Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:26

Mooie stoelen MDH!
Oogt nog wel erg strak doordat de muur nog kaal is, maar dat komt vast goed! ;)

Gaan jullie ook nog iets aan de vloer doen?

Kenyada, supergaaf! En gewaagd! Maar het voorbeeld is echt heel erg gaaf!

Kamerplanten, lastig zeg... Ik moet ook nog wat... Maar ik moet nog zoveel.. Heb nog steeds geen (bar)kast, aquariumkast heb ik ook een hard hoofd in dat die ooit gaat komen :+ En diezelfde persoon zou ook een pilaar voor me maken, maar ik denk dat ik zelf maar moet gaan zagen en timmeren... Eigenlijk moet ik dat zelf toch ook wel een beetje kunnen. In ieder geval zo'n pilaar.

Op dit moment is het naast mijn tv ook wel erg kaal, ik had er een boeketje staan, maar die komt steeds net niet uit qua tijd en de bloemenzaak heeft niet altijd mooie boeketjes (eigenlijk alleen op zaterdag).

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:37

Aan de muur komt de booglamp die ik laatst geplaatst heb. :j
Nee, de vloer blijft zo. Komt alleen een kleed in de zithoek :)

Kamerplanten hebben wij nu wel genoeg voorlopig :')

Zelf een strilitia? Gekocht.
Een vetplantje van vrienden gekregen, eem vetplantje van mijn oma gekregen en afgelopen zaterdag een aantal cactussen gekregen van vrienden :+

Wellicht dat ik nog iets groots wil maar ik wil niet alleen groen :n

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:42

Neem aan dat je ook iets aan de muur zelf hangt? :P Een mooie foto, een plankje met daar iets leuks op etc.?

Strelitia, vet gave plant! Is die een beetje te verzorgen? Lijkt me zo lastig :')

Laatst ook iets gaafs gezien, een groene plant met felrode bloemen, had wel wat weg van de strelitia.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:54

Niet in dat stukje van de kamer :')
Tenminste... Voorlopig nog niet. Zeker geen plankjes met iets er op :n
De muur van de keuken gaat er uit en met de lamp bij de lange muur wordt het met foto's etc alleen maar druk :o

We hebben wel bij mijn ouders in de collectie een paar leuke kastjes gezien, maar we moeten nog even zien hoe we die gaan plaatsen.
Kastjes moeten een functie hebben dus daar moet je makkelijk bij kunnen, maar je moet je hoofd niet stoten als je opstaat van de bank :')

Ik wilde graag een strelitia (wat een rotwoord) omdat mijn opa dat hele mooie bloemen vond en we die ook in zijn rouwwerk gehad hebben.
(Als mijn opa nog leefde zou een kleed uitzoeken een stuk makkelijker zijn :') )
Ik geef ze 1 keer in de week een half kopje water. Geen idee of dat goed is, maar ondertussen leven ze al een maand... Een record voor mij, aangezien ik geen groene vingers heb, eerder dodelijke :')

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:09

Even tellen... Hier beneden zo'n 15 plantjes staan: erwtenplantje, vleesetend plantje, 4 minicatussen en 2 minivetplantjes, grote yucca, grote drakenplant, 2 grote anthurium, 2 aloë vera, 2 soorten rhipsalis, zinkvaren, slaapkamergeluk, vriesea, sanseveria, peperomia. Dat zijn er zeker meer? Het lijkt nu net alsof het hele huis vol staat, maar dat valt wel mee haha!

Behang vind ik trouwens niets, kwestie van smaak. Hebben jullie iets met auto-/motorsport?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:18

noviceh schreef:
Even tellen... Hier beneden zo'n 15 plantjes staan: erwtenplantje, vleesetend plantje, 4 minicatussen en 2 minivetplantjes, grote yucca, grote drakenplant, 2 grote anthurium, 2 aloë vera, 2 soorten rhipsalis, zinkvaren, slaapkamergeluk, vriesea, sanseveria, peperomia. Dat zijn er zeker meer? Het lijkt nu net alsof het hele huis vol staat, maar dat valt wel mee haha!

Behang vind ik trouwens niets, kwestie van smaak. Hebben jullie iets met auto-/motorsport?


Jouw plantensmaak <3

I love it! Welke kleuren vriesea en anthurium heb je?

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:21

Ik heb vandaag nieuwe plantjes en potjes gekocht!
Allemaal vetplantjes in de hoop dat ze het overleven.Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:23

asjemenou schreef:
Ik heb vandaag nieuwe plantjes en potjes gekocht!
Allemaal vetplantjes in de hoop dat ze het overleven.[ [url=m/y9IOHY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel erg leuk zo samen!
Waar zijn de potjes van/waar heb je ze vandaan?

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:27

noviceh schreef:
Even tellen... Hier beneden zo'n 15 plantjes staan: erwtenplantje, vleesetend plantje, 4 minicatussen en 2 minivetplantjes, grote yucca, grote drakenplant, 2 grote anthurium, 2 aloë vera, 2 soorten rhipsalis, zinkvaren, slaapkamergeluk, vriesea, sanseveria, peperomia. Dat zijn er zeker meer? Het lijkt nu net alsof het hele huis vol staat, maar dat valt wel mee haha!

Behang vind ik trouwens niets, kwestie van smaak. Hebben jullie iets met auto-/motorsport?


Ik heb niks met auto en motorsport. Maar vriend rijdt zelf motor en is een fanatieke formule1 kijker.
Dit behang is n foto van de Nurburgring in duitsland.
Heb wel gezegd: als dat behang er komt mag ok de kleuren kiezen voor de slaapkamers haha!

Leuke plantencollectie heb je!!! Ik ben dol op groen in huis. Maakt t gelijk gezellig en af.

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:54

Leuk asjemenou!

Tja Janine, dat is nogal een dingetje... Vriesea is rood, ooit eens van mn moeder kado gekregen. Anthurium is wit, mijn favoriet. Heb bijvoorbeeld in de tuin 70 witte hortensia's gepland. Vind dat zo mooi in contrast met het groen van de plant zelf.

Close-upje:

Afbeelding

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:04

Ik lees al een tijdje mee. Wat een prachtige inrichtingen komen er voorbij!

Ik kan zelf bijna foto's gaan plaatsen, 1 november is de overdracht en kan ik eindelijk beginnen in mijn huisje! :D Heel spannend.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:13

Janine, ik heb alles bij de Coppelmans bij elkaar gezocht.

Ik zag hier laatst een keer bij iemand een plankje met plantjes voorbij komen,en dat vond ik er zo leuk uitzien!

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 00:47

Ik kom ook nog even inbreken met een vraag! Of eigenlijk een paar vragen ter inspiratie.
Ik ben op zoek naar iets voor in de vensterbank, is ongeveer 3 meter lang en ik heb geen idee wat ik daar wil, wat hebben jullie daar staan? Dacht aan mooie potten of toch schemerlampen erbij? Maar ik heb zo'n industriele booglamp in mijn zithoek en kan daar nog niks passends bij vinden.
Daarnaast zoek ik ook nog mooie gordijnen, de banken zijn grijs en de vloer is hout, meubels hout en wit, dacht zelf aan toch grijs of toch meer wit? Ik weet het niet zo goed.
Misschien dat jullie nog wat weten en inspiratie willen delen. :) Ben benieuwd.

BeFunny

Berichten: 10544
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:16

Dat behang is misschien wel iets voor mijn vriend op zijn kantoor, waar heb je dat besteld?

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:38

waxmeltsenzo schreef:
Dat behang is misschien wel iets voor mijn vriend op zijn kantoor, waar heb je dat besteld?


Via de Duitse amazon.

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:39

Aan dat plankje met plantjes moet ik ook regelmatig denken, zo leuk!

Maaike: op onze vensterbank van 5 meter staan 2 grote windlichten, 2 grote ovalen bloempotten met anthuriums, een klok en een houten ovaaltje met gat (volgens mijn man een vulva :') 0. Op onze andere vensterbank van een meter staan 2 hoge aardewerk vazen met kunst katjestakken erin.
Heb je een foto van de kamer? Wat voor gordijnen wil je? Vitrage, inbetween of overgordijnen? Of helemaal iets anders? Wit zou ik niet snel voor kiezen, dat is erg kil en oogt goedkoop (vind ik!). Wij hebben inbetweens gecombineerd met overgordijnen. De inbetweens zijn heel lichtgrijs. Geeft net iets meer sfeer dan witte. We hebben ze bij Leen Bakker vandaan, daar kan je tegen borg gordijnen mee naar huis nemen. Kan je gelijk zien of het in de ruimte past!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:49

Heeft iemand hier ervaring met de bankstellen van Leen Bakker :)?

Ik heb een mooie gezien maar heb geen mogelijkheid de bank irl te bekijken en wil dus online bestellen.

BeFunny

Berichten: 10544
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:51

Kenyada schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Dat behang is misschien wel iets voor mijn vriend op zijn kantoor, waar heb je dat besteld?


Via de Duitse amazon.



Bedankt ik ga eens spieken, misschien hebben ze ook wel iets met een Ducati

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:10

_San87_ schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de bankstellen van Leen Bakker :)?

Ik heb een mooie gezien maar heb geen mogelijkheid de bank irl te bekijken en wil dus online bestellen.


Geen ervaring met de banken van leen bakker, maar online bestellen van een bank die je nooit gezien hebt en waar je niet op gezeten hebt lijkt me geen goed plan :o

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:15

Wij hebben 2 bankstellen gehad van leenbakker.
De eerste wel kunnen bekijken in de winkel. Hij zat echt prima.niks mis mee voor dat geld.
Helaas kotste mijn hond erover en kreeg de lucht er niet meer uit. Dus die is naar de stort gegaan .
De 2e wel online besteld.
Prima bankje, zat ook goed alleen de stof waar die van gemaakt is is echt en hel. Zo statisch als de pest. Deze staat nu op de speelkamer van de kinderen.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:17

Pittig behang Kenyada! Ik ben erg benieuwd hoe dat wordt!

Leuke plantjes komen er ook voorbij!!

maai_ke schreef:
Ik kom ook nog even inbreken met een vraag! Of eigenlijk een paar vragen ter inspiratie.
Ik ben op zoek naar iets voor in de vensterbank, is ongeveer 3 meter lang en ik heb geen idee wat ik daar wil, wat hebben jullie daar staan? Dacht aan mooie potten of toch schemerlampen erbij? Maar ik heb zo'n industriele booglamp in mijn zithoek en kan daar nog niks passends bij vinden.
Daarnaast zoek ik ook nog mooie gordijnen, de banken zijn grijs en de vloer is hout, meubels hout en wit, dacht zelf aan toch grijs of toch meer wit? Ik weet het niet zo goed.
Misschien dat jullie nog wat weten en inspiratie willen delen. :) Ben benieuwd.

Heb je misschien een foto zodat we een beetje kunnen zien hoe de omgeving eruit ziet? Dat vind ik zelf altijd bepalend ervoor.
Maar hier heb ik op de vensterbank (ook 3 meter) allemaal orchideëen, ze zeggen dat die niet van direct zonlicht houden, maar daar doen ze het hier juist altijd het beste mee.
Er komen nog 2 mooie houten dichte kaarsendingen (met glazen raampjes enzo, ernstig de naam kwijt)

San87 ik ben het eens met Mirim, ik zou hem echt eerst ergens testen en er anders niet aan beginnen. Het is zo persoonlijk of een bank wel of niet lekker zit!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:19

Het is toch mogelijk om de bank online te bestellen en af te laten leveren in de winkel??
Je hebt neem ik aan gewoon retourrecht dus als je hem dan niks vind hoef je hem toch niet te nemen?

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:22

Wij hebben nu twee banken van Leen Bakker. Ze zitten heerlijk maar de kwaliteit van de stof is minder. Onze katten haken aan de banken waardoor hij dreadloks heeft :'). Vorige bank had dat veel minder snel dan deze.
We hebben de banken trouwens gekregen en anders waren we ook nooit voor deze gegaan door de katten ;).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:30

mirim schreef:
_San87_ schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de bankstellen van Leen Bakker :)?

Ik heb een mooie gezien maar heb geen mogelijkheid de bank irl te bekijken en wil dus online bestellen.


Geen ervaring met de banken van leen bakker, maar online bestellen van een bank die je nooit gezien hebt en waar je niet op gezeten hebt lijkt me geen goed plan :o


Waarom niet? Bank kan gratis retour.

Mijn ouders gaan bij de Leen Bakker bij hun in de buurt kijken hoe de kwaliteit van de stof is en hoe de bank zit. Dus komt goed.

Fijn te lezen dat de ervaringen tot nu toe goed zijn. Stoffering is blijkbaar wel een aandachtspuntje, ga ik ze doorgeven.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:23

Om welke bank gaat het San?