Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:19

Dana01 schreef:
Wees wel voorzichtig voor je glasvezel aanbrengt, aangezien het een huurhuis betreft, glasvezel is permanent en daar moet je toestemming voor hebben, als je het eraf moet halen bij verhuizen ben je niet happy .



Is dat zo ja? Volgens mij zit er bij mij ook glasvezel in en de woningbouw heeft het enkel gehad over dat je de vloer, douchewand, oven/kookplaat en eventuele gordijnen etc of kunt overnemen of er uit moet halen. Niks over de wanden.

Nu scheelt het dat het huisje waar ik in ben gegaan super onderhouden is dus ik er niks aan hoef te doen.

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:34

Het kan maar zo zijn dat ze het er zelf op geplakt hebben , of de vorige bewoner misschien? Hier zijn ze er wel blij mee maar je moet het wel melden.

Ik heb besloten dat ik binnenkort toch de strijd met de behang laag boven aanga :+

Eerst even herstellen van een miscommunicatie met de trap, was sneller beneden dan gepland.

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:58

Goed om het huurcontract goed door te nemen op dat soort zaken ja.
Mijn muur achter de bank heeft eindelijk decoratie. Ik zal morgen bij daglicht een foto maken

_Lonneke

Berichten: 1494
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: limburg/venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:35

Mag ik even binnen komen vallen?
Ik heb ECHT jullie hulp nodig.

Ik vind onze keuken echt een dra-ma. Maargoed over 1/2 jaar komt er een nieuwe keuken in dus ik wil hem graag low budget opleuken.
De mozaiek vind ik erg lelijk (denk er over om dit gewoon wit te verven) en het aanrechtblad is ook heel moeilijk schoon te maken. Is niet egaal.

Nieuw aanrechtblad is vrij prijzig omdat er zoveel hoeken inzitten.

Heeft er iemand een geniaal idee :Y) ?


Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:47

Ohh ik vind de mozaiek achterwand eigenlijk geweldig :)) Maar met het blad wel erg druk.
Is het aanrechtblad helemaal vlak? Daar zou je plakfolie voor kunnen gebruiken, zo heb ik pas het keukentje in onze boot opgeleukt en dat is erg goed gelukt. Het blijft bij ons goed zitten en ziet er erg netjes uit.
En als je het gekleurde mozaiek op de achterwand bijvoorbeeld beige schildert dan ziet het er volgens mij ook al meteen compleet anders uit.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:54

@lonneke oh my :wow: ik heb geen idee behalve iets van cement om t blak te maken op je blad, muur kan je doen met tegelverf.

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:55

Ohw, alsof je in Parc Guell woont, haha.

Ik zou inderdaad de achterwand wit schilderen. Dan wordt het nog niet top omdat je al die vormpjes blijft zien maar wel een stuk rustiger.
Zou eerst dat doen en kijken hoe het er uit ziet, misschien dat als de wand wit is, dat het aanrecht ook wel acceptabel is.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:07

Wow. Ja. Ik snap je probleem met de keuken.
Ik zou ook eerst de achterwand eens wit maken. Denk dat dat al een hele hoop scheelt!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:09

Dana01 schreef:
Het kan maar zo zijn dat ze het er zelf op geplakt hebben , of de vorige bewoner misschien? Hier zijn ze er wel blij mee maar je moet het wel melden.

Ik heb besloten dat ik binnenkort toch de strijd met de behang laag boven aanga :+

Eerst even herstellen van een miscommunicatie met de trap, was sneller beneden dan gepland.


Heb even snel gekeken en er staat bij mij enkel aanvulling op deze huurvoorwaarden: wanneer u laminaat/en of plavuizen aanbrengt bent u verplicht een geluiddempende-en voor appartementen geschikte ondergrond aan te brengen.

That's all.

Dus gelukkig geen rompslomp haha.

Auw, je hopelijk niet te veel bezeerd? :(:)

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:43

Ik zou de mozaïek zwart/wit verven.
Greepjes van de deurtjes verwijderen en daar bruin lederen greepjes aan maken.
En evt het aanrechtblad verven en dan een seal-laag er overheen zodat die makkelijker afneembaar wordt.

_Lonneke

Berichten: 1494
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: limburg/venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:45

8nnemiek schreef:
Ohh ik vind de mozaiek achterwand eigenlijk geweldig :)) Maar met het blad wel erg druk.
Is het aanrechtblad helemaal vlak? Daar zou je plakfolie voor kunnen gebruiken, zo heb ik pas het keukentje in onze boot opgeleukt en dat is erg goed gelukt. Het blijft bij ons goed zitten en ziet er erg netjes uit.
En als je het gekleurde mozaiek op de achterwand bijvoorbeeld beige schildert dan ziet het er volgens mij ook al meteen compleet anders uit.


Nee aanrechtblad is niet vlak helaas. De voegen tussen de steentjes zijn lager. Dus het aanrechtblad schoon vegen is ook nog een hele uitdaging ;(

Wit verven ga ik maar eens mee beginnen en dacht misschien die groene band onder de kastjes weg, naar daar kom je zo moeilijk bij..
en misschien andere knopjes ofzo.

Vind het echt een drama

Hoe werkt zon seal laag. Werkt dat als het blad niet egaal is?

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:54

Wow iemand heeft zich wel uitgeleefd met tegeltjes in jullie keuken!
Heb niet direct advies, maar als het toch tijdelijk is, idd met de verf kwast er over. De band onderaan, zou ik gewoon zo laten voor het half jaar. Succes met kwasten! :D

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:58

Omg wat erg die keuken..
Ik zou dan de deurtjes/plankjes en onderste plaat in dezelfde kleur als de wand schilderen. Of juust de wand in die kleur (om kosten te besparen)
Dat maakt het al een stuk rustiger waarschijnlijk.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:10

Ik zou het geld uitsparen om des te eerder een nieuwe keuken erin te kunnen zetten. Denk niet dat je er echt nog iets anders van kan maken. Ook al verf je alles wit heb je nog steeds die mozaikstructuur en de vorm en alle andere tierelantijnen (zoals de kraan en de niet ingebouwde vaatwasser etc).

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:14

Beton ciré erop?

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:16

Is beton Cire niet een hele dure oplossing voor een half jaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:16

Oh wauw.

Is het geen optie om alvast de tegels van de achterwand te bikken? Dan is dat al weg voor de nieuwe keuken en oogt het al een stuk rustiger. Geen idee of dat haalbaar is.

Of koken met je ogen dicht tot die tijd. :')

_Lonneke

Berichten: 1494
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: limburg/venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:20

Bedoel 1 of 2 jaar. Beetje stom getypt. Als de keuken eruit gaat moet er ook een nieuwe vloer in en ook nieuwe vloer in de huiskamer dus dat is een behoorlijke uitgave.

Beton cire ken ik niet, ga ik eens opzoeken.

Koken met de ogen dicht is ook een goeie ;)

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:22

Als ik hier nog 1 of 2 jaar tegenaan zou moeten kijken dan zou ik er toch wel een paar euro voor over hebben om het wat minder pijnlijk voor mn ogen te maken :') 8)7

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:23

Ook ik mag aan de plannen, als het goed is krijg ik volgende maand de sleutel van mijn nieuwe huisje. Nu wil ik het wel aardig budget houden. Woon zelf in Drenthe, maar waar vind ik nou een goede vloer voor een goede prijs etc etc etc? Tips? :D

_Lonneke

Berichten: 1494
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: limburg/venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:28

Liesje89 schreef:
Als ik hier nog 1 of 2 jaar tegenaan zou moeten kijken dan zou ik er toch wel een paar euro voor over hebben om het wat minder pijnlijk voor mn ogen te maken :') 8)7


Mag ook best iets kosten hoor, maar ondat het maar voor bepaalde tijd is moet het wel een beetje leuk blijven :)

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:09

Ik zou voor het blad gewoon een paar rollen plakfolie halen. Maakt het niet mega mooi aangezien het niet egaal is, maar wel makkelijker te reinigen en een beter beeld dan dit. De steentjes erachter en evt keukendeurtjes en plank eronder zou ik zeker schilderen! Lekker fris wit geeft een hele andere uitstraling. Eventueel nog leuke deurknopjes van de Xenos en je hebt een hele andere keuken

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:12

nee voor 2 jaar zou ik er zeker geen geld aan uitgeven, althans, niet veel... dat breek je er over 2 jaar weer uit, das toch zonde :?

Dan zou ik, bij wijze van, zelf de richeltjes vullen en daar een folie overheen plakken als het me zo zou storen :')
maar ik ben dan ook een krent... :P

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:17

Dat zou ik ook doen :j Pot muurvuller kopen, aanrechtblad vullen, gladstrijken en plakfolie erop. Inderdaad niet handig zeg, een blad wil je toch gewoon vlak hebben :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41645
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:20

8nnemiek schreef:
Dat zou ik ook doen :j Pot muurvuller kopen, aanrechtblad vullen, gladstrijken en plakfolie erop. Inderdaad niet handig zeg, een blad wil je toch gewoon vlak hebben :=

Dit zou ik ook doen. Als het aanrechtblad rustig is, hoef je waarschijnlijk aan de achterwand niks te doen.

En wil je dat wel, tegelverf.