Ga ik het redden met deze huurprijs? Wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:53

Zitten daar je gas water en licht ook al bij in? Bij die 375,69? Woonverzekering gaat ook omhoog ivm hogere aantal m2. Is niet veel maar wel elke maand een paar euro. Ook je eigen zorgverzekering? VVE? Gemeente belastinge? Afval en rioolrecht ed?
Ik betaal al ruim 450 euro per maand aan zorgverz, autoverz, autobelasting, telefoon abb en g/w/l. Ik heb een A++ huis. Hier heb ik nog niet eens mijn gemeente belastingen ed bij gerekend, evenals mn diesel en boodschappen. Ik vind het knap als het je lukt...

_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 15:57

Bij die 375 zit echt alles in..! Ook de gemeente belastingen etc.
Ik stook ontzettend weinig, omdat ik 40 uur werk en 's avonds sport.
In het weekend zet ik de verwarming pas einde van de middag aan. Wellicht dat jij daarom wat meer betaald aan vaste lasten?

Edit: ik heb hier dus geen boodschappen en benzine af getrokken maar dat was wel duidelijk denk ik.
Daarnaast betaal ik mar 95 euro aan zorgverzekering (korting via de zaak), dus dat kan ook veel schelen.
En mijn autoverzekering kost mij 65 euro.. dus daarin zit ik ook laag. :)
Laatst bijgewerkt door _Dribbel op 02-01-17 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:59

3000 om een geheel nieuw huis in te richten is denk ik erg magertjes... Ik ben namelijk net verhuisd. Ik heb niks geks gedaan en had al 10.000,- nodig. Alleen voor een vloer ben je zo al 2000 euro voor kwijt. Evenals dat je evt meubels bij moet kopen omdat je 'groter' gaat wonen.

Het is niet om je ontmoedigen maar verhuizen kost zoveel geld. Daar heb ik me ook in vergist...

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:00

Alenthe05 schreef:
3000 om een geheel nieuw huis in te richten is denk ik erg magertjes... Ik ben namelijk net verhuisd. Ik heb niks geks gedaan en had al 10.000,- nodig. Alleen voor een vloer ben je zo al 2000 euro voor kwijt. Evenals dat je evt meubels bij moet kopen omdat je 'groter' gaat wonen.

Het is niet om je ontmoedigen maar verhuizen kost zoveel geld. Daar heb ik me ook in vergist...


Ik heb t voor minder gedaan hoor en ik moest echt ALLES, van meubels tot electronica. Dus nee het hoeft echt niet 10.000 te kosten als je al meubels hebt. Vloer is wel duur maar ook daarin heb je veel verschil :)

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:01

Alenthe05 schreef:
3000 om een geheel nieuw huis in te richten is denk ik erg magertjes... Ik ben namelijk net verhuisd. Ik heb niks geks gedaan en had al 10.000,- nodig. Alleen voor een vloer ben je zo al 2000 euro voor kwijt. Evenals dat je evt meubels bij moet kopen omdat je 'groter' gaat wonen.

Het is niet om je ontmoedigen maar verhuizen kost zoveel geld. Daar heb ik me ook in vergist...


Wij zijn 2500 kwijt en hebben dan een leuke inrichting. Wel van de Ikea en bed, banken en salontafel zijn er al. Evenals de apparaten, maar lijkt me dat ts die ook al heeft. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk!

10.000 lijkt me wat aan de hoge kant om eerlijk te zijn..

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:02

Ik werk 100% en onregelmatig dus heb ook niet vaak de verwarming ed aan. Heb een zonkamer en daar komt veel warmte gratis binnen. Ik betaal iets meer zorgverzekering dus dat is wat je overhoud idd. Je betaald ook een bedrag voor het vastrecht van de Nuon ed.

Ik vind het leuk om dit topic te volgen. Kijken waar ik evt nog op kan besparen ed. Leren van mekaar.

_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 16:03

Alenthe05 schreef:
3000 om een geheel nieuw huis in te richten is denk ik erg magertjes... Ik ben namelijk net verhuisd. Ik heb niks geks gedaan en had al 10.000,- nodig. Alleen voor een vloer ben je zo al 2000 euro voor kwijt. Evenals dat je evt meubels bij moet kopen omdat je 'groter' gaat wonen.

Het is niet om je ontmoedigen maar verhuizen kost zoveel geld. Daar heb ik me ook in vergist...


Ik ga niet groter wonen... Het scheelt 5 a 10 m2.
En daarnaast, ik heb alles al. :) Al wil ik sommige dingen wel vervangen natuurlijk!

Ik heb hier een vloer in gelegd voor 900 euro, dus ja het kan voor 2000 euro maar zo gek maak ik het dan weer niet..

Maar bedankt voor je bericht!

Yessy

Berichten: 23036
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:04

Ons vorige huurhuis was een nieuwbouwwoning, gelukkig wel met bouwbehang maar we hadden 100m2 goede kwaliteit laminaat met extra isolerende ondervloer voor nog geen 1500 euro. Dus voor een euro of 700 moet je vloer wel klaar zijn. Reken 300 euro voor verf en kwasten, 200 euro voor verhuizing (huur vrachtwagen 1 dag en eten/drinken voor vrienden/familie die komen helpen) en 300 euro voor random overige (verhuisdozen enzo) en je bent voor 1500 euro klaar :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:05

ik snap de vraag niet zo goed van het topic..
want je houd toch 500 in de maand over?

het niet redden zie ik echt als na betaling van de vaste lasten, nauwelijks voldoende geld overhouden om van te leven.. als je flink kunt sparen + geld over hebt voor leuke dingen en dat tesamen 500 euro bedraagt, dan heb je het toch vreselijk goed?

zelfs met 280 euro over, na de boodschappen en sport is een goed leven toch?
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 02-01-17 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 16:06

Alenthe05 schreef:
Ik werk 100% en onregelmatig dus heb ook niet vaak de verwarming ed aan. Heb een zonkamer en daar komt veel warmte gratis binnen. Ik betaal iets meer zorgverzekering dus dat is wat je overhoud idd. Je betaald ook een bedrag voor het vastrecht van de Nuon ed.

Ik vind het leuk om dit topic te volgen. Kijken waar ik evt nog op kan besparen ed. Leren van mekaar.


Zit jij bij Nuon?
Ik zit bij greenchoice.. Het verbaaste mij echt hoe weinig ik moet betalen. En krijg elk jaar weer zo'n 300 euro terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:07

Ik zou de voors en tegens (van oude en nieuwe woning) op papier zetten en kijken of ik het verschil in huurprijs het waard zou vinden.
Persoonlijk zou ik jou genoemde schots en scheef vd woning voor lief nemen en zo meer te kunnen sparen dan een gloednieuwe woning en minder te besteden hebben. Mits de oude woning op instorten staat bwv spreken :=
Uit ervaring weet ik wel dat een minder besteedbaar inkomen, door je hogere huur, je achteraf wel eens wat zuur op de maag kan komen te liggen.

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:07

Ik moest idd wel meubels kopen, kwam van een klein app van 50m2 en heb nu een huis van 120m2. Is idd een verschil. Maar er lag al een vloer in maar ook raamdecoratie is duur, ik heb ook gordijnen van de Ikea en gamma hangen. Ben je zo 500 voor kwijt.

Je kunt het goedkoper doen ed maar al die kleine dingetjes tikken zo enorm aan. Plintjes ed,, gordijnen, decoratie.

Ik wil ook niet zeuren oid maar het is niet goedkoop. Dat is wat ik ermee bedoel. Het zou zo zonde zijn dat er onverwachte dingen gebeuren en je hebt geen geld meer en je werkt alleen voor je vaste lasten.
Laatst bijgewerkt door Alenthe05 op 02-01-17 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:09

_Dribbel schreef:
Alenthe05 schreef:
Ik werk 100% en onregelmatig dus heb ook niet vaak de verwarming ed aan. Heb een zonkamer en daar komt veel warmte gratis binnen. Ik betaal iets meer zorgverzekering dus dat is wat je overhoud idd. Je betaald ook een bedrag voor het vastrecht van de Nuon ed.

Ik vind het leuk om dit topic te volgen. Kijken waar ik evt nog op kan besparen ed. Leren van mekaar.


Zit jij bij Nuon?
Ik zit bij greenchoice.. Het verbaaste mij echt hoe weinig ik moet betalen. En krijg elk jaar weer zo'n 300 euro terug.


Nee Essent, wij zitten met stadverwarming ed, dat kan alleen bij essent. Anders hadden wij het idd ook anders gedaan.

_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 16:14

Ik was van plan om mijn huidige vloer dan mee te nemen en die boven te leggen in de slaapkamers en overloop.
Voor beneden zou ik een nieuwe vloer moeten kopen en dat zou dan ongeveer 30 m² zijn. Dus ik ben dan echt geen 2000 euro kwijt. :)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Ga ik het redden met deze huurprijs? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:55

In je berekening van je vaste lasten zie ik geen kleding terugkomen, of reparatie/vervanging van je auto, vervanging van witgoed.

_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 17:57

Klopt, daar is mn buffertje voor!
Kleding doe ik van zakgeld.. Dat leek mij vanzelfsprekend.

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ga ik het redden met deze huurprijs? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:49

Uitgaande van de reacties van de meeste bokkers kan bijna niemand meer een huur huren.

Met jou inkomen gaat de huurtoeslag ook omhoog als je duurder gaat huren dus daarin wordt meer gecompenseerd. Een nieuwbouwwoning is veel zuiniger, wij betaalden de eerste jaren hier in een woning van 2009 energielabel A 125 euro aan voorschot voor gas en energie. Toen waren we allebei thuis, stookten we best flink en werd er veel en lang gedoucht. Aan water zijn we zo'n 90 euro per jaar kwijt. Kans is groot dat daarin jou lasten dus enorm zullen dalen ten opzichte van een slecht geisoleerde jaren 40 woning. Ik zou het zeker doen, woongenot is zo belangrijk. Je hebt tot Mei om nog wat extra te sparen voor het inrichten of om een buffertje op te bouwen.

Artimes

Berichten: 497
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Ga ik het redden met deze huurprijs? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:08

Verhuizen en inrichten kun je qua kosten echt zo gek maken als je wilt, ik heb al mijn meubels (en dan ook echt alles) bij outlets gekocht en was 1200 euro kwijt.

Ik denk dat het echt makkelijk kan :)

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Ga ik het redden met deze huurprijs? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:26

Ik had voor 500 een complete inboedel
De kringloop en tweedehands zaken hebben vaak best goed spul.
Al heb je niks en is het voor even dan is het goed te doen.

Artimes

Berichten: 497
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:39

AfricanLady schreef:
Ik had voor 500 een complete inboedel
De kringloop en tweedehands zaken hebben vaak best goed spul.
Al heb je niks en is het voor even dan is het goed te doen.


En als je handig bent en ze pimpt is het nog extra leuk!

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:52

Artimes schreef:
AfricanLady schreef:
Ik had voor 500 een complete inboedel
De kringloop en tweedehands zaken hebben vaak best goed spul.
Al heb je niks en is het voor even dan is het goed te doen.


En als je handig bent en ze pimpt is het nog extra leuk!



Klopt :D

Lautje138
Berichten: 159
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:03

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik mis de servicekosten van de nieuwbouwwoning. Die gaan vaak nog over de huurprijs heen en kunnen ook best hoog zijn.
Heb je ook rekening gehouden met je verplicht eigen risico voor de zorgverzekering? Er kan altijd iets medisch gebeuren waardoor je dit wel moet betalen. Misschien ben je nu gezond en gebruik je niets van je eigen risico maar je weet nooit wat er in dat jaar kan gebeuren waardoor je toch medicatie nodig hebt of een röntgen foto. En dat geld natuurlijk ook voor je tanden. Misschien heb je nooit wat, maar voor je t weet heb je ineens kiespijn en een wortelkanaal behandeling nodig. Hier zijn ook röntgenfoto's en bijvoorbeeld een verdoving voor nodig wat niet of gedeeltelijk vergoed wordt door de verzekering. En dan slinkt je 1000 euro potje hard terwijl het met 80 euro per maand niet snel aangevuld wordt. En ik lees dat je een auto hebt en weet wat het kost. Maar stel je distributie riem gaat naar de mallemoer, of er gaat iets anders stuk wat vervangen moet worden, dat kan al snel tot in de honderden euro's oplopen.
Het is duidelijk dat je inderdaad een andere woning wilt. Maar ik zou toch kijken of er iets met een lagere huurprijs is. Uit ervaring weet ik dat onvoorziene kosten toch duurder kunnen uitvallen dan vooraf ingecalculeerd en ook de huurprijzen kunnen jaarlijks stijgen. Vooral omdat je nog niet zeker weet of je loons verhoging krijgt, en wat je daar netto van overhoud. Het kan best zijn dat je in een hogere belasting tarief komt en dan kan het netto toch best tegen vallen.
Misschien kun je het nog een jaartje volhouden in je huidige woning. Dan weet je iig zeker of je loonsverhoging krijgt en hoe dat voor je uitpakt.
En inderdaad wat sommigen al meer zeggen, je kunt niet meer terug naar sociaal huren mocht alles toch tegen vallen.

_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 20:24

Ik heb geen servicekosten..! Alleen de appartementen boven hebben dat.

Edit : dit betreft ook een sociale huurwoning.

Zorgverzekering heb ik een laag eigen risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:40

Zolang je nog geld over houdt om iets per maand te sparen: lekker doen! Desnoods doe je niet elke maand €200 aan leuke dingen besteden en misschien valt er nog makkelijk te bezuinigen op je boodschappen.

In een goede maand hou ik net €20 over :')

BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ga ik het redden met deze huurprijs? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:54

Of je gaat het huren, of je blijft nog een jaar of twee zitten waar je zit en heel hard sparen, dus echt zuinig worden. Dan zou er over twee jaar met inleg van eigen geld misschien wel een eigen woning in kunnen zitten. Ga je nu duurder huren dan is sparen voor een eigen huis veel lastiger. Ondanks dat het schots en scheef is, je er slechte herinneringen aan hebt, het is maar een paar muren met een dak waar jij, zo blijkt uit je berichten, zeer weinig bent. Dus doe daar je voordeel mee en begin nu extra te sparen en veel te bezuinigen. Dit zou ik een kind van mij adviseren.