het leed dat een stofzuiger voor vloerbedekking kopen heet!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:19

quarterH schreef:
Cookies schreef:
Ik heb er gewoon 1 bij de Blokker gekocht. Een Phillips voor 80 euro. Fantastisch ding. Prima op gladde vloeren en ook prima op tapijt. Ik heb beide.
Ik heb een kat en de haren op het kleed en de bank haalt ie er goed af.

Weet je toevallig welk type? Philips heeft er heel veel...


De mijne is al jaren oud, en doet het nog steeds als een tierelier. Ik denk niet dat ze dit model nog hebben. Phillips impact excel staat er op. Een blauwe :D

Anoniem

Re: het leed dat een stofzuiger voor vloerbedekking kopen heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:05

Kirby is 2e hands wel in jouw prijsklasse te vinden hoor. Product is gewoon ook zo rete goed dat je 40 jaar garantie hebt. Af en toe een onderhoudsbeurt door de monteur en gaan met dat ding. De mijne was ook al 10 jaar oud bij aankoop en heb er 150 voor betaald inclusief opzetstukken voor tapijt en parket.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: het leed dat een stofzuiger voor vloerbedekking kopen heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:23

Houden jullie er rekening mee dat de maximale vermogens voor stofzuigers de laatste paar jaar vanuit de EU flink zijn teruggeschroefd? Een willekeurige stofzuiger kan nu zomaar veel minder krachtig zijn dan hetzelfde model een paar jaar geleden.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: het leed dat een stofzuiger voor vloerbedekking kopen heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 00:53

ja en je hebt nu zo'n keurmerk ding die aangeeft wat de uitstoot is en hoe goed ze zijn op harde vloeren en tapijt.
Ik heb nu gewoon even een goedkope gekocht van 50 euro bij de kijkshop en dan maar sparen voor een goede op een later moment

Marie111
Berichten: 4687
Geregistreerd: 15-07-10

Re: het leed dat een stofzuiger voor vloerbedekking kopen heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:01


Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:57

oomens schreef:
Houden jullie er rekening mee dat de maximale vermogens voor stofzuigers de laatste paar jaar vanuit de EU flink zijn teruggeschroefd? Een willekeurige stofzuiger kan nu zomaar veel minder krachtig zijn dan hetzelfde model een paar jaar geleden.


Ja dat was mij ook al opgevallen.

Rivendell

Berichten: 6862
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:43

Ik vind dyson echt ondingen. Ik werk in de huishouding en ik heb het liefste een miele.
Als je hoogpolig tapijt hebt, zet de voet van de stofzuiger op borstels uit. Werkt veel beter

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: het leed dat een stofzuiger voor vloerbedekking kopen heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 01:32

Bedoel je dan borstel naar beneden of borstel ingeklapt/weg? Met de borstel naar beneden stuiterd die van mij als ik hem naar me toe trek. Duwen gaat wel

Johnnydepony
Berichten: 1427
Geregistreerd: 15-05-11

Re: het leed dat een stofzuiger voor vloerbedekking kopen heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:05

Nou ik heb zo'n henry en het is dat hij nog niet op mijn prioriteitenlijst staat om te vervangen anders kon je hem krijgen. Meest waardeloze stofzuiger ooit. Echt iedereen die dat ding hier ooit in handen heeft gehad zegt dat. En ik heb gladde vloeren!

truus1970

Berichten: 1261
Geregistreerd: 07-05-08

Re: het leed dat een stofzuiger voor vloerbedekking kopen heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:13

Verbaast me, je ervaring met henry. Ik vindt hem heel fijn. Staat hij wel op high? Je kan de zuigkracht regelen

Rivendell

Berichten: 6862
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:05

quarterH schreef:
Bedoel je dan borstel naar beneden of borstel ingeklapt/weg? Met de borstel naar beneden stuiterd die van mij als ik hem naar me toe trek. Duwen gaat wel


Borstel naar beneden. Hoogste stand en trekken. Met een miele en een Philips werkt dat prima. Bij nilfisk niet. Vind ik ook ondingen

Johnnydepony
Berichten: 1427
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:16

truus1970 schreef:
Verbaast me, je ervaring met henry. Ik vindt hem heel fijn. Staat hij wel op high? Je kan de zuigkracht regelen


Jup op de turbo stand. Krijgt amper de broodkruimels van het laminaat af. Hij iszeker wel heel stil. Zelfs op de turbo denk ik stiller dan een gewone stofzuiger.

Echter mijn vorige miele was echt 3x beter. De henry staat op de nominatielijst om te vertrekken.

Marie111
Berichten: 4687
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:40

Johnnydepony schreef:
Nou ik heb zo'n henry en het is dat hij nog niet op mijn prioriteitenlijst staat om te vervangen anders kon je hem krijgen. Meest waardeloze stofzuiger ooit. Echt iedereen die dat ding hier ooit in handen heeft gehad zegt dat. En ik heb gladde vloeren!


Stofzak al geleegd?

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:42

hier ook een henri sinds een half jaar, perfecte stofzuiger!

Tazzey
Berichten: 9536
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: het leed dat een stofzuiger voor vloerbedekking kopen heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:53

Ik heb een Miele voor mensen met een stof allergie en die werkt fantastisch, hij is inmiddels 13 jaar oud en heeft nog nooit problemen gehad en de vloerbedekking is keurig schoon.

Johnnydepony
Berichten: 1427
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:29

Marie111 schreef:
Johnnydepony schreef:
Nou ik heb zo'n henry en het is dat hij nog niet op mijn prioriteitenlijst staat om te vervangen anders kon je hem krijgen. Meest waardeloze stofzuiger ooit. Echt iedereen die dat ding hier ooit in handen heeft gehad zegt dat. En ik heb gladde vloeren!


Stofzak al geleegd?


Zeker, ik heb hem al weer een paar jaar. En ik ben niet de enige die het een waardeloos ding vind. Mijn hulp vond het ook niks en zlefs mijn ouders van wie ik hem gekregen heb zeggen koop eens een nieuwe :+

Ben een beetje aan het rondneuzen naar een nieuwe maar er staan nog een paar grote uitgaven op de agenda en het ding is niet stuk oid.

truus1970

Berichten: 1261
Geregistreerd: 07-05-08

Re: het leed dat een stofzuiger voor vloerbedekking kopen heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:29

Maandagochtend model dan denk i

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:35

Johnnydepony schreef:
Nou ik heb zo'n henry en het is dat hij nog niet op mijn prioriteitenlijst staat om te vervangen anders kon je hem krijgen. Meest waardeloze stofzuiger ooit. Echt iedereen die dat ding hier ooit in handen heeft gehad zegt dat. En ik heb gladde vloeren!


Wij hebben de Harry (huisdierenmodel) en wij hebben ook spijt van onze aankoop! Wij hebben zowel gladde vloeren als vloerbedekking, maar ik mis echt zuigdracht bij de stofzuiger. Hij staat sowieso altijd op high en we vervangen de zak op tijd, dus daar kan het niet aan liggen. Daarbij is het stuk plastic waar de metalen buis in gaat inmiddels kapot, terwijl dit juist een stevige stofzuiger had moeten zijn en wij die metalen buis er ook niet uithalen.