Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:01

Na alle berichten over nieuwe kleden kreeg ik inspiratie. Het oude (wollen) kleed van de Kwantum was kwalitatief uitermate teleurstellend. Nu een zeer betaalbaar kleed van Ikea. En ook nog 10% korting.Afbeelding
Afbeelding

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:56

Leuk kleed, past prima!

Serieus nu de kerstboom? die komt er bij pas in met mijn verjaardag, 10 dagen voor kerst. En op 2 januari gaat hij er ook weer uit. Ik vind het heel gezellig een kerstboom maar niet te lang.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:57

Hier ook nog geen boom
Eerst maar eens de komst van de winter vieren voor de versiersel van de volgende viering

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:49

Hier gaat hij 6 dec op en 26 dec 's avonds de deur uit :') direct na sinterklaas op omdat ik het anders echt zonde van de moeite vind voor zo'n korte tijd, en meteen eraf omdat ik er altijd zo klaar mee ben door dat commerciele gebeuren, op naar oud en nieuw!

Leuk kleed Ceetje!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18044
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:25

Gisteren heeft mijn vader het andere wastafelmeubel voor me opgehangen en aangesloten en vandaag ben ik even aan de gang gegaan: ouwe kast eruit (die stond tussen douche en bad - waar je nu de plankjes ziet hangen) , paar leuke opbergaccessoires en een heleboel wegdonderen :D

Afbeelding

Toch een beetje een "nieuwe" badkamer zo :)

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:29

Fijn het Mies, hoe je met iets kleins toch een groot verschil kan maken...

Hier het plafond van twee lagen verf voorzien en de korte muur van een laag verf voorzien.
Kijken hoe het er uit gaat zien en wellicht zaterdag nog een laag aanbrengen :j

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 06:36

Afbeelding

Nog geen kerstboom, maar gisteren al wel even wat kleur uitgezocht bij Tuinland :D

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 07:08

Ceetje_bokt schreef:
Na alle berichten over nieuwe kleden kreeg ik inspiratie. Het oude (wollen) kleed van de Kwantum was kwalitatief uitermate teleurstellend. Nu een zeer betaalbaar kleed van Ikea. En ook nog 10% korting.]



Haha dat kleed heb ik ook...nu vervangen voor de zwart/witte grafische variant. De Blauw/witte heb ik nu op zolder liggen. Vind het leuk om af en toe af te wisselen.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 07:15

Afbeelding

Eerst Halloween hoor :j :D Dat past qua kleur ook bij de inrichting (oranjeroodgeel)

MarjaB, jouw inrichting vind ik sowieso heel mooi :j

Dat Ikea kleed staat goed zeg!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:53

@ Cer: Super leuk gedaan!!
@ MamaMiesje: Stoere foto van jezelf :D en lekker bezig geweest zo te zien. Mooi die plankjes!
@ Ceetje_bokt: leuk kleed, staat mooi bij de rest.

Momenteel ben ik mijn moeder aan het helpen met de inrichting. Haar ene muur is de kleur Flexa heartwood:

Afbeelding
(kleur is iets anders dan op de foto, deze is in het donker gemaakt)
Foto van Flexa zelf i.v.m. juiste kleur:
Afbeelding

En een bijpassende blauw aan de wand er tegenover:
Afbeelding

Oftewel, grijze wand van onderstaande Funda foto is "heartwood" en de wand recht tegenover is blauw.
overige wanden RAL 9010.
Afbeelding

En nu? Nu zou ik jullie hulp heel hard nodig hebben haha.

1. Over vloerkleden gesproken.. Weten jullie nog leuke adresjes voor mooie betaalbare vloerkleden?

2. Eerst wilden we gaan voor een vintage kleed, maar ben bang dat dit te druk wordt. Dus zit te denken aan een creme/wit kleed zoals onderstaande. Wat denken jullie?
https://www.kwantum.nl/catalog?location ... text%3dnia

3. En wat voor gordijnen zouden jullie plaatsen? Overgordijnen, inbetween gordijnen of vouwgordijnen?
Laatst bijgewerkt door Cardy op 27-10-17 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:57

Lastig Cardy! Haha wij zijn er qua gordijnen ook nog niet helemaal uit. Heb laatst wel hele leuke bij de karwei gezien.

Qua vloerkleed, denk dat bij jullie iets van wol wel mooi staat? Zo'n gevlochten of met bolletjes?
https://www.wolterswonen.nl/hay-peas-vl ... l?sel=2314

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:00

@ Marjan: Gordijnen vind ik inderdaad erg lastig! Bij mijn eigen huis ook nog niet de knoop doorgehakt haha.

Ik was toevallig al op zoek naar vloerkleden met van die bolletjes, net zoals uit die link van kwantum die ik een post hierboven had geplaatst. Ik ga eens kijken.

Denk je dat een natuurkleur beter staat? I.v.m. de 2 drukke muren? Want de vloer is namelijk wel erg wittig al.

edit: Ik denk dat het vloerkleed uit je link te duur gaat worden voor mijn moeder, heeft een budget van max. 250 euro en moet bij de bank komen te liggen. Bank zelf is 2,64 m lang en de lounge gedeelte is 2,11 m lang.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:03

Prachtig Marjan!

Ceetje prachtig zo! Leuke bank ook!

MamaMiesje, lekker bezig :D

Ik doe niet aan kerst, sinterklaas of halloween.. :+

Is de 2e foto niet haar huiskamer Cardy? Die is wel onwijs gaaf zeg!
Vloedkleden geen idee, vintage is wel erg leuk!
Ik zou voor vouw :)

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:06

Wat staat dat supermooi Cardy!!!
Hoe verzin je zoiets.... ?

Dat vind ik van veel creaties hier trouwens, supercreatief zijn jullie allemaal... Ik mis dat gen helaas :')

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:24

2e foto is van de website van Flexa om de kleur wat beter te laten zien.
Bedankt voor het compliment Cer! Vind het ontzettend leuk om te doen en nu mijn eigen huis bijna af is, was ik op zoek naar een nieuw huis om los te gaan whaha. En toen ging mijn moeder verhuizen <3 .

Het is wel lastiger voor een ander, want je moet rekening houden dat je er zelf niet in gaat wonen (en dus niet alles zo inricht naar je eigen smaak :') ).

Nu dus grote twijfel over vloerkleed..

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:29

nou ja vooral omdat je aangaf dat het voor je moeder is... ik weet natuurlijk niet hoe oud ze is, maar ik vind het wel heel goed passen! Absoluut niet oudbollig (mijn moeder is nog van bruin eiken) maar mooi fris, zacht en vrouwelijk :j

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:36

Ik heb een vrij hippe moeder, pittig kapsel en stoere kleding. Wordt morgen 58 jaar.
Haar vriend vindt het allemaal niet zo nodig, die zet het liefst alleen zijn meubels erin en klaar :') .
Maar ook die is helemaal blij met hoe het wordt, terwijl hij wel eerst erg sceptisch was over de "roze" kleur.

Dit was hun eerdere huis, precies zoals haar vriend het heeft ingericht. Heeft het huis gekocht en niks aan gedaan, alleen de hoognodige spullen erin gezet. Dat noem ik wel oubollig en mijn moeder vond het echt 3x niks:
Afbeelding

Daarnaast komen er houten, industriƫle meubels in:
Afbeelding

En zijn we bezig met deze kast op te knappen in soort antraciet krijtverf en zelfde soort blauw als de wand (komen nog deuren voor):

Afbeelding

Sorry voor de foto spam :o

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:38

oh maar met die meubels denk ik wel dat je er nog wat stoers intrekt inderdaad :j
Nu vond ik het wel vrouwelijk, het is dat je zegt dat haar vriend er ook gaat wonen, anders had ik dat zo niet geraden :D

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:52

Heel gaaf! Ben benieuwd naar het eind resultaat :j

Ik ben er nog steeds niet uit wat voor bank ik nou zal nemen..
Gisteravond ook weer te veel leuke ideeƫn gezien en opgedaan.
Tijd dat ik de sleutel krijg :')

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:14


noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:57

Cardy, ik vind het zelf mooi en sfeervol om gordijnen te combineren. Bij onze openslaande deuren hebben wij lichtgrijze inbetweens gecombineerd met donkere taupekleurige overgordijnen. Aan de voorkant hangen lichte taupekleurige plissegordijnen en zou ik ook daar graag dezelfde inbetweens als aan de achterkant willen voor de sfeer. Helaas nu geen geld ivm andere prioriteiten...

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 16:37

In het wanna-have-days foldertje van Wehkamp zag ik vandaag ook leuke vloerkleden vanaf 50 euro en andere interieur dingetjes staan. Vanaf 20 euro gratis bezorgd en als het niet bevalt, wordt het gratis bij je opgehaald. Kun je er een paar laten komen om te bekijken.

Ik heb geselecteerd op middelgroot en laagste prijs eerst

https://www.wehkamp.nl/wonen-slapen/vlo ... #Ns=P&PI=0

(geen aandelen, maar wel fan :) )

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:10

Cardy schreef:
@ Marjan: Gordijnen vind ik inderdaad erg lastig! Bij mijn eigen huis ook nog niet de knoop doorgehakt haha.

Ik was toevallig al op zoek naar vloerkleden met van die bolletjes, net zoals uit die link van kwantum die ik een post hierboven had geplaatst. Ik ga eens kijken.

Denk je dat een natuurkleur beter staat? I.v.m. de 2 drukke muren? Want de vloer is namelijk wel erg wittig al.

edit: Ik denk dat het vloerkleed uit je link te duur gaat worden voor mijn moeder, heeft een budget van max. 250 euro en moet bij de bank komen te liggen. Bank zelf is 2,64 m lang en de lounge gedeelte is 2,11 m lang.

Dat kleed met die bolletje hebben wij eruit gegooid. Na een jaar (eigenlijk al eerder) zag het er echt niet meer uit. Het is een heel leuk kleed, maar kwalitatief niet best. Kan ook bijna niet, die prijs voor een echt wollen kleed. Overigens kwamen we erachter dat de onderkant superleuk is (streepjes) we bewaren hem maar :D

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:50

Wij zijn gisteren begonnen met de wand, we zijn redelijk ver gekomen, vandaag verder klussen.
Paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:00

Ik vind de wand schitterend. Maar het tv kastje past imo nu niet meer bij. Die verdwijnt erin.