Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16505
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:15

Mooi huis! Zou alleen nog een grote plant bij de woonkamer neerzetten :D

masyo
Berichten: 213
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:38

@kentaro, die stond er toevallig nog haha. Ben gek van roze *\o/*

@MarjanB, Dankjewel! Het is nog niet af, moeten nog accessoires enzo erbij. Zat inderdaad ook aan een grote plant of zo'n grote stenen vaas/plantenbak. Ik ga eens zoeken

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:56

Masyo, prachtig huis heb je :j

ik ben aan het steigerhout begonnen voor de muur in de woonkamer, het is gebruikt hout dus druk aan het schuren :x

hopelijk krijg ik dat vandaag klaar, rest van de week werken dus dan zaterdag een begin maken.
verder hebben we inmiddels alles onderdelen binnen om een lamp te maken boven de eettafel, dat wordt een klus voor de zondag :=

afgelopen weekend opgepast bij een vriendin, om me niet te vervelen een keukentrolley meegenomen van een vriend die net verhuisd is, hij paste niet meer bij de rest dus had aangeboden hem te pimpen :x
Afbeelding
Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:05

Mooi masyo! Ik zou inderdaad nog wat (donkere) planten toevoegen.

Dana leuk kastje! Hoe ga je het steigerhout behandelen? Ik heb dit weekend ook naar hout gekeken, ben nog niet uit de behandeling. Denk dat ik het eerst wel wil schaven.

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:11

eerst schuren en dan als het op de wand zit kijken of het een grey of een white wash word, hangt er een beetje vanaf hoe donker het wordt in combinatie met de andere wand.
er komt sowieso ook nog verlichting achter maar dat moeten we nog bedenken :D

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:24

Wat ziet dat er leuk uit zeg Masyo! Ben benieuwd wat je verder aan accessoires in de woonkamer gaat doen, vind het er allemaal echt heel mooi uitzien!

Wat leuk gedaan Dana! Wat voor iets wil je gaan doen als TV wand?

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:19

ik heb eigenlijk nog geen idee, ik bedenk dat ik iets wil en gaandeweg komt er dan een plan boven :+
gelukkig kan mijn vriend daar inmiddels tegen, die tekent gewoon wat hij mooi vind en dan beginnen we en veranderd het nog 100x :=

het idee is een volledige steigerhouten wand waar de tv aan komt te hangen, verder zo min mogelijk poespas, dan later deze winter nog een meubel eronder maken voor versterker en dergelijke.... stapje voor stapje, het hout moet eerst drogen .

sowieso alle kabels achter de wand wegwerken en verlichting denken we ook nog over na.

een beetje dit idee maar dan anders :+ bij ons gaat het dan om de hele wand.
Afbeelding

Het gaat om de linker wand

Afbeelding

Bienotje

Berichten: 10875
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:06

Dana, mooi idee zeg. Leuk!

Masyo. Ook al mooie inrichting. Je plissegordijnen maken echt heel verschil in aankleding ook!

Leuk dat keukendingetje ook geworden :j

Hier zal ik zo ook ff foto van onze inrichting nu posten. Augustus verhuisd. Maar wil dan ook nog ff verkoopfoto bijsnorren voor jullie. Aardig veranderd namelijk ;-)

Houden jullie nog ff tegoed :)

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:18

Dana01, zoiets als tv wand is precies wat ik ook in gedachten heb :D
Ideaal al die draden weg. En we hebben nu zo'n grote box van de bose set en vind dat ding een doorn in het oog :P Die kan er dan mooi achter staan :D

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:38

Mooie dingen komen er voorbij zeg!

Mag ik vragen wat voor pannen jullie hebben? Ik zie door de bomen het bos niet meer, er is zoveel keus.
Wil wel pannen die ik zo vast kan pakken aan de handgreep zonder mijn handen te verbranden..

lor1_1984

Berichten: 12054
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:43

Ik heb de pannenset van Ikea aan kookpannen en daar losse koekenpannen, wokken en een hapjespan erbij van diverse winkels.
Nadeel van de Ikea pannen is dat ze erg dunne bodems hebben, ik ga over een tijdje dus kijken voor kookpannen met dikke bodem omdat dat minder snel aankoekt/brand naar mijn ervaring. :)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:50

Ik heb Royal VKB en Tefal pannen.
Wat ik bij Royal VKB fijn vind is dat je de deksel kunt "blokkeren" voor het afgieten.

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:52

gribaldi schreef:
Mooie dingen komen er voorbij zeg!

Mag ik vragen wat voor pannen jullie hebben? Ik zie door de bomen het bos niet meer, er is zoveel keus.
Wil wel pannen die ik zo vast kan pakken aan de handgreep zonder mijn handen te verbranden..


Dat hangt een beetje af van je warmtebron heb ik het idee.

Ik heb zelf een pannenset van Sola, volledig van metaal. Ongeveer zoals deze set:
https://www.sola-fabriekswinkel.nl/cs-p ... delig.html

Als ik een middelgrote of grote pan gebruik op een middelgrote pit, worden de handvaten niet heel erg warm. De kleine pan op de kleine pit wel.
Mijn ouders hebben iets soortgelijks, maar koken op inductie, dan worden die handgrepen ook niet warm ;) Dezelfde pannen van mijn ouders deden op gas wel iets anders :D (lees: handbescherming geboden)

Dus als je je niet wilt verbranden, zou ik gaan voor grepen van bakkeliet (?) of koken op inductie :D

Verder heb ik koekenpannen van Ikea, zijn gewoon superfijn en niet duur. :)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:08

Haha Janine ik moet het helaas met gas doen :P

Heb een mooie pannenset van Stoneline gezien, gietaluminium. Maar geen idee of dat ook echt iets is..
Stalenpannen zijn echt fantastisch maar zo prijzig..

Lor, ik kan via Ikea niet zien wat de dikte is die van Stoneline zijn 4,5 mm dik.

Jes, deksel blokkeren is inderdaad ook handig! Ga daar ook even naar kijken.

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:21

Gribaldi, Ikea heeft ook best wel dikke bodems! Geen idee wat gietaluminium is, maar het klinkt erg licht. Ik ben niet meer zo'n fan van lichte pannen sinds we Ikea pannen hebben :o (voor dat geld koop je ook een keer vaker een nieuwe pan)

8nnemiek

Berichten: 43424
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:27

Ik heb een gietijzeren tuinset. Dat gietijzer is niet heel licht, maar ook lang niet zo zwaar als gietijzer. Ik gok dat gietijzeren pannen qua gewicht ideaal zijn.. maar omdat het minder goed warmte geleidt heb ik zelf liever gietijzer (en aluminium werkt sowieso niet op mijn inductie kookplaat)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:30

Laatst bijgewerkt door Travellust op 25-10-17 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:32

8nnemiek schreef:
Ik heb een gietijzeren tuinset. Dat gietijzer is niet heel licht, maar ook lang niet zo zwaar als gietijzer. Ik gok dat gietijzeren pannen qua gewicht ideaal zijn.. maar omdat het minder goed warmte geleidt heb ik zelf liever gietijzer (en aluminium werkt sowieso niet op mijn inductie kookplaat)


Tuinset van gietaluminium neem ik aan dan? Ben ik wel een beetje nieuwsgierig naar!

8nnemiek

Berichten: 43424
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:48

De tuinset is echt ideaal :j
Meestal zijn deze setjes van gietijzer, maar dat roest heel snel en moet daarom behandeld of geschilderd worden, maar met aluminium hoeft dat niet, en ik vind dat verweerde uiterlijk juist zo mooi :j
Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:59

Jaaa, verweerd zijn ze het mooiste hoor! Ziet er mooi uit hoor!
Is het ook echt geschikt om op te zitten dan?

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:01

Ik heb tefal koekenpannen ,kookpannen zijn van BK geloof ik. Met plastic handvat vind ik niet prettig of hout etc

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:25

Klinkt goed Dana, ben erg benieuwd

gribaldi schreef:
Mooie dingen komen er voorbij zeg!

Mag ik vragen wat voor pannen jullie hebben? Ik zie door de bomen het bos niet meer, er is zoveel keus.
Wil wel pannen die ik zo vast kan pakken aan de handgreep zonder mijn handen te verbranden..

Als kookpannen heb ik Villeroy en Bosch, maar heb je wel pannelappen bij nodig, bakpannen heb ik allemaal van Tefal
Mijn ervaring tot nu toe is dat alle kookpannen waar je geen pannelappen nodig hebt, mindere kwaliteit heeft en snel wegslijt (vaak een plasticachtig iets dat toch zachtjes dunner wordt en smelt), bij mijn tefals heb je geen pannelappen nodig, maar ik weet niet wat voor types je zoekt (bak of kook)

8nnemiek

Berichten: 43424
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:47

Janine1990 schreef:
Jaaa, verweerd zijn ze het mooiste hoor! Ziet er mooi uit hoor!
Is het ook echt geschikt om op te zitten dan?

Ze zijn sterk genoeg, maar ze zijn niet heel erg comfortabel om een hele avond op te zitten. Met een paar kussens is het wel prima te doen :j
Maar ik heb ze vooral gekocht omdat ik ze zo mooi vond en zo gemakkelijk in onderhoud.

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:54

noviceh schreef:
Hannanas, hier mosgroen op de muur maar die is echt niet blauw? Juist een hele subtiele groen-grijstint.
Wat ik in de buurt van kiezelgroen vond komen was early dew (flexa), jade (karwei en le noir&blanc) en geordend (histor). Maar ik vrees dat die dan ook allemaal te donker gaan uitvallen? Goeie tips zijn er al voorbij gekomen!


Goede tips zeker! Dankjullie wel! Ik ga er wat mee doen.

@noviceh, early dew hebben we in de woonkamer, echt te donker voor de hal.
Ik heb nu histor kaartjes aan de muur hangen. De mosgroen lijkt idd koel/blauwig hier. Heb je een foto van bij jou?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:50

knabbelgirl schreef:
Klinkt goed Dana, ben erg benieuwd

gribaldi schreef:
Mooie dingen komen er voorbij zeg!

Mag ik vragen wat voor pannen jullie hebben? Ik zie door de bomen het bos niet meer, er is zoveel keus.
Wil wel pannen die ik zo vast kan pakken aan de handgreep zonder mijn handen te verbranden..

Als kookpannen heb ik Villeroy en Bosch, maar heb je wel pannelappen bij nodig, bakpannen heb ik allemaal van Tefal
Mijn ervaring tot nu toe is dat alle kookpannen waar je geen pannelappen nodig hebt, mindere kwaliteit heeft en snel wegslijt (vaak een plasticachtig iets dat toch zachtjes dunner wordt en smelt), bij mijn tefals heb je geen pannelappen nodig, maar ik weet niet wat voor types je zoekt (bak of kook)



Zoek nog van alles. Maar wel goed spul omdat ik er ook hobbymatig mee wil gaan koken..
Wil gerust investeren maar dan wel in degelijk materiaal :)