En daar zit je dan in het donker op het platteland, met enkel wat kaarsjes om je heen.
En dan pas merk je hoe afhankelijk je bent van de elektra. Geen licht uiteraard, geen telefoon, maar ook geen waterkoker/oven/kookpit.. en zelfs geen verwarming of douche. De koelkast en vriezer moeten dicht blijven..
Houtkachel flink opgestookt en een pasta ovenschotel gemaakt in het oventje van de houtkachel, wat natuurlijk wel zijn charme heeft
Maar in plaats van de oudejaarsconferance hebben we levensweg gespeeld.. bij kaarslicht dus, haast geen doen
Enfin, een paar uur later was de kabel gerepareerd.
..totdat vanochtend om 8 uur ineens de tv op sneeuw sprong, en een seconde later helemaal uit. En jawel, door de eerdere stroomstoring bleken de kabels verderop ook kapot te zijn gegaan, en inmiddels ligt er verderop in de straat/akker een sleuf open van tientallen meters lang, 5 verschillende busjes met allerlei werklui.. en wij zitten hier in een donker huis terwijl er buiten sneeuw ligt
Ik ben zó blij met onze houtkachel
Maar het is zo vreemd hoe gewend je aan de stroom bent. Elke keer wil je de lichtschakelaar weer aan zetten haha. Mijn vriend vroeg nog of de schrikdraad wel uit stond toen we er onderdoor kropen
Maar het is vooral te hopen dat de diepvries niet compleet ontdooit. Het gebeurt hier in Nederland niet vaak, maar áls het gebeurt dan kan het zomaar een lange tijd duren natuurlijk.
Wij hadden gelukkig redelijk veel kaarsjes in huis, en gelukkig lucifers en een zaklamp, maar ik ga wel nog een bureaulamp op batterijen zoeken, want alleen met kaarslicht en zaklampen werken is geen doen!
Zijn jullie voorbereid op iets als een stroomstoring? Hebben jullie een noodpakket ofzo thuis? Licht? Water?
Ik hoop dat de stroom hier snel weer aan gaat, mijn telefoon begint leeg te raken
We konden niets vinden dat problemen veroorzaakte, alleen 1 spotje in de badkamer die stuk was. De volgende ochtend vonden we het probleem, dat spotje was gewoon ontploft, alleen het buitenste glaasje van het hallogeenlampje was nog heel, verder alles binnenin stuk en zwart.

) hebben
35 euro voor 4 uur, en daarna wordt dat bedrag per uur verhoogd.