Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
palousa_boy

Berichten: 10425
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:38

Het duurste aan onze badkamer was de wc :+ die was nieuw.
De douchecabine was €100 ofzo tweedehands en de meubels kwamen uit de showroom dus ook flinke korting.

Onze huidige badkamer is 2x3 m omdat dat wel mooi uitkwam, de volgende badkamer zal wat groter zijn.

De vraag is dan alleen waar we het bad plaatsen, in de kleine of de grote badkamer.

_Daniella

Berichten: 8005
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:47

Meelezer meld zich :o

Wij zijn onze badkamer op dit moment aal het verbouwen. Na muurtjes slopen is hij nu 2.17 x 3.60m en word volledig betegeld.

We hebben een (groot) bad, badmeubel, wc en douche (dmv muurtjes en glazen deur) en we zitten op ca 5500,- inclusief alle bouwmaterialen.

Wel heeft mijn vader alles geïnstalleerd en gedaan dus geen uurloon. Tegelzetter is een kennis dus ook voordeliger tarief.


Badmeubel is middenklasse prijs en kranen iets duurder dus kan zeker goedkoper in dat opzicht.

Hoop dat je er wat mee kunt

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:28

ahh oke thanks voor de prijzen, we hebben gewoon uitgezocht wat we mooi vonden zonder naar prijzen te kijken. komen we aan douchecabine ( halfrond) een easydrain, regendouche met handdouche, wc pot zonder randje en badmeubel met spiegelbovenkast en tegels is betonlook, en oh ja een verwarming aan 4750. we zijn nu in afwachting van de prijs van een zzp er voor het instalatiewerk, we besteden op het slopen na alles uit.
( mijn man kan het installatiewerk in principe zelf, maar doet dat werk niet meer, en alle gereedschap moeten huren is ook duur.. :(

_Daniella

Berichten: 8005
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Friesland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:48

Oh dat is jammer dat hij dat niet meer heeft. Opzich zijn het niet heel veel gekke dingen wat er nodig is aan gereedschap? Mss kennissen die nog het eea hebben? Zou een hoop geld schelen:)

Moet er natuurlijk wel tijd zijn ook.

Bij ons was het idd ook nog inclusief spiegelkast. Douchedrain en designradiator. Helemaal compleet dus, toevallig ook betonlook tegels :P

Ir111

Berichten: 11978
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:54

robbie88 schreef:
ahh oke thanks voor de prijzen, we hebben gewoon uitgezocht wat we mooi vonden zonder naar prijzen te kijken. komen we aan douchecabine ( halfrond) een easydrain, regendouche met handdouche, wc pot zonder randje en badmeubel met spiegelbovenkast en tegels is betonlook, en oh ja een verwarming aan 4750. we zijn nu in afwachting van de prijs van een zzp er voor het instalatiewerk, we besteden op het slopen na alles uit.
( mijn man kan het installatiewerk in principe zelf, maar doet dat werk niet meer, en alle gereedschap moeten huren is ook duur.. :(

Ik heb zo'n beetje hetzelfde in mijn badkamer (2x2) en was daar de helft voor de kwijt. Ik heb wel gekeken naar prijzen. Uurloon lag hoger dan de uitgaven aan materiaal (was in ons geval slopen, afvoeren en opbouwen). Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. :)

karijn

Berichten: 5416
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:23

De badkamer is bij ons een meerjarenprojectje geworden. De commode uit de kinderkamer doet nu dienst als wastafelmeubel. Het blad heeft mijn schoonvader weer kaal geschuurd en afgelakt. De rest is wit. Een brede wasbak van de Ikea erop met twee kraantjes. Een flinke brede spiegel met een houten rand en je hebt iets unieks.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:12

karijn schreef:
De badkamer is bij ons een meerjarenprojectje geworden. De commode uit de kinderkamer doet nu dienst als wastafelmeubel. Het blad heeft mijn schoonvader weer kaal geschuurd en afgelakt. De rest is wit. Een brede wasbak van de Ikea erop met twee kraantjes. Een flinke brede spiegel met een houten rand en je hebt iets unieks.

Dat klinkt mooi! Heb je toevallig een foto? :)

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:13

Wij wonen nu twee jaar in ons huisje en zijn langzaam steeds meer dingen aan t vervangen. Nu gisteren gratis een dressoir ergens opgehaald. Nu ben ik in dubio wat voor kleur ik hem moet maken. Nu beetje zooitje in huis dus kan even geen foto's maken.

Maar verder wil ik ook gewoon gezellig meekletsen

Ceetje_bokt
Berichten: 5181
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:40

phormicola schreef:
Ben ik dan de enige die de pilaar leuk vind? Ik zou er een leuk boekenkastje rondom van maken. Of een plek voor mooie familiefoto's van generatie op generatie.

Een pilaar is op zich wel leuk, maar deze zit op zo'n onhandige plaats.

karijn

Berichten: 5416
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:43

Corelli schreef:
karijn schreef:
De badkamer is bij ons een meerjarenprojectje geworden. De commode uit de kinderkamer doet nu dienst als wastafelmeubel. Het blad heeft mijn schoonvader weer kaal geschuurd en afgelakt. De rest is wit. Een brede wasbak van de Ikea erop met twee kraantjes. Een flinke brede spiegel met een houten rand en je hebt iets unieks.

Dat klinkt mooi! Heb je toevallig een foto? :)


Ga ik doen maar moet eerst ff poetsen in de badkamer aangezien er van de week geklust is aan de badkuip.

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:47

Ik ben ook wel heel benieuwd naar t wastafel meubel :))

noviceh

Berichten: 4800
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:24

Je kan de badkamer inderdaad net zo duur maken als je zelf wilt. Wij waren uiteindelijk een stuk duurder uit, terwijl wij alles zelf gedaan hebben. Voor zo een 8m2 waren we vijftienduizend euro kwijt. Maar het resultaat mocht er zeker zijn!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18053
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:29

Over badkamers gesproken; kennen jullie dit al?
https://www.praxis.nl/bouwmaterialen/ho ... B2/5568622

Zijn dus volledige gladde en 100% watervaste wandplaten met een tegel/steenmotief of betonlook. Dus dan lijkt het of je stenen/tegels hebt, maar dan zonder al het gedoe van vies wordende groeven :D
Ik ga het zéker onthouden voor als onze badkamer aan de beurt is :j

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:42

MamaMiesje schreef:
Over badkamers gesproken; kennen jullie dit al?
https://www.praxis.nl/bouwmaterialen/ho ... B2/5568622

Zijn dus volledige gladde en 100% watervaste wandplaten met een tegel/steenmotief of betonlook. Dus dan lijkt het of je stenen/tegels hebt, maar dan zonder al het gedoe van vies wordende groeven :D
Ik ga het zéker onthouden voor als onze badkamer aan de beurt is :j


Ik heb ze al eens gezien in het echt, maar vond het niet mooi. Je ziet overduidelijk dat het nep is.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18053
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:45

Sjah, ik ben dan misschien lui genoeg aangelegd om dat te accepteren als het mij minder poetswerk geeft :')

DubbelFun

Berichten: 88789
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:57

Als je geen voegen wilt kun je beter een komplete Trespa plaat nemen. Die zijn er in alle kleuren en houtmotieven. Volledig waterdicht en makkelijk te lijmen.

wiifke

Berichten: 1476
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:59

Wij hebben onze badkamer helemaal zelf gedaan. Hij is wel op een ander plek in huis gekomen wat het enorm duur gemaakt heeft aan kosten voor regelwerk etc. Alle muren zijn ook volledig geaard. Heeft ons ongeveer tienduizend gekost. Badmeubel heeft mijn vriend zelf gemaakt en de boel moet nog afgewerkt worden maar de prioriteit hebben we even ergens anders op gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Hij is L vormig, deurtjes moeten nog gemaakt worden. Is de bedoeling dat dit van steigerhout of oude planken van de houten vloer gemaakt wordt.

Goof

Berichten: 28918
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:09

Nog meer mensen met een badkamer bezig dus. Ik ben nog steeds aan het bedenken wat ik wik en wat het handigst is. Mijn badkamer is maar 1.50 bij 1.60 en heeft ook nog 1 schuine wand. Zo onhandig....

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18053
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:10

Oh dat is inderdaad wel heel krap, Goof!

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:23

Wiifke wat zijn geaarde wanden?

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:43

Goof schreef:
Nog meer mensen met een badkamer bezig dus. Ik ben nog steeds aan het bedenken wat ik wik en wat het handigst is. Mijn badkamer is maar 1.50 bij 1.60 en heeft ook nog 1 schuine wand. Zo onhandig....


Lastig is dat he! Ik ben bij een zaak geweest waarbij een dame mee heeft geholpen om er iets moois van te maken. Hebben ruim 3 uur gezeten, maar het was het waard. En alles vrijblijvend. Zelf waren we er echt niet uitgekomen.

Goof

Berichten: 28918
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:45

Ja ik denk dat ik er ook eens iemand naar moet katen kijken ja.
De ruimte is klein, maar prima genoeg voor een douche en wastafel.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 01:11

Prachtige badkamers en tegels zie ik voorbij komen...!

Vraagje aan de mensen met een bank voor de cv: neemt dat niet veel warmte weg?

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 07:40

GamblersCup schreef:
Prachtige badkamers en tegels zie ik voorbij komen...!

Vraagje aan de mensen met een bank voor de cv: neemt dat niet veel warmte weg?


Als je afstand houdt tussen de bank en de cv dan kan de warmte er tussenuit, dan is het geen probleem. Hebben wij op dit moment ook en ervaren er geen nadelen van. Bank zelf wordt ook niet te warm.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:03

Op zich word de ruimte gewoon verwarmd (wel wat ruimte er tussen idd )
Maar ik heb in hier en in het vorige huis de bank voor de verwarming en tegen een andere muur gehad en merk absoluut wel verschil