Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:38

Marlies dr rodeo bank valt mij ontzettend tegen. Heb hem in meerdere winkels zien staan en de kwaliteit leek ook verschillend. (Hij stond namelijk ook op mijn lijstje)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:42

Ik kan even niet zo snel een plaatje vinden maar het is een hoekbank geworden, 2,5 zit en dan verlengstuk.
Wilde eerst een hoekbank van Ikea, daar nog even geweest en gezeten maar ik was denk ik al te verliefd op de andere bank.

Ook totaal een andere kleur dan ik eerst in gedachte had maar goed dat is niet erg.
Nu nog 13 weken wachten. (eigen keus)

Voorlopig dus op de grond zitten :') Bed ga ik wel even zelf halen dat vind ik wel fijn alhoewel ik gewoon ook ergens anders tijdelijk nog kan verblijven.

Ik vind de bank wel mooi Marlies!
De ribbeltjes banken zijn we helemaal terug, vind ik persoonlijk ook wel wat hebben.

noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:07

Ik vind de rodeo bank ook supermooi! Alleen hij geeft geen enkele steun, waardoor hij voor ons afvalt.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:30

Ntlie_ schreef:
:wave: ik heb jullie hulp nodig!

Na een jaar gordijn-loos in ons huis te hebben gewoond, wordt het nu wel eens tijd om hier wat aan te veranderen.

Echter vinden zowel mijn vriend en ik het erg moeilijk om te bepalen hoe we het willen hebben. Gordijnen alleen in de hoeken van de kamer (linkerhoek en rechterhoek) of ook voor de middelste muur? En hoe doen we dat met de rails? En welke kleur? We zijn er dus nog niet helemaal over uit. :))

Wat zouden jullie doen? Gordijnen in alleen de hoeken of ook nog een 3e voor de middelste muur? En wat voor kleur?

Onderstaand een foto van hoe het nu is:

[ [url=m/DI3rZp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik weet niet of je inmiddels al bent geslaagd. Maar mijn muur is ook zo. Ik heb in het middenstuk wel een gordijn. Zal vanavond een foto plaatsen voor je. De kleur die wij hebben is antraciet.


Kom mij hier ook melden :D Leuke ideeën op doen! Mijn man en ik zijn op woning jacht dus vandaar.

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:59

Gave rodeo bank!
Bij home ease hebben ze ook zo een type :)

Hai Booo veel voorpret gewenst met het vinden van jullie droomhuis!

Ik ben opzoek naar glazen apothekersflessen met zwarte dop, het liefste gevuld met schampoo/douchegel/bad en een botanisch etiket.
Weet iemand een winkel/ website?

En ik zoek een stoere hangplant om ook in de nis van de badkamer te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:06

@ Doei. Heel budget, misschien kruidvat eigen merk? Afbeelding

Edit. Bij flessenland.nl zie ik ook de basis flessen? Maar dan zonder inhoud en zonder etiket.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-17 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:08

Je kunt ook de kruitvat flessen kopen en zelf voor een appel en een ei stickers drukken en er overheen plakken mocht je deze lelijk vinden.

Mooie banken komen er voorbij!

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:57

Afbeelding

Bij mij zijn de metrotegels er in gegaan :) . Ben er erg blij mee :)

noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:59

Jaaaa.....mooi die tegels! Past helemaal bij de keuken!

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:33

Mooi ♡

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:39

Prachtig, heel gaaf! Nu die wasbak nog :P

MarjanB

Berichten: 16468
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:16


Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:21

@doei; ik zou denk ik doen wat Judith voorstelde, met die eigen etiketten en dan de flessen vullen met je eigen douchespul enzo. Lijkt me vrij lastig om producten te vinden met het uiterlijk wat je wil en wat dan ook nog fijn is.

Gaaf die stalen kozijnen!

Hebben jullie ervaring met houten vloeren? En dan in het bijzonder het laten schuren en opnieuw behandelen van een bestaande vloer? Ik heb via werkspot contact met 2 vakmannen hier in de buurt, alleen die geven allebei een ander advies obv mijn eisen (weinig onderhoud, niet uitbijten als kat er een keer overheen kotst, koele kleur). De een is heel stellig in zijn advies voor skyltlak, de andere zweert bij olie en hardwax.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:44

Ik lees mee omdat ik al 2 weken in een aflevering van help mijn man is klusser zit

Houten vloer: die van ons hebben we zelf schoongemaakt, licht opgeschuurd en weer geolied. Hadden we de eerste keer ook gedaan dus ik dacht eigenlijk niet dat lakken daarna nog een optie is? Ik was 30 euro kwijt voor reiniger en een blik olie

Een vriendin van me heeft haar houten vloer laten roken. Was niet goedkoop maar is wel erg mooi geworden

Wij net alles weer geverfd. Toch maar weer wit gedaan. Hebben niet zo’n grote kamer en ik was bang dat het kleiner zou ogen met kleur op de muur, ik hou wel van groen of grijs maar ben te schijterig :')

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:00

Mooi ruitje <3

noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:08

Gewoon doen Janne! :D

martinique

Berichten: 674
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:27

Doubtless: Wat een mooie groene kleur is dat zeg! Ik kan hem niet vinden bij Praxis op de website, heb je deze in de winkel laten mengen?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:28

Vanillia , wij hebben de houten vloer hier geschuurd met een parket schuurmachine (gehuurd bij boels) daarna met de vlakschuurmachine (vloer is niet echt heel strak dus mocht helaas plat op de vuit nog eens het huis door :+ )

Daarna weer opnieuw geolied
(De vloer zat er in toen we het huis kochten, alleen was ie echt heel slecht bijgehouden en zag zwart van een laag ... vuil? Dus we hebben hem echt flink onder handen moeten nemen)

Wij hebben twee grote honden met bijbehorende nagels en ongelukjes die dieren nog wel eens hebben
Olie is dan heel makkelijk bij te werken
Met scotchbrite opschuren en een drupje olie er op uitwrijven
Volgend jaar willen we hem goed schoonmaken en weer helemaal in de olie zetten


Lak is lastiger met beschadigingen , met honden beschadigd hij relatief snel (zie ik bij mijn ouders )
En het is ook niet even plaatselijk op te lappen zoals met olie

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:44

MarjanB schreef:
Super gave tegels!

Hier nog wat stalen kozijnen :) https://homedeco.nl/blog/10x-de-mooiste ... len-deuren



Ik ben echt blij met mijn aanmelding in dit topic, super fijne link!!

Vriendin van mij heeft haar vloer laten lakken, heeft nu allemaal vlekken. Komt volgens die brogem omdat haar huis te vochtig is, zit nu in een welles nietes spelletje. Ik zou het of zelf doen, of als ik er toch voor betaal bij iemand waar ik garantie kan eisen :)

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:17

martinique schreef:
Doubtless: Wat een mooie groene kleur is dat zeg! Ik kan hem niet vinden bij Praxis op de website, heb je deze in de winkel laten mengen?


Ja!

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:44

Vanillia schreef:
Hebben jullie ervaring met houten vloeren? En dan in het bijzonder het laten schuren en opnieuw behandelen van een bestaande vloer? Ik heb via werkspot contact met 2 vakmannen hier in de buurt, alleen die geven allebei een ander advies obv mijn eisen (weinig onderhoud, niet uitbijten als kat er een keer overheen kotst, koele kleur). De een is heel stellig in zijn advies voor skyltlak, de andere zweert bij olie en hardwax.

Ik heb geen ervaring met houten vloeren, maar wel met Skylt. We hebben diverse eiken meubels (ook wastafelmeubel) en een vensterbank bij de gootsteen en het is prachtig spul: het hout blijft mat en onbehandelde uitstraling houden en erg goed beschermd. Het is wel duur spul.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:59

Gave tegels in de keuken! Heel mooi!

Mijn huisje is bijna leeg nog eventjes wachten want krijg volgende week pas de sleutel.. :')
Net nu ik dit weekend vrij leeg heb, anders had ik alvast wat over kunnen brengen..
Wachten duurt lang! :+

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:01

Thanks! Ik heb de vloerenman toch maar gemaild dat Skylt niet echt de afwerking is waar ik naar op zoek ben. Ik wil echt een koele kleur en ben bang dat Skylt te liefjes is, leuk als je voor een frisse witte inrichting gaat maar dat is mijn ding niet. Ik denk meer richting industrieel met stoere en wat donkere en zwaardere meubels. To be continued :)


Afbeelding
Soort van lafjes moodboard, maar geeft een idee :)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:10

Leuke style!

Ik ben nog steeds op zoek naar pannen, twijfel nog steeds aan die stalen pannen..

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:16

Grappig Vanilia, jouw moodboard vind ik juist ‘fris’ en ‘wit’ en niet donker, industrieel :))