkelijk ook weer verkopen. Want onderstaande foto vind ik dan weer wel mooi hoe het meubel aansluit op het bad:
Afbeelding

Los daarvan zei mijn vriend net dat hij het wel leuk zou vinden om de stijl en materialen van onze keuken door te trekken in de badkamer. Voor het idee:

Afbeelding

Bij deze zijn al jullie ideeën en inspiratie van harte welkom, die van ons zijn even op! ;)

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:43

Waarom twijfel je over de indeling Vaxa?

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:52

Janine1990 schreef:
Waarom twijfel je over de indeling Vaxa?

Eigenlijk enkel omwille vh meubel waar we vast mee zitten hoe dit te integreren..

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:03

Vaxa: zo'n kom is mooi. Ik zou dan voor een strak houten meubel gaan en het hout ook verwerken in de omlijsting van je bad. Dan heb je wel een eenheid van één materiaalsoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:05

Wij hebben 1 wasbak met lange kast maar dan aan elkaar vast. Dat is wel ideaal. Bij ons zit er een deurtje voor, maar je kunt de deur er ook uit laten natuurlijk.
Even voor het idee, dit, maar dan de kasten aan elkaar. En dan direct daarnaast het bad.
Afbeelding

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:36

Die kommen zijn mooi vaxa, in combinatie met ruw hout moet dat toch ook te doen zijn als ombouw voor het bad, eventueel het blad doortrekken boven het bad en dan nog een extra plankje erboven.

Hier vandaag ergernis nr 1 aangepakt.
We wonen in een huurhuis met de meest onpraktische keuken die je maar kunt verzinnen, 3 kastjes en geen opberg ruimte .


Ik had er een hoge koelkast en een hoge voorraadkast instaan, zo dus maar dan zonder de magneetstickers op de koelkast :D

Afbeelding

Nauw, geen werkruimte en de koelkast werd tijdens het koken gloeiend heet.

De koelkast en de hoge kast staan inmiddels in de bijkeuken en we hebben voor weinig dit keukenblok opgehaald,

Afbeelding


likje verf erover

Afbeelding


en Voila , kastruimte en een werkblad *\o/*

Afbeelding

Komende week komen er nog 2 bovenkastjes aan de andere kant van de afzuigkap en hoekkastjes aan deze kant en dan afwerken .

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:48

Ik val ook weer binnen, maar als eerste, goed opgelost hierboven! Ziet er mooi uit. :)

Voor de beeldvorming, ik zit bovenin een flatblok, op het hoekje. Ik heb geen CV maar een moederhaard die de radiatoren aansturen. Nu met de lage temperaturen moet ik flink stoken om de woonkamer iig op 19 graden te houden, dito met de werkkamer en de kachel in de waskamer en badkamer op 16 graden. Toen kreeg ik zojuist een leuke verrekening...

Deuren en ramen dicht houden doe ik al (wel luchten natuurlijk tussendoor).

Maar nu wil ik graag isolerende folie voor achter de radiatoren bij de buitenmuren en tochtstrips. Zal dat voldoende zijn denken jullie?

Ik heb geen thermostaat overigens wel op diverse plekken digitale thermometers/luchtvochtigheidmeters staan zodat ik nog enigzins de temperatuur in de gaten kan houden.

Het is een huurhuis met kunststof kozijnen, dubbelglas en een grote ventilatieschacht die goed tocht. }:0

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:50

Vaxa schreef:
Janine1990 schreef:
Waarom twijfel je over de indeling Vaxa?

Eigenlijk enkel omwille vh meubel waar we vast mee zitten hoe dit te integreren..


Sorry, had ik een beetje overheen gelezen!

Ik vind de indeling hartstikke mooi. Qua aansluiting van het meubel zou ik er gewoon nog een muur tussen zetten (tot plafond). Tussen beide muren kan je dan eventueel nog mooie houten planken ophangen boven het bad. De ruimte heb je toch wel voor het meubel. :)
Ik weet niet hoe je de rest van de muren wilt hebben, maar ik zou gaan voor dezelfde muur als je voor de douche neemt.

Ik weet niet hoe je de douche plaatst, maar als je de mogelijkheid hebt zou ik de douche muur nog iets verder doortrekken en eventueel nog een stukje muur bij het bad, zodat de douche meer afgesloten is. Hebben mijn ouders ook, erg prettig. En dan de douche aan de korte muur maken.