Ideeën voor badkamer gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Ideeën voor badkamer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 20:54

Goedenavond,

op termijn willen wij de badkamer laten verbouwen en ik dacht misschien heeft bokt nog wel leuke ideeën. Ik zou graag een bad en douche willen, qua ruimte zou je zeggen dat het wel past, maar als ik het dan ontwerp op een plattegrond valt het toch tegen. Ik heb een plattegrond gemaakt zoals het nu ongeveer is en zoals ik een idee had, maar ik heb de wc bewust groot gemaakt om te laten zien dat je dat eigenlijk minimaal als ruimte voor wc nodig zou moeten hebben dus dat past niet. Dan hebben we ook nog te dealen met een raam die niet ideaal gesitueerd is, maar die wel moet blijven :Y) . We zijn niet zo groot dus het bad heb ik aangepast naar de breedte 170 en dat is ook verkrijgbaar. De douche is 90x90 op de tekening.

Afbeelding

Dit is ongeveer de situatie nu onder de kachel hebben we nog zo'n ikea handdoekenrek hangen met van die metalen buizen die je tegen de muur kunt draaien.
Afbeelding

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:32

Een hoekbad is misschien wel een goed idee, dan kan de douche aan de ene kant en het toilet aan de andere kant.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 21:51

Een hoekbad is vaak wel maar 140 dus daar kun je niet echt in liggen. Het zou een optie kunnen zijn, maar als het op de een of andere manier uitkomt is het wel lekker als het ook echt een ligbad is a 160/170

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:10

Is een bad met douchegedeelte geen optie? M'n vader heeft dit als bad.

Afbeelding

Wil je in bad, dan ga je liggen. :P Wil je douchen, dan sta je in het ronde gedeelte met een douchegordijn eromheen. Ze hebben ze ook met douchecabine er vast op zie ik. Spaart je de douchecabine uit, dus je zou het bad dan bijvoorbeeld een kwartslag kunnen draaien op de bovenste plattegrond. :)

Afbeelding

Afbeelding

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:12

En als je de wc een kwartslag draait?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:20

Hier ook een hoekbad, en ik kan er net lekker tot mijn schouders onderwater liggen als ik mijn knieën een beetje optrek totdat ze net niet uit het water komen :Y) Maar dat went heel snel. Het bad is lekker breed in vergelijking met normale baden, en dat is ook heerlijk, die ruimte!

Heb je de kast echt nodig naast de wasbak? Je zou ook een wastafel met kastjes eronder kunnen nemen, en dan een ruime spiegelkast erboven. Dat scheelt weer ruimte.

Raampje hebben wij ook op een onhandige plek, namelijk precies bij de douche := Maar daar hangt gewoon een donker douchegordijn voor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 22:42

Dat naast de wastafel is een wasmand :) de wc een kwartslag draaien kan ook niet dat past ook niet of je zit met je knieën tegen het bad. Zo'n combi bad is misschien wel een optie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 00:40

Ik vraag me wel af of je badkamer dan enigzins droog blijft met zo'n combi? Je hebt wel een scherm maar het kan me voorstellen dat het er voorbij het scherm gewoon overal langs gaat/op je badrand ophoopt en eroverheen gaat.

Exitium

Re: Ideeën voor badkamer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 01:10

Als ik de foto's zie, lijkt de glazen wand vast te zitten op de badrand. De onderste heeft ook nog een deur zodat je er een 'echte' douchecabine van kan maken. Gok dat het wel meevalt dus.

Ben ooit in een hotel geweest waar ze een vergelijkbaar iets hadden, maar daarbij kon je de hele wand die zeg maar op de badrand zit open slaan als een deur. Die sloot aan met een soort rubberen rand, dat werkte ook goed. Voordeel daarvan was dat je de wand 'open kan zetten' als je in bad zit, en alleen dicht hoeft te doen als je gaat douchen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 10:47

Hm ik ben er nog niet helemaal uit het liefst wil ik het toch apart hebben. Nu douchen we dus in bad, maar hebben we rondom douchegordijn welk je in het bad moet doen omdat het water anders op de grond komt, maar als we dan een stukje open laten merk je toch ook dat het er omheen nat word, dus ook met een stuk scherm loopt het via de badrand er aan de achterkant van af. Daarnaast vind ik het soms gevaarlijk om over de rand te stappen, maar ben ik met zo'n deurtje in een bad toch bang dat het gaat lekken? Ik ga uiteraard ook langs winkels om opties te bekijken. Misschien als een 140 bad bijvoorbeeld behoorlijk diep is kunnen de knieën toch onderwater :') meer ideeën zijn uiteraard welkom.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:26

Zo'n scherm werkt best goed hoor. Al zal er altijd wel wat naast spetsen. Al hebben wij het bad met scherm hier thuis er wel uitgesloopt om een douche te zetten. Maar in onze andere badkamer hebben we ook nog een bad.
Wel zou ik de douche niet te klein nemen. Wij wouden eerst ook één van 90 cm nemen, maar ik ben erg blij dat we uiteindelijk voor één ban 1 meter zijn gegaan. Dit vind ik persoonlijk een veel fijnere afmeting. Niets zo vervelend om amper ruimte te hebben.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:10

Wat nou als je het bad en de wc omdraait? Of kan de wc niet voor het raam? Anders kan de wc eventueel nog naast de douche, maar dan opent de douche richting de linkerkant ipv bovenkant op de tekening.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 13:14

Yessy schreef:
Wat nou als je het bad en de wc omdraait? Of kan de wc niet voor het raam? Anders kan de wc eventueel nog naast de douche, maar dan opent de douche richting de linkerkant ipv bovenkant op de tekening.

Dat kan wel, maar dan is de ruimte naast het bad even groot en daarmee dus eigenlijk te klein. Tussen de douche en bad is de ruimte ook weer ongeveer net zo groot dus past het ook weer net niet. Ik zit nu te denken wat als ik ergens een muurtje zet zodat de wc tegen het bad of tegen de douche aan kan. Gelukkig heb ik de tijd om erover na te denken, ben benieuwd of ik er naar tevredenheid uit zal komen. Het is gewoon zo zonde dat je in een badkamer zoals het nu is in het midden veel ruimte hebt, maar dat is min of meer ook niet te gebruiken. En het raam welke ik liever niet in de douche wil hebben en waar de wc ook niet handig voor kan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:24

Als je het raam eens afplakt met van dat ondoorzichtige, lichtdoorlatende folie, dan kun je het gewoon behandelen als muur.