Wireless Wifi hotspot maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Wireless Wifi hotspot maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 13:08

Hoi!
Ik zit met mijn kantoor in een gigantisch gebouw met allemaal ondernemers. Nu zitten wij met drie paramedici bij elkaar en we willen graag Wifi.
Nu worden gewoon hotspots gebruikt via de telefoon. maar dat werkt toch niet zo lekker als gewoon een internet verbinding zoals ik dat bijvoorbeeld thuis heb.

Nu was ik opzoek naar een wireless wifi hotspot. Zo'n kastje waar een simkaart in kan, waar je Gigabites internet op kunt zetten en daar verbind je dan je apparaten mee.
Nu is mijn vraag: wie heeft hier ervaring mee?
Is dat handig, werkt het goed?
Hoeveel GB heb je ongeveer nodig als je 5 dagen in de week wat gaat internetten (denk aan hier en daar een youtube filmpje, voor de rest bokt, en wat gewone sites. geen radio oid).
en welke internet provider is dan geschikt?

Iemand die me kan helpen?

Anoniem

Re: Wireless Wifi hotspot maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:43

Ik heb je topic van STW naar HTT verplaatst, omdat ik denk dat het hier beter past :)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:33

Ik gebruik zelf een netgear aircard.
Ga er vanuit dat het met normaal gebruik hard kan gaan met MB's. Zeker met YouTube.
Een pc of telefoon ziet standaard niet dat het een WiFi verbinding is waarbij rekening moet gehouden met het data verbruik. Je krijgt de app updates er ook nog bij als je niet oplet

Gebruik de abonnementen sites om data verbruik beetje in te schatten. Neem wat ruimer x aantal mensen

Welke provider is afhankelijk van locatie (locatie ontvangst signaal)

Let op dat onbeperkt abonnementen vaak een FUP (fair use policy) hebben. Onbeperkt is vaak in de kleine lettertjes niet onbeperkt data.