Gigantische putlucht na schoonmaken douche

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Focussed
Fotograaf

Gigantische putlucht na schoonmaken douche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 10:07

Gisteren het rooster van mijn douche weer eens open gemaakt om de afvoer goed schoon te kunnen maken. Met lang haar toch altijd handig even alles weer vrij te maken in de afvoer := Ik heb een inloopdouche met helemaal achterin een smal rooster over de gehele breedte van de douche, met vrij brede gaten waardoor haar nog wel eens door het rooster wil piepen en verderop vast gaat hangen.

Daarna de afvoer goed overgoten met chloor en dit even een uurtje laten intrekken, daarna tien minuten de douche laten lopen zodat alles weg was.... Helaas begon ineens 's avonds de chloorlucht te verruilen voor putlucht.

Vanochtend liep ik echt tegen een muur van vieze lucht op in m'n badkamer :r De douche nogmaals laten lopen en daarna opnieuw schoonmaakmiddel over de afvoer gegoten... Maar de putlucht blijft maar komen.

Wie o wie heeft de gouden tip? De badkamer is pas een jaar oud en volledig vernieuwd alles wordt goed schoongehouden.... De putlucht komt echt uit de afvoer van de douche :? Het ruikt alsof de zwanenhals van een kraan droog is gaan staan. Ik heb ook al de wasbak flink laten doorlopen, om dit uit te sluiten. Maar niets helpt :=

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:15

Meer water tegelijk er door zou mijn advies zijn. Dus niet douche laten lopen, maar een emmer vullen, en dat er dan doorheen gieten zo snel als kan (zonder je badkamer blank te zetten ;) )

EDIT: Oh ja... ander mogelijke optie is dat de afsluiter niet helemaal goed zit. Bij mijn inloopdouche zit een plastic afsluiter, die gaat 'zweven' als er water onder staat. Maar soms schiet bij het schoonmaken een dopje van het rooster in het waterbakje, waardoor hij permanent hoger blijft staan. Er even onderuit vissen dan.

Tivoli

Re: Gigantische putlucht na schoonmaken douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:08

Een flinke fles azijn leeggieten. Azijn neutraliseert de naarste geuren :)

Jasper 121017

❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:18

Van die verstoppingskorrels er door heen jagen. Werkt erg goed, wij hebben er ook eens in de zoveel tijd last van. Zit je lekker in bad, beetje water weg laten lopen en vervolgens ga je over je nek van de geur die omhoog komt. Brrrrrrrrrr.

Focussed
    Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 12:48

Dannon schreef:
    Meer water tegelijk er door zou mijn advies zijn. Dus niet douche laten lopen, maar een emmer vullen, en dat er dan doorheen gieten zo snel als kan (zonder je badkamer blank te zetten ;) )

EDIT: Oh ja... ander mogelijke optie is dat de afsluiter niet helemaal goed zit. Bij mijn inloopdouche zit een plastic afsluiter, die gaat 'zweven' als er water onder staat. Maar soms schiet bij het schoonmaken een dopje van het rooster in het waterbakje, waardoor hij permanent hoger blijft staan. Er even onderuit vissen dan.

Dat laatste is denk ik hier het probleem! Zojuist nog een keer het rooster er vanaf gehaald en die afsluiter zat er niet goed op, stond aan een kant omhoog.... Dus heb hem eruit gehaald en opnieuw ingedaan! Alles nog een keer goed schoongespoten en nu even de afzuiger aan... Ben benieuwd of de stank zo verdwijnt :D

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:54

Ik doe eigenlijk het volgende, 1x per week, giet ik een sodaoplossing door alle afvoeren heen.
    Na de laatste persoon die die dag heeft gedoucht, zou ik dat doen, zo kan het lang doorwerken.
    Werkt perfect.

Vuurwerk helemaal zat?
    Teken de petitie,!!!!
    https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:28

Focussed schreef:
    Dannon schreef:

Dat laatste is denk ik hier het probleem! Zojuist nog een keer het rooster er vanaf gehaald en die afsluiter zat er niet goed op, stond aan een kant omhoog.... Dus heb hem eruit gehaald en opnieuw ingedaan! Alles nog een keer goed schoongespoten en nu even de afzuiger aan... Ben benieuwd of de stank zo verdwijnt :D

Zal voor je duimen :7

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:34

Kan zijn dat de afvoer in verbinding staat met het riool.

Zorg dan dat er altijd een laag water in de afvoer blijft staan.

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:40

Wat heb je voor een gootje? Kun je het rooster eraf halen? Bij ons zit er een soort bakje in die we af en toe moeten legen, dat is ook de stankafsluiter, het werkt als een soort zwanenhals. Het klinkt in ieder geval dat je zwanenhals niet meer zijn werk doet...

*Als iedereen alleen maar aan zichzelf zou denken, wordt er tenminste aan iedereen gedacht Knipoog*

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:58

En is de putlucht weg :D?

Focussed
    Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 23:10

Zoals het nu lijkt wel!! Heel klein beetje ruik ik het nog, maar niet zo'n muur van putlucht waar ik vanochtend tegenaan liep :+

Hou vannacht expres even de badkamerdeur dicht, zodat ik morgenochtend kan ruiken of het weer zo erg is!

Delphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:14

Ik heb dat ook wel eens. Dan zit dat afsluitertje niet goed waardoor er geen water in blijft staan. Binnen no-time hangt er dan inderdaad zo'n vieze putlucht. Maar zodra hij weer goed zit is dat snel verdwenen gelukkig.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:48

Yay! :D

Focussed
    Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-16 19:48

Nou de stank is helemaal verdwenen! Bedankt voor de top tip :D :') :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie