oplaadbare lithium batterij voor drone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

soesita

oplaadbare lithium batterij voor drone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 11:31

Een paar vraagjes van een electronika-leek voor de techneuten onder ons:
Mijn dochter heeft voor de kerst een drone gekregen. Na het familiebezoek heeft ze vandaag voor het eerst tijd om met haar nieuwe aanwinsten te spelen. Vanmorgen, toen wij nog sliepen, heeft ze de drone uit de verpakking gehaald. Door haar onervarenheid en enthousiasme heeft ze echter ook de lithium batterij helemaal mee uitgepakt, gewoon gesloopt zeg maar! %) :=
Niet meer te gebruiken dus.
Eerste vraag aan de techneuten: Hoe gevaarlijk en giftig is dat spul? Ze heeft uiteraard haar handen grondig moeten wassen!
De batterij zit in een plastieken doosje en staat buiten. Volgens de bijsluiter is de batterij opgeladen. Ze was ook warm. Brandgevaar?
In de winkel zei de medewerker dat ze zulke akkus niet los verkopen en ik dus het hele spul nieuw moet kopen. Ama*on leert mij het tegendeel en verkoopt zulke batterijen wel. ;) Heeft iemand ervaring met het uitwisselen van batterijen bij drones? Ik bedoel: volgens de verpakking mag je uiteraard enkel een batterij van eigen merk gebruiken, maar die leveren ze dus niet los. 8)7 Anderzijds: zonder batterij heeft ze ook niks aan dat ding, dus zelfs als het stuk gaat is er nog niks verloren lijkt mij. :Y)